Friday, April 23, 2010

H.Selangor: Nasib PKR Dihujung Tanduk


Sambungan daripada posting aku sebelum ini. Sini dan sinun

Kita perlu ucapkan tahniah kepada PAS kerana selagi hayat Nik Aziz ada depa mahu mengerah keringat Tok Guru kesayangan kita semua. Apa dosa Nik Aziz sampai dikerah tenaga tuanya untuk kepentingan Anwar Ibrahim.

Ketika ini, Anwar Ibrahim memerlukan sentuhan ajaib Nik Aziz bagi menghantar Hj. Zaid Ibrahim ke pintu Dewan Rakyat. Azmin Ali berasa sangat gembira dengan perkembangan yang berlaku di Hulu Selangor.

Pada Azmin, reaksi segera Khalid Ibrahim yang mahu jentera PAS 'take over' kerja-kerja di Hulu Selangor adalah petanda baik untuk menyekat kemaraan Hj. Zaid Ibrahim ke Parlimen. Azmin optimis, orang PAS terutamanya orang melayu Hulu Selangor tidak menyenangi pelantikan Hj. Zaid sebagai calon berdasarkan spy-spy Azmin yang bergerak dalam kempen Hj. Zaid.

Gerak kempen PKR sangat memalukan Anwar sehinggakan terpaksa mengharapkan sentuhan ajaib Nik Aziz untuk mengubah senario.

Menurut sumber dalaman, strategi Fuziah Salleh menghebahkan 'SMS Blasting' ke seluruh Hulu Selangor langsung tidak menepati sasaran. Fuziah Salleh telah diherdik Anwar dalam satu mesyuarat jentera kerana membazirkan dana yang dibekalkan oleh Singapura.

Nasib Anwar bagai telur dihujung tanduk. Walaupun mendapat suntikan dana daripada 'kerajaan' luar, strategi itu dilihat tidak menjadi. "Apa punya peel orang-orang Hulu Selangor, duit dah dapat apa lagi yang depa semua nak"...Anwar mengeluh sendirian.

Mau atau tidak, selepas Nik Aziz turun dari kapal terbang melalui orang dalam Anwar meminta sokongan terakhir Nik Aziz. Bagi Anwar, selagi hayat Nik Aziz ada, selagi itulah dia mahu memperkudakan pengaruh Nik Aziz.

Bagi Anwar, Nik Aziz adalah pendita usang kesepian yang layak digelar 'Ulama Terompah'

3 comments:

Anonymous said...

Xde geng x islam dr pakatan baca2 ayat2 suci Al-Quran dalam ceramah?dulu siap puak PAS backing lg...takut hilang undi Melayu ker?

Anonymous said...

nik aziz akan bawa kor ming untuk tarbiahkan puak boikot pas

Anonymous said...

webwinkel beginnen kvk webwinkel beginnen vanuit ww

Check out my blog post webwinkel beginnen friesland