Monday, May 17, 2010

Sibu: Dari Suara Yang Melihat


Ini adalah komen yang aku terima daripada artikel sebelum ini.

Najib harus memberi perhatian yg serius dgn yg berikut:
1. BN tidak lagi diterima oleh kaum Cina. Mereka telah nampak bhw MCA dan Gerakan tidak mampu utk memenuhi cita2 kaum Cina iaitu utk memerintah Malaysia spt Singapura. Kaum Cina tidak berpuas hati dgn hanya memegang 70% ekonomi Malaysia. Mereka kalau boleh mahu bolot semua.

2. Kaum Cina sedar bhw DAP yg berkiblatkan Singapore akan menjadikan negara Malaysia sebuah republik utk mereka berkuasa politik seterusnya. Jika ini berlaku, tak usah haraplah orang Melayu boleh bangkit semula. Pembangkang Melayu akan disenyapkan dgn tindakan memufliskan mereka spt yg berlaku di Singapore.

3. Inilah masa yg sangat sesuai utk Cina merebut Puterajaya melalui PKR dan PAS. Sebab kaum Melayu berpecah kpd UMNO dan PAS. PAS pula hanya mahu dapat peluang memerintah sahaja. PAS tak kira kalau kuasa politik yg sebenarnya akan berada di tangan DAP. Tengok sahaja di Selangor dan di Penang, bagaimana PAS bagaikan patung bisu yg tidak langsung membela kaum Melayu.

4. Perhatikan bagaimana Anwar dari PKR digunakan oleh DAP utk menekan Nik Aziz dari kumpulan Erdogan PAS supaya jangan sekali2 berkerjasama dgn UMNO spt yg diura2kan oleh Hadi dan Nasha. DAP tahu jika UMNO dan PAS boleh berkerjasama, orang Melayu akan jadi sangat kuat dan berupaya menghalang cita2 jahat kaum Cina. Melayu boleh meminda perlembagaan dan melenyapkan terus kuasa ekonomi dan politik kaum Cina dgn cara yg dilakukan oleh Kerajaan PAP Singapore. Niat jahat mesti dihalang dgn tegas dan berani.

5. Ini sekarang kaum Melayu sedang melihat bagaimana Najib sedang sangat berlembut dgn orang Cina dan membiarkan diri dipulas tangan (arm twisting) oleh MCA dan Gerakan. Kononnya nak ambil hati kaum Cina. Tak perlu lagi sebab kaum Cina sudah tak ada hati lagi dgn BN!

6. Utk kembalikan kuasa politik kpd orang Melayu di PRU13 nanti, UMNO haruslah meletakkan calon Melayu tempatan di kawasan majoriti Melayu. Calon Cina atau India hanya boleh diletakkan di kawasan majoriti Cina sahaja. Jangan beri muka kpd kaum Cina ini. Ada mereka beri muka kpd kaum Melayu?

7. Utk survival orang Melayu, PAS dan UMNO mesti berkerjasama. Tolak ke tepi segala perbezaan. Tengok bagaimana kaum Cina dari MCA, Gerakan dan DAP pun boleh bersatu utk agenda jahat mereka. Kenapa kita orang Melayu tak boleh?

8. Tengok bagaimana PR telah mainkan isu agama dan perkauman di PRK Sibu dan Najib tidak ambil sebarang tindakan yg tegas dan berkesan. Kalau zaman Tun Mahadir sudah lama petualang2 negara ini telah diISAkan. Fikirkanlah utk keselamatan rakyat. Jangan asyik berselogan shj yg rakyat akan didahulukan! Sebenarnya kaum Melayu nampak slogannya harus ditukar kpd "Cina didahulukan!"

9. Orang Melayu dan Raja2 Melayu mestilah bangun dari tidur sebelum terlambat. Jangan tunggu sehingga nasi menjadi bubur! Menyesal dahulu kedapatan menyesal kemudian tak berguna!

Allah hu Akbar.

10 comments:

Unknown said...

”Harap Umno dan BN sedar, tidak semua manusia boleh dibeli. Taburlah berlian dari langit sekalipun, prinsip bukan barang dagangan, kami di Kelantan sudah lama kenal perangai Umno,” kata Mursyidul Am PAS di sini.

whiteorange said...

PEMIMPIN UMNO HARUS SEDAR PENGUNDI DALAM PR TIDAK SEMUDAH BOLEH DIBELI SEBAGAIMANA MEMBELI UNDI DARIPADA PERWAKILAN UMNO

BERUBAHLAH KALAU MAU DIHORMATI

amieiezam said...

HASHIM,

kenapa perlunya 4 juta utk membeli KDFELLA? hehehe..jangan lupa undi wang dah berjangkit dalam pemilihan PAS yang lalu...sapa yang kata...hangpa sendiri yang kata...

jangan lupa jugak PRK di kelantan yang lalu...banyak juga yang berterabur!!!

whiteorange...
orang PR harus sedar, BN tak pernah SUSAH pun kalau KALAH...BN tak macam PR yang semudahnya nak tuduh SPR tak adil...semalam SPR ADIL TAK?

Anonymous said...

hashim,

jangan tak tahu ajaran sonsang tok gurau kamu tu...kalu oghe bui, ambik saja. tapi undila parti isle..

ini ajaran orang tak beriman!

kalau kita beriman & berpegang pada prinsip, kita tak akan ambil barang orang yang kita tidak suka. apatah lagi jika kita anggap orang2 tu tidak islam, kapir @ kuat rasuah. boleh jadi duit @ barang yg orang2 bagi tu berpunca dari wang rasuah! tapi bila dah tok gurau ajar boleh ambil, pengikut2 buta matahati terus ikut ambil walaupun puncanya diragui!!!

AKU KALAU DAH TAK SUKA DGN ORANG TU, JANGAN KAN NAK AMBIL BARANG DARI DIA, TENGOK MUKA PUN AKU TAK HINGIN.

biasanya pengikut pas kan tampil menerima pemberian2 dari kerajaan walaupun melalui umno yg mereka benci. sebagai contoh, masa pemberian wang ehsan baru2 ni kpd pleajar2, ramai yg sanggup berasak2 nak mbil wang tersebut, kononnya "hak" mereka juga. cakap nak royalti saja tapi wang ehsan sebat jugak!!!

dasar manusia cakap bputar2, kilas2, belit2 mcm sereban tok gurau...

YANG GAMBI said...

Nak buat macam mana bro, kalau sudah Melayu sendiri yang mahukan kuasa Melayu berkubur.... Anwar hanya sekadar mahukan jawatan PM, Nik Aziz hanya mahu Kelantan tidak digugat, peduli apa dengan bangsa, peduli apa dengan agama.... Kerajaan pulak terlalu takut bertindak dengan komunis-komunis bandar yg berleluasa...

Wake UP! said...

Melayu sendiri mengkhianati bangsanya. Melayu di dalam PAS, PKR dan DAP paling tak bermaruah.

Don't be insane

Anonymous said...

orang PAS bodoh setakat jadi nasi tambah pada DAP dan PKR buat apa. Taraf Nik Ajis @ wali selipar cuma No 3 jer dalam pakatan rakyat.
Masa RP menang 5 state dulu Anwar cakap "there is no islamic state will discuss" Dia cakap depan batang hidung hadi Awang( mana dia tau speaking English boleh senyum lagi tu bro)
Di Sibu Lim Kiat Siang pulak cakap memang Islamic State cita-cita PAS tapi itu bukan cita-cita Pakatan Rakyat
Kalau Tok Nik gol nanti jangan lupa buat batu nisan bentuk selipar broo
Baru betul betul ulama terompah bro....Siapa setuju angkat tangan hehehehehhe

Anonymous said...

HAHAHAHA

CINA KENCING DALAM MULUT NAJIB, NAJIB TELAN JE... LEPAS TU SIAP BAGI DUIT LAGI...

HAHAHAHAHAH PADAN MUKA MELAYU DAPAT KETUA YANG BODOH

http://blog.limkitsiang.com/2010/05/18/call-for-clear-cabinet-position-tomorrow-whether-najibs-promise-of-rm5-flood-mitigation-project-for-rejang-park-in-sibu-made-on-eve-of-sibu-by-election-will-be-honoured-or-not/

Wake UP! said...

Tolong lagi bangsa yang dah kaya. Lagi naik lemak bangsa ultra kiasu.

Relinquishing the special rights of the Malay

Anonymous said...

tak sedar dek untung....