Monday, January 04, 2010

PELIK: Anwar Masih Membisu.

Antara luahan amarah rakyat terhadap Anwar Ibrahim
Anwar Ibrahim masih lagi membisu seribu bahasa bila mahkamah membenarkan kalimah Allah digunakan oleh agama kristian bagi memberi perincian makna kepada GOD. Anwar Ibrahim antara yang kuat menyokong penganut kristian membawa isu itu ke mahkamah walaupun tidak ditonjolkan berhadapan dengan PAS tetapi inilah yang mahu diberi sebagai balasan kepada pihak gereja yang menyokong sepenuhnya perjuangan Anwar.

Anwar tidak melupai sokongan gereja yang telah memberi kemenangan bergaya PKR dalam PRU ke-12. Inilah yang mahu dikekalkan Anwar. Jika ditakdirkan Anwar menjadi PM sudah pasti jarum liberalisme dan plurisme semakin menusuk dalam landskap politik Malaysia.

Mengapa Anwar berdiam diri.? atau Anwar bimbang kepada bayang-bayangnya sendiri. Mengambil contoh langkah Anwar terdahulu yang menghalalkan ADUN/AP melompat parti yang akhirnya telah memakan dirinya sendiri. Anwar masih lagi khuatir dengan plannya yang serba tidak menjadi.

Dalam kalangan ustaz di dalam PKR, hanya Zulkifli Nordin yang pantas bersuara membantah keputusan itu. Tiada Badrul Amin dan tiada 'muslimat' PKR walaupun mereka bertudung labuh menampakkan seolah-olah terlebih Islam daripada bangsa arab. Mana pergi mereka..! Dalam banyak isu mereka pantas memberi respon kononnya mahu menjadi juara rakyat.

Keputusan mahkamah memberi tamparan kepada Anwar yang mengharapkan dapat mengeksploitasi jika tidak memihak kepada The Herald. Anwar akan lantas mencaci sistem kehakiman yang lebih mengutamakan kehendak pemerintah dan membakar sentimen liar kepartian. Anwar mahu menjahanamkan imej mahkamah menjelangnya perbicaraan 25 Jan 2010.

Yakinlah, rakyat sudah muak dan benci dengan bekas pemimpin ABIM ini yang semakin hari semakin terbuka belang hipokrasi mempermainkan keharmonian negara.

3 comments:

McTheory said...

Salam Tokey!

Macamana tak diam. dia kan pemula yang menunjuk jalan kat kalid bagi kristian guna nama Allah. . baca blog aku le kalo ko nak tahu. . hehe. .

PAPA GOMO said...

salam..
anwar nak ulas apa bro? takda apaagi dah dia nak ulas. pasal dia ni lah dalang dalam bab kalimah Allah ni. halal darah dia ni dah...

jahanam anwar al juburi

Anonymous said...

ANWAR DAH TUJAH LUBANG JUBOQ NYA SENDIRI,NAK JAWAP CAMNA. SEKARANG TERPAKSA MHIBURKAN DIRI SENDIRI. INILAH BALASAN PADA KAKI GLEMBONG, SAMPAI TAHAP SANGGUP NAK JUAL NEGARA DAN AGAMA KERANA NAK TUTUP MALU.NUAR HANG SUMPAH KE TAK SUMPAH, SUMPAH SAIFUL DAH CUKUP UNTUK MEMUSNAHKAN DIRI HANG. APA LAGI NUAR, HANG TELAN AJE CAP TENGKORAK PASTU HANG KATA ORANG UMNO RACUN HANG.KAN SENANG, HANG MAMPUS PUN TAK MALU , SEBAB ADA ORANG ORANG BINGAI AKAN SOKONG KENYATAAN HANG. HARAM JADAH.