Wednesday, April 07, 2010

Hulu Selangor: Sam Yang Despret



Malam tadi Sam ketot bagi ceramah di Bukit Sentosa. Walaupun lewat sikit daripada jadual ceramah tetap berlangsung pasal sudah diuar-uarkan di seluruh negara. Dalam blog Sam pun sudah dicanangkan.

Dengaq cerita, Sam nekad untuk balun kerajaan dan mahu tonjolkan pada Anwar dia juga berkebolehan untuk maki hamun kerajaan. Tambahan pula petang itu, Sam dan beberapa orang sudah membuat laporan Polis pasal Najib dan Khairy ada kaitan dengan APCO.

Sam ketot antara shortlist candidate untuk Hulu Selangor. Selain berjawatan Ketua AMK, Sam juga adalah seorang lawyer. Yang orang dan penyokong PKR tak tahu ialah Sam Ketot seorang yang sangat penakut.

Medan info sudah jelaskan pasal Sam Ketot. Klik sini
Pada tahun 2008 Shamsul bertanding Parlimen Dungun tetapi kecundang ditangan Yb Matulidi Bin Jusoh. Anak kelahiran Melaka ini sudah pasti cemburu dengan nasib ramai pimpinan AMK yang jauh lebih menyinar setelah bergelar Yb seperti Amiruddin Shaari, Kesavan, Chai Lee Kang, Nik Nazmi, Nurul Izzah, Sim Tze Sin, Amran Ghani dan lain lain lagi sedangkan beliau sendiri tiada gelaran!

Pernah suatu ketika dahulu sewaktu Chegu Bard menjadi Timbalan Ketua Penerangan AMK, beliau cuba mempengaruhi beberapa Exco meletakkan jawatan beramai-ramai sebagai tanda protes terhadap Shamsul, cerita yang disahkan oleh mantan Setiausaha AMK ketika itu, Sd Johari.
Ceramah Sam malam tadi memang kelakar. Sam dan lain-lain penceramah cuba menggunakan pendekatan mesra alam. Mahu tonjolkan pada rakyat depa semua sangat daif hinggakan buat ceramah pun atas lori.

Jangan tak tahu, lori yang digunakan Sam adalah lori yang membawa lembu ketika Sam ketot buat demo lembu depan pejabat SPRM dulu. Itu kita tak kisah sangat pasal Sam dan Khalid sinonim dengan lembu.

Sebenarnya, Sam terdesak untuk menonjolkan diri tambahan dia disebut-sebut untuk bertanding. Dalam hirarki tertinggi PKR cuma Sam yang tidak berjawatan wakil Rakyat. Dibuatnya, laporan Polis pada PM kononnya mahu tonjolkan imej sebagai orang yang berani dan lantang.

Tetapi apa yang dibuat Sam pada ceramah malam tadi sangat memalukan. Dia berceramah perkara-perkara yang metafora. Ilusi dan penuh dengan bombastik. Tiada langsung kredibiliti sebagai pemimpin. Sam cuma hebat menyatakan perkara yang sudah dijangkakan. Last-last mahu pendengaq boikot Utusan. Itu saja. Marah orang Bukit Sentosa nak disuruh bakaq Utusan.

PKR belum umum calon tapi pengerusi majlis sudah canang Sam adalah calon dari Pakatan Rakyat.

Sam ketot memang despret.

5 comments:

Unknown said...

Blogger Pro UMNO memang bodoh.....tak percaya klik disini

Anonymous said...

keh..keh..keh..marah benor hashim pada GM. dah terdesak ler tuh

gotahlantun said...

salam bro,

orang kat melaka pun tak terima si sam bonzaai ni..
tempat lain bolihlaaa dia kelentong..haha

-krisjawa lok3- said...

GM, semalam katanya ada upaara sumpah laknat si juburi kat ceramah PR seperti yang diwarwarkan dlm beberapa blog untuk menafikan salah laku menjubur tu. Jadi ke sumpah laknat tu dibuat depan penyokong2 cifut tu? Kami rakyat marhaen tetunggu-tunggu juga berita dari para blogger...jadi ke tidak semalam?

Anonymous said...

makhluk rasis yang terlaknat!
http://www.facebook.com/pages/tao-yan-ni-men-a-ma-laixx/265688238542