Monday, October 04, 2010

Kenapa KJ Tidak Bangun Membela Tun M?

Walaupun media memberi ruang kepada KJ apabila tiba-tiba dia hilang selama sebulan kerana mengikuti kursus ketahanan diri di lapangan wataniah, itu belum cukup untuk KJ betol-betol tahan lasak dimaki dan dicaci oleh rakyat Malaysia.

Ada bloger yang diupah khas oleh KJ untuk memburuk-burukkan dia dengan harapan graf simpati akan terus meningkat kepada KJ. Itu belum lagi diambil faktor kewujudan kelab penyokong maya KJ untuk mengumpul crowd dari pelbagai lapisan masyarakat. Tempoh sebulan sebenar pendek untuk KJ memahami erti berdikari.

Apabila Tun M, disindir oleh Azmin Ali dan blog melaporkan pelbagai kutukan pada negarawan itu, KJ sebagai frontline Pemuda sepatutnya pantas membidas herdikan tidak bermoral itu. Tun M jasanya cukup besar jika hendak dibandingkan dengan KJ yang dilahirkan dalam dulang emas menapak hirarki Pemuda dengan pantas.

Nampak tidak adil apabila KJ pantas membela Pemuda MCA dalam isu kuota biasiswa dan lembik untuk membela negarawan yang menjadi sanjungan ramai belia diseluruh negara. Baik Melayu, Cina dan India, karismatik Tun M adalah idola pelbagai bangsa.

Kenapa KJ tidak mengambil peluang ini untuk mempertahankan Tun M.?

Bagus juga jika ada Perkasa yang sanggup berperang dengan PKR dan lantang memperjuangkan bangsa sendiri.

5 comments:

Gerakan Timur said...

KJ tidak bangun membela tun m kerana pak mertua kj ialah tun lah. cuba pak mertua dia tun m, mesti dia bangkit membela... hehehe..

Rina Azam said...

setuju... kj bkn sapa2 nk dbandingkn dgn tun m. yg dh bnyk berjasa.. moga tun cpt sembuh...

Anonymous said...

Bukan setakat upah dan wujudkan blogger untuk bela Kj , malah KJ jadikan PEKIDA sebagai alat untuk menaja populariti dengan berkawan dan menaja 'Ayahanda' dan bagi bantuan kewangan tertentu ..

Kj bukan siapa2 , statusnya cuma KP UMNO Malaysia , satu2nya KP pemuda paling hampas pernah ada dalam sejarah setakat ini ..

dibiarkan atau perlu diajar ?

pastikan pemilihan akan datang , KJ bagi OUT !

Unknown said...

Siapa blogger yang diupah KJ untuk hentam diri dia sendiri agar graf simpati dan sokongan dia naik semula tu?

Ada gak blogger macam tu yer...

zitherlock said...

alahh..sume same je..rambut sama hitam, hati lain-lain..puak sane, geng sini, mentor sane, idol sini..cheh!