Friday, January 15, 2010

Membangun Bersama Islam Mesti Cakap Serupa Bikin

Memetik dari blog 'kapak terbang' yang mendedahkan kelemahan kepimpinan Nik Aziz dan barisan exco. Mahfuz Omaq riuh pasal saman RM 800 Juta kononnya BN dulu yang bingai tapi dia terlupa sebenarnya PAS Kelantan lagi bingai 10 sen tak guna. Ini baru betol perabih duit rakyat dengan benda-benda yang tidak berfaedah.

1. Di dalam perjanjian yang amat bijaksana oleh Almenantunya Nik Abdul Aziz, seluas 1.5 ekar diperuntukan untuk pembinaan Bazaar Tok Guru. Baki 4.4 ekar yang bernilai hampir RM30 juta pula dipindah milik selama 99 tahun kepada Sensa Timur Sdn Bhd sebaik sahaja Bazar Tok Guru disiapkan oleh Sensa Timur. Apa yang PMBK dapat daripada perjanjian itu, hanyalah tingkat 2 dan 3 bangunan Bazar Tok Guru itupun selepas PMBK membayar balik sepenuhnya pinjaman RM5.5 juta yang Almenantunya yang bijaksana pinjam bagi PMBK dari pemaju Sensa Timur itu. PMBK dan Kerajaan Negeri tidak akan mendapat apa-apa keuntungan daripada sebarang aktiviti pembangunan di tanah seluas 4.4 ekar tersebut selama hampir satu abad.Apabila dipersoalkan oleh seorang exco kewarasan untuk masuk perjanjian dengan Sensa Timur, Almenantunya berkata ia adalah kerana Sensa Timur telah bersetuju untuk menderma bagi sekolah Tok Guru di Pulau Melaka. Sekolah tersebut diuruskan oleh anak-anak lelaki Nik Aziz.

2. Membangun Bersama Islam mesti cakap serupa bikin. Jadi para exco terpaksa bertungkus lumus mencari penyelesaian terbaik bagi menyelamatkan air muka Tok Guru yang masih beranggapan Almenantunya adalah lelaki muda terhebat di Kelantan. Kemelut ini akhirnya terhumban ke atas bahu YB Timbalan Menteri Besar Kelantan, Dato’ Ahmad Yacob.
3. MB berhadapan dengan tindakan saman oleh Sensa Timur jika ianya bertindak dengan tidak menghormati perjanjian PMBK dengan Sensa Timur. Almenantunya pula sudah mengambil deposit dari pihak-pihak yang diberi diskaun membeli ruang niaga di tingkat 2 dan 3 Bazar Tok Guru. Akhirnya Kerajaan PAS Kelantan yang dilantik oleh rakyat untuk membela rakyat terpaksalah mengambil RM23 juta dari kantung kecil Perbendaharaan Negeri untuk membayar pampasan kepada Sensa Timur Sdn Bhd.

4. Maka akan larilah bajet sebanyak RM23 yang sepatutnya digunakan untuk faedah rakyat yang mengundi dalam Pilihanraya Umum ke 12 lalu.

Tokey - Orang2 PAS sembang meja bulat hal-hal ekonomi kononnya depalah lebih hebat membangunkan negara. Defisit kuranglah, inflasilah, KLCC membazirlah, kutuk Bajet 2010 yang tak guna satu senlah, Kelantan yang satu negeri pun tak boleh nak handle macam mana nak pi Putrajaya..!

Kalu macam ni lantik Mahfuz Omaq jaga hal ehwal ekonomi mesti banyak untung

8 comments:

Anonymous said...

membangun bersama islam konon podaah..!

membangun bersama kroni

Anonymous said...

Dulunya aku amat menghormati TGNA kerana kealimannya walaupun aku bukan penyokong Parti Abbosiah SeMalaysia. Tapi sekarang ni naik menyampah lebih-lebih lagi bila bergabung dengan Parti Kacau Rakyat dan parti Dalang Antara Parti yang melahirkan parti Paria Rakyat

Anonymous said...

Wei Tokey Garam....mmg sial la hang ni...hang ingat aku x kenal sapa hang...hang setakat duduk kt Ampang tu, toksah dok merapu cerita buruk PAS....hang ingat hang baguih....hang belajaq pun setakat diploma cabok...ada hati nak berblog...podahhhhhh

Anonymous said...

Tokey Belacan...kalau hang berani hang publish la post aku sebelum ini...kalau hang tak berani...jangan berbicara soal perjuangan...mmg hang belacan la tokey....belacan punya belacan....hahahakkkkkktuihhhhhhhh

Lord Garam said...

anon 11:27,

hehehe..hang setakat dok belakang aku ingat aku goyang kaa...

hehehe..syok wwooo

hanizam said...

tokey, tak paah takut dengan malaun meroyan tu...saje je gertak, konon nak tujuk samseng...

dah memang macam tu...BODOH MACAM LEMBU...sekurang-kurangnya walaupun takat diploma, takda kacau periuk nasi "mangkuk-mangkuk" tu...

kalau "mangkuk-mangkuk" tu belajar tinggi-tinggi, pemikiran macam budak terencat akal, jangan layan...

Anonymous said...

SLM BRO...KEHKEHKEH ADE GAK YG MEROYAN KAT HANG NAAA. PASAI BUNTUT PAK AJIS KENA CUCUK HARI2 DGN BLOGER TU YG DEPA TAK TAHAN TUU KEHKEHKEH. KASI TELANJANGKAN LG BROO!!

Anonymous said...

SLM BRO..AKU INGAT PAK AJIS DH RABUN LE. DIA NAMPK NO. '0' TU MCM HURUF "O" KOT. TU YG DIA TENYEH BUKU CEK SLAMBER DERK JEK KEHKEHKEH. DIA DH NYANYUK LE BROO!