Thursday, May 06, 2010

Liwat: Tikar Sejadah Tempat Memohon Petunjuk.


Sedarkah orang Permatang Pauh bahawa Anwar lebih banyak ke luar negara berjumpa rakan-rakan yahudi daripada dia turun melawat kawasan menanyakan masalah setempat. Semenjak bergelar Ahli Parlimen Permatang Pauh rasanya baru 2 kali Anwar turun ke Permatang Pauh untuk bertemu dengan rakyat yang menghantarnya ke Parlimen.

Itu pun secara kebetulan Anwar ke Pulau Pinang berceramah dan singgah. Itu pun sekejap saja. Rasanya untuk Anwar ambil inisiatif ke Permatang Pauh dan menghabiskan masa bersama rakyat disana langsung tidak difikirkan. Buat apa dia ambil tahu pasal Permatang Pauh.

Anwar lebih gembira ke luar negara. Amerika, Australia, Dubai dan lain-lain negara untuk berjumpa dan membincangkan masalah moral yang sedang dihadapi. Memikirkan apa jua taktik dan strategi bagi menutup 'cerita kelambu' yang boleh memalukannya.

Kesian orang Permatang Pauh, jasa mereka telah dilupakan manusia bernama Anwar Ibrahim. Bila berkempan dulu bukan main hebat lagi menabur janji untuk menjaga kebajikan mereka. Sudah ke Parlimen, Anwar lebih gembira ke luar negara.

Mengapa mesti Anwar melupakan fardu kifayah yang diamanahkan. Jika dia berhadapan dengan kesukaran sekali pun, tikar sejadahlah tempat mengadu masalah bukan ke Amerika. Anwar lebih mempercayai buah fikiran bangsa yang bermusuh dengan Islam.

Anwar kata dia dianiaya dan tuduhan liwat kali kedua juga katanya adalah konspirasi. Jika dia rasa ini semua satu penganiayaan kepada tidak bermunajat dengan yang maha esa. Kenapa tidak bersakit lutut memohon kebenaran daripada Allah S.W.T di hadapan Kaabah.

Kenapa mesti gembira mengheret semua rakyat kedalam masalahnya. Berdepan sebagai anak jantan itu lebih bermaruah. Belum pernah berlaku dalam sejarah dunia, parti politik ditubuhkan hanya kerana mahu menyelamatkan sebuah keluarga.

Itulah menusia bernama Anwar B. Ibrahim.

3 comments:

naDim'IQ said...

dan nama ANUwar BERAHIm juga Xpatut WUJUD dalam PARLIMEN kerana dia adalah HAIWAN tunggangan DAPigs untuk MEMECAH BELAHkan MELAYU!!!

Saudara Islam said...

Betul saudara, anwar sepatutnya pergi ke Mekah sujud depan Kaabah bermunajat kehadap Allah SWT. mohon petunjuk dan pelindungan Allah dalam mencari kebenaran. Bukannya ke Amerika, Eropah & Ausralia berjumpa sahabat2 Yahudi minta pertolongan dan mempengaharui rakyat biasa menghuru-harakan negara untuk melepaskan diri dalam kes peribadinya.

Bingai @ Bangang said...

tidak perlu kasihan kepada orang Permatang Pauh kerana dalam keadaan apa sekalipun mereka tetap berimamkan DSAI dan berkiblatkan PKR. Bagi mereka apa yang DSAI buat adalah demi perjuangan dan mereka RELA berkorban ditinggal-tinggalkan. (macam isteri NAVY lak.) hehehe


aku yang bingai
e-Direktori Bloggers Malaysia