Tuesday, April 06, 2010

Awani: Rancangan PKR Yang Mahu Pisahkan Borneo Dari Malaysia


Anwar Ibrahim yang berangan jadi 'Prime Minister in waiting' sudah melangkah jauh untuk menjahanamkan negara ini. Memang kena dengan gelaran 'pengkhianat bangsa' yang dibagi oleh Muhyiddin Yassin. Tindak tanduk Anwar sudah melangkaui jangkaan. Dulu riuh Jeffery Kitingan mahu quit dari PKR pasal tak sebulu dengan Azmin Ali yang ganggu pengaruh Jeffery di Sabah.

Keadaan sudah berubah dan Jeffery sudah mendapat semangat baru. Ini kerana desperado Anwar sudah menawan hati Jeffery untuk memegang kerandut Anwar yang tidak berupaya untuk menolak dendamnya pada Malaysia. So, mana-mana orang yang tabik kat Wan Azizah kononnya baik budi pekerti itu semua wayang laki bini.

Anwar melalui isteri mithalinya Wan Azizah dan bersama-sama Jeffery Kitingan, Christina Liew Chin Jin, Datuk Daniel Tajen dan Datuk Hafshah sudah merangka satu rancangan untuk mendapatkan bantuan campur tangan pihak asing memisahkan Sabah dan Sarawak. Asalnya, rangka niat jahat mahu agen asing mengkaji kedudukan Sabah dan Sarawak.

Pertemuan tersebut berlangsung pada 21 Feb 2010 di Hotel Celyn City Mall, Kota Kinabalu. Mesyuarat tak ramai pasal kerja-kerja jahat macam nie tak boleh ramai orang. Ini adalah mesyuarat pertama untuk kordinasi langkah susulan jika Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan dan habuan terbanyak adalah untuk Sabah dan Sarawak.
Perkara yang mahu dikongsi tentang intisari mesyuarat yang perlu diberi perhatian:-
1. Membuat kajian kearah melaksanakan "Perjanjian 20 Perkara'
kemasukan Sabah dan Sarawak ke dalam Malaysia.
2. Menubuhkan 'International Goverment Comittee'
3. Mengkaji semula 'Perjanjian Malaysia'
4. Mengkaji semula dan mengubah Perlembangaan Malaysia
mengikut kesesuaian.
Membawa masuk pihak asing membicarakan dan menghadiahkan peranan dalam hal-hal perlembangaan sebenarnya adalah salah satu bentuk penjajahan baru. Perkara ini sudah tidak bermakna lagi pada Anwar yang lebih mementingkan matlamat hidup untuk menjahanamkan negara ini. Kerja-kerja syaitan ini dah pun berjalan dan boleh klik kat sini
They are planning to take up their case to the United Nations to hold a referendum on the status of the Borneo states as independent nations.

They no longer want their states to be under the clutches of the Umno-led Putrajaya administration.

Apa sebenar yang untung sangat jika rancangan ini berjaya pada Anwar.?

Harus kasi peringat jika asas-asas Perlembagaan Malaysia sudah berani diusik dan dicemar tangan-tangan luar ini, sudah menunjukkan betapa jahat dan subversif peranan Anwar pada pihak luar yang mahu menjajah negara ini.

Sudah jelas, Anwar Ibrahim bersama agen asing mahu menukar keseluruhan demokrasi negara ini sudah bermula. Tak pasti pula kalu kem Nik Aziz tahu rancangan jahat 'chaos the nation' PKR ini kerana dia pun sibuk mengira batang balak bersama komisen niaga.
Kalau PR perintah negara, Konsulat Israel akan dibuka di Bukit Segambut bersebelahan dengan rumah Anwar.

3 comments:

hahn said...

Anwar gila kuasa. Kalau boleh nak jadi Sultan sebab dia kan diktator.

Mungkin ada juga Anwar merayu ke Zionist untuk mendapatkan sebuah pulau supaya di boleh berkuasa tetapi Zionist tidak setuju kerana tidak menepati matlamat.

Teringat Azahari. Seorang yang pernah cuba memperjuangkan Borneo sebagai sebuah negara.

Semua kerja kerja tak betul Anwar bantai semua. Menghargai Chin Peng la dah ni sambung kerja Azahari.

Cumanya Azahari itu kaki pompuan.

Mana tau kaki depan tak berjaya kali ini kita cuba pula kaki belakang.

Anwar tiada semangat mencintai negara ini.

Mula terfikir bagaimana pula pendirian dia tentang ugama?

TokeyGaram said...

saudara,
jika sudah macam ni punya startegi PKR untuk merampas kuasa dan memberi laluan kepada campur tangan asing bermakna nasib anak cucu kita tersangatlah bahaya.

perlembangaan negara akan dirobek oleh anwar tanpa belas kasihan.

Anonymous said...

wat do u care about perlembagaan. FYI democracy in this country have been die for so long