Tuesday, January 19, 2010

Takda I/C Takda Petrol

PAS Perak kini mengesan satu usaha tersusun pihak-pihak tertentu untuk memastikan Umno dan Barisan Nasional (BN) menang pilihan raya di Perak melalui pendaftaran pemilih berganda.
Antaranya adalah dengan mengarahkan semua anggota polis agar membuat kad pengenalan awam (IC) di samping mempunyai kad keanggotaan polis sebagaimana biasa. Bodoh..!

Dengan cara ini, anggota polis berkenaan akan boleh mengundi dua kali iaitu satu menggunakan kad pengenalan polis dan satu lagi kad pengenalan awam. Menurut maklumat yang Harakahdaily terima, dengan kad pengenalan polis, anggota berkenaan boleh mengundi secara pos manakala kad pengenalan awam melalui undi biasa. Bangang..!

Berita ini pula meletus ketika ura-ura pilihan raya akan diadakan secepat mungkin dan besar kemungkinannya penghujung tahun ini juga khasnya di Perak. Semasa pilihan raya kecil Bagan Pinang, PAS hampir menarik diri dari pilihan raya kecil itu apabila mereka mengesan banyak nama berganda dalam senarai daftar pemilih. Bahlol..!

Namun selepas didapati ia bukan berlaku di Bagan Pinang sebagaimana yang dihujjahkan balik oleh SPR, PAS meneruskan pilihan raya itu. Ini bermakna, pendaftaran berganda ini mungkin dirancang sedemikian rupa khasnya di Perak." Lagi Bodoh..!

Tokey - PAS selalu takut dengan bayang-bayang sendiri. Kalu budak-budak Polis nie tak telus takda la PAS nak merasa perintah Kedah dan lain-lain negeri. Lepaih ini sesiapa yang nak beli minyak takda I/C melopong tepi stesyen minyak. Itu saja...

13 comments:

10 BUDAK HITAM said...

Salam,

PAS minoriti bro.Dia akan gunakan apa shj cara xkira jalan sesat ataupun bengkok untuk memenangi hati rakyat.Biarlah fitnah sekalipun,biarlah tuduhan sekalipun,biarlah menggadaikan agama dan bangsa sekalipun, AGENDA utama untuk menakluk MALAYSIA tetap menjadi KEUTAMAAN.

Anonymous said...

apa la bodoh sangat budak2 pas, pdrm satu malaysia buat ic dan update ic..

takkan nak buat PRU lagi kot..otak kecik macam lembu

aku said...

setuju

no ic no petrol

shonzu said...

Suruh puak2 hamPAS tu senaraikan nama 10 anggota polis dari beribu-ribu anggota yang ada di Perak dan terlibat dengan arahan sedemikian. Beri sekali nombor keanggotaan polis2 tersebut beserta nombor IC terbaru mereka......

PASti seorang pun mereka tak dapat namakan. Itulah yang mereka pandai lakukan, FITNAH... FITNAH... dan terus FITNAH...

Jeffry said...

SLM BRO..WA INGAT DAK2 MELE'PAS' NI MMG DH GILE TALAK!. APSAL X CKP RAKYAT BIASA TERMASUK SEDARE MARE DIORANG PUN BLEY PAKAI SALINAN REPOT POLIS (IC HILANG) KAN SENANG. KEHKEHKEH

penambahan: pas mmg lembu..mbooOOOooo

sesenang sesuka said...

Ini lah sikap orang hamPAS. Bila ada / nak buat perubahan, sudah fikir yang negatif. Memang sah takut pada bayang-bayang sendiri.

Anonymous said...

Err nak tanya sikit,ye ke polis boleh mengundi dengan cara undi pos?Setahu kawan tentera saja mengundi pos..

gotahlantun said...

sesat betul ajaran parti nih!

Anonymous said...

woi tokey belacan....mmg hang ni UMNgOk la...itu sekadar kenyataan UMNgOk....yang hang dok merapu ni apa pasai....hang pi balik ampang la..x pun hang pi balik kinta jumpa org tua hang minta ampun...kehkehkeh...BELACAN!

TokeyGaram said...

Anon 11:06,

aku gentle bro, hang komenla macam mana pun aku tarahal bro..

kebebasan bersuara sudah lama diamalkan dibumi bertuah ini...

jgn aku bakar motor hang sudah..kenai sangat susunan ayat tuh...

ghostWRITER said...

haahhah!! lawak tahap cempra biawakla si PAS ni..semakin ari semakin melalut... bagi kenyataan macam org tak sekolah... baru ni kata peruntukan hangus 1 billion untuk F1. BENGAP!

ghostwriter

ghostWRITER said...

Anon 11:06,
lu memang tak gentella.. penakut... lu letak namalu.. bagi gua hentak lu punya goBLOG... lama dah gua tak gado dalam alam maya ni... nak try.. lu letak alamat blog lu... baru adil lagi saksama.. samarasa... samarata... hua!2x

Anonymous said...

ghostWRITER:aku ada alamat blog...layari www.pkranjingkurap.blogspot.com..huahuahuahua