Monday, January 18, 2010

Menantu Hantu

Ada satu famili. Satu hari sedang menantu lelaki tengok TV, bapa mertua lalu di depan. Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam-kabutlah si menantu. Isterinya dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua. Bapa mertua tak bergerak, senyap saja.

Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua, yang di atas ribanya itu mengucap. Dia gabra, sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan. Emak mertuanya ulangi lagi suruh dia ajar mengucap.

Dalam gabra itu, si menantu pun dekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata: "Ma Rabbuka! (Siapa Tuhan kamu!).." Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya.

Tiba-tiba bapa mertua tersedar dan terus berkata: "Bila masa kau jadi malaikat ni? Aku belum mati lagi la..". Gila punya menantu



3 comments:

Jeffry said...

KEHKEHKEH KO NIH! BIKIN AKU GELAK GULING2 DAAA..AGAKNYA MCM MANA KLU PAK AJIS BTUL2 JD MCM SITUASI TU?? MESTI BIRAT MUKA MENANTU DIA KENE TEMPELENG! KEHKEHKEH ADOIYAIII

Anonymous said...

Apa-apa hal pun aku nak bg salam dulu....

woiii belacan...!!!!dulu aku ada bagi komen kt hang...hang berani post bagus..tp hang ingat bagus ke hang hentam PR ni..sekali hang hentam PR..beribu-ribu kali bala dtg ke UMNgOk..dhla hang pi kerja aku tlg bayarkan minyak kapcai oren hang tu...ada hati nk ber'blog'....kehkehkeh...hang duit pun xdak...sebab tu harap duit jadik blogger upahan UMNgOK bangsat ni..aku nk tanya??apsal UMNgOk buat program juara rakyat??pasai depa takut next pilihanraya...depa kalah besaq....kehkehkeh....tokey garam aka tokey belaca!!!ptuihhh!!

TokeyGaram said...

Anon 10:46,

He..he..he..

Meroyan ler tuh..!