Wednesday, January 20, 2010

UMNO Masih Konsisten, PKR Yang Makin Direject Rakyat.

Sungguh menghairankan dunia politik hari ini. Yang mengata kata kuat dan berpengaruh sebenarnya indah kabar dari rupa. Yang kata lemah dan tak bermaya masih lagi konsisten maintain tanpa masalah. Sepatutnya, yang kuat dan hebat mampu berdiri teguh dan tak goyang dengan gegaran.
PKR Cabang Kuala Selangor dikatakan bubar. Yang lagi hairan PKR dalam negeri selangor yang diperintah oleh PKR tapi paling hairan sebab bubar tak percaya pada Khalid Ibrahim. Tak tahu pula tak percaya Khalid seorang yang gagap atau sebab gagap depa tak percaya kepada Khalid. Yang mana satu betol PKR Kuala Selangor ada jawapan.

Imbas balik, Cabang Ijok dibubarkan beberapa bulan yang lepas. Alasannya tetap sama, hilang kepercayaan pada Khalid. Bagaimana Khalid nak jadi pemimpin kalu rakyat tak percaya pada dia. Nak pimpin macam mana bila semua benda buat penuh dengan kecurigaan rakyat yang memerhati..!

Anwar Ibrahim dah tahu. Dia dah tahu lama dah PKR akan hancoq bila dia kembali ke asrama Sg. Buloh. Sebab itu dia tak pernah apply untuk jadi ahli seumur hidup. Anwar hanya mahu menjahanamkan bumi Malaysia sebab dendam yang tak pernah padam pada UMNO pecat dari jawatan TPM. Itu matlamat Anwar.

Sepatutnya, PKR yang kononnya berpengaruh di Selangor dan Malaysia mesti punyai Cabang dan Ranting yang mantap dan UMNO yang parah lebih banyak bubar Bahagian atau Cawangan sebab sudah hilang kepercayaan rakyat. Hari ini sudah terbalik.Anwar yang kata PKR makin kehadapan dalam penerimaan rakyat rupanya makin terlingkup.

Rakyat perlu menilai, yang mana satu kepimpinan yang berkualiti dan kepimpinan yang tidak berkemampuan untuk mentadbir negeri. Sedih sungguh masih ramai lagi yang bermimpi disiang hari mahukan Anwar Ibrahim dan PKR MENJADI penyelamat bumi Malaysia yang akan aman tanpa mereka disini.

Mahfuz Omaq kata UMNO semakin ditolak rakyat tapi tak pernah dengar Bahagian atau Cawangan UMNO yang dibubar kecuali cawangan kapten pencen Zahar Hashim itu pun dia taja buka cawangan PAS. Siapa sebenarnya yang perasan bagus konar baring nie....

5 comments:

KP said...

salam tokeygaram..Syukurlah mereka dah sedar akan kesilapan mereka dan kembali ke pangkal jalan..harap2 bahagian2 yg lain pun mengikuti jejak mereka ni..izin copy and paste n3 ni...

Cheguman said...

Anwar makin terdesak

YEOP PARIT said...

Deme punye cakap mane leh percaye. Semua ngecong je. Pakatan Rosak udah nak jahanam. HamPAS, biaDAP, Kaldilan.. same je..penjahanam negare. HAPRAK..Puih.

shonzu said...

Setelah disahkan dengan persetujuan Presiden boneka. Dengan ini, ANUwar Abraham telah menukarkan nama lama Parti Keadilan Rakyat - PKR kepada nama baru iaitu Parti Kufurkan Rakyat.

Dan untuk menjaga hati setiap orang bukan Islam yang mahu menggunakan perkataan Allah merujuk kepada tuhan mereka, ANUwar Abraham akan membina sebuah gereja disebelah rumahnya di Bukit Segambut. Sebarang bantahan tidak akan dilayan. Sekian.....

Jeffry said...

SLM BRO..JGN INGAT YG LEMBIK TU X KUAT..BLUM TENTU YG KERAS BEDENTUM TU PAWER SGT..ALAA MCM SI JUBOR TUUU!..LAST2 MINTAK NYAWE GAK! KEHKEHKEH