Friday, May 14, 2010

Liwat: Apa Sebenarnya "Barang" Itu?

Kehadiran Ezam ke mahkamah adalah sesuatu yang ditunggu. Pasukan pendakwaraya ternyata menantikan 'impak' dengan kehadiran Ezam setelah rangkaian peguam bela Anwar mencari pelbagai helah untuk menunda kes.

Dalam kenyataan Saiful, benar dia pernah berjumpa Ezam dan Ezam juga begitu mengaku pernah bertemu Saiful. Saiful meminta nasihat Ezam untuk 'melegakan' beban masalah yang sedang dia hadapi, Saiful mengaku diliwat Anwar beberapa kali.

Sahabat blog warisan2057 menyatakan perkara ini:-
Ezam terkejut dengan aduan Saiful itu tapi sangat berhati-hati kerana takut itu satu perangkap atau setidak-tidaknya nanti kehadirannya dalam isu sensitif itu nanti boleh disalah tafsirkan oleh sesetengah pihak. Ezam menasihatkan Saiful menemui ulama untuk cuba menyelesaikan kes itu secara hikmah kerana ianya melibatkan maruah dirinya dan keluarganya. Saiful sempat beritahu yang di badannya ada "barang". Dia sudah tak tahan.
Saiful mengakui sudah tidak tahan dengan "barang" yang sudah melekat didalam dirinya. Samada "barang" itu adalah benih Anwar ataupun "benda" tahyul untuk melemahkan dirinya.

Kita tak tau kerana apa mesti Anwar berusaha menunda kes ini bertahun-tahun tetapi menghebohkan kepada rakyat kes kali ini adalah konspirasi jahat. Karpal pun cuba berlagak ustaz memalukan Saiful tentang bahan bukti yang melekat dibadannya.

Ezam sendiri sudah menasihat Anwar dan Kak Wan untuk berhadapan dengan kenyataan dan usah lagi buat wayang laki bini.
"Jesteru saya ingin memberitahu Anwar Ibrahim dan Wan Azizah…cukuplah menipu orang membabitkan orang lain yang tidak berdosa dalam dosa yang dilakukan.Beliau seharusnya ke mahkamah berdepan dengan saudara Saiful sebagai orang yang jujur menjawab persoalan-persoalan asas"
Apa sebenarnya "barang" yang dimaksudkan Saiful? Nik Aziz tolong kasi fatwa skit...

4 comments:

Anonymous said...

Nik Aziz: Ambo nak kato, celako..celako..celako..

Anonymous said...

sesiapa yang masih tidak nampak perkara mungkar didepan mata ternyata orang itu lebih mementingkan keduniaan.

x-pkr said...

barang dah terjulur, org makin nampak...

naDim'IQ said...

barang BAIK.. tapi Xde gred!

N.ajiz : celako mu sePol, napo dulu Xnak jadi PR ambo??