Monday, October 18, 2010

PRK Galas: Bodoh Sombong PAS Yang Merugikan Rakyat

....Yang diketahui, PAS melalui Kolonel Mat (Ahmad Yaakob) dah start kempen dalam hutan jumpa orang asli. Taktik yang sama digunakan untuk rasuah orang asli ialah bawa beras, tembakau, tepung dan borang kaji selidik. Borang ini atas nama pemberian geran untuk ladang rakyat.

PAS nak lari mana? Janji dulu belum lagi setel....yang lebai PAS perut hijo tahu kondem polisi kerajaan. Mahfuz yang berkelayakan SRP bersembang semacam dia PhD dalam ekonomi. Dia perlu perbetulkan dulu ekonomi Kelantan.

Cerita bab isu ini yang boleh dilambung di Galas. Anak buah Hamidah Osman ada kasi sikit buah tangan
Inilah sikap sebenar kerajaan Pas Kelantan, kita hendak buat projek agropolitan yang boleh memberi manfaat kepada 4,000 penduduk miskin tegar di kawasan Gua Musang pun mereka tidak mahu beri kerjasama, tetapi wang premium sebanyak RM24.3 juta yang dibayar empat tahun lalu diambil.

Kerajaan negeri juga dikatakan telah dibayar oleh Syarikat dari Singapura iaitu sejumlah RM30,000.00 seekar untuk ladang rakyat. Mana perginya duit tersebut

Apa jenis mainan politik ini, tak kan kerajaan Pusat melalui Kesedar mahu melaksanakan projek pembangunan untuk kebaikan rakyat pun tidak boleh dibantu, ini janji 2006 lagi, duit dah dapat tapi geran tidak mahu beri.

Kita tidak tahu apa alasan Kerajaan Pas Kelantan dan bagi saya, sepatutnya tiada alasan untuk kerajaan negeri menolak pembangunan ini kerana ia bukan sahaja memberi manfaat kepada rakyat tetapi pada masa yang sama, turut menyumbang kepada kemajuan kawasan Gua Musang," - Shafie Apdal

Apa cerita ni Nik Ajis, duit dah ambil tapi kerja tak buat, sampai sekarang pun enggan mengeluarkan geran tanah di kawasan tu kepada Kesedar, dosa tau.

Bila ada peluang berpilihan raya samada kecil atau besar, inilah masanya jentera penerangan parti memerintah nak ambil peluang buktikan keberkesanan sistem penyampaian.

Jangan kerana, kebanyakan agensi kerajaan bersikap mematuh pada 'goverment of the day' makanya parti pemerintah mengambil sikap menyerah.


Itu adalah satu sikap yang tidak betul dan menyakitkan.

Nak menang PRU 13 ke tak.?

Hampeh....Liverpool kalah lagi.!

1 comment:

Anonymous said...

bro,

pas memang bodoh sombong.

ayat terakhir artikel ini yang menyedihkan aku sebagai penyokong setia liverpool.

huh..