Friday, April 02, 2010

Awani: Nik Aziz Declare Sedekah Bukan Rasuah.

Sapa kata PAS bersih, memerintah dengan telus dan faton'ah. Itu sudah taksub dan jumud akal fikiran depa. Jangan kerana berserban dan janggut sejemput makanya dia besih sebersihnya. Terkejut bila baca posting blogger upahan PAS yang rancak balun Nik Aziz dan PAS pasal ambil rasuah tapi declare sedekah. Cait, boleh klik kat sini.

Dan bahawasanya Jutapan Sdn.Bhd Dengan pendaftaran No.: 156857 -D adalah sebagai 'Pemohon' bagi tanah seluas 500 ekar yang ebrada di Mukin Pulai Daerah Galas Jajahan Gua Musang. Dan bahawasanya telah dipersetujui bersama diantara pihak tuan dan kami untuk memberi sumbangan derma sperti berikut:

Sumbangan tunai kepada PASTI dengan jumlah sebanyak RM350,00

Sumbangan derma ini akan diderma keluar bagi pihak tuan, setelah kelulusan oleh projek permohonan Jutapan Sdn.Bhd dari oihak Jawatan Kuasa Pertanian Pembangunan Luar Bandar dan Industri Desa Negeri Kelantan. Dengan persetujuan tersebut, syarikat kami berharap pihak tuan dapat memaklumkan surat persetujuan kepada Pengerusi Jawatan Kuasa Pertanian Pembangunan Luar Bandar dan Industri Desa.
Itulah cebisan daripada surat yang kelaur daripada Mr. Pee Ching Chuan keapda Wan Mohd Jamil bin Wan Mahmood, Pnegarah PASTI Negeri Kelantan, yanag pada 31 Oktober 2000. PASTI ialah Pusat Asuahan Tunas Islam, sebuah institutsi dotrinasi anak-anak kecil oleh PAS.

Beratus-ratus pucuk surat dengan format yang sama juga dikeluarkan oleh pelbagai pihak yang menjadi pemohon tanah balak kepada Pengarah Agensi Kerajaan Negeri, Pengarah Urusan NGO yang mesra keajaan, Wakil-wakil Rakyat, Exco bahkan Menteri Besar dan Timbalannya sepanjang 20 tahun pentadbiran ulamak bernama Nik Abdul Aziz di Kelantan.

Didalam majalah Pengasuh bilangan 355 keluaran Jun 1967, Ustaz muda bernama Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat ada menulis,
"Islam sejak ulu sampaila sekarang, bahkan hingga bila-bila pun, tidak akan meletakkan taraf ekonomi sebagai perkara pertama dalam agenda pembagunan manusia.."

"Diatas dasar inilah Islam berjalan begitu lancar sekalipun perekonomian uhajirin begitu meleset dan dikalangan Ansar sendiri begitu kucar kacir kerana sebagaimana diketahui dunia orang yang memegang tampuk ekonomi di zaman awal Islam dahulu ialah Yahudi yang menjadi musuh ketat Islam sejak dahulu sampai sekarang"
Bergerak diatas premis inilah, Nik Aziz rela melihat rakyat Kelantan dirundung kemiskinan kerana baginya pembagunan ekonomi tidak penting. Tetapi yang peliknya, hasil mahsul kekayaan negeri di sifon keluar olehnya untuk PArti PAS dan jenteranya. Lebih buruk lagi, anak-anak kecil mereka pun rela mereka doktrinkan dengan menggunakan duit rasuah.

Apakah di atas kehebatan ini, PAS sekali lagi mengangkat Nik Aziz sebagai Mursyidul Amnya untuk tempoh lima tahun lagi.?


8 comments:

Galo said...

sedekah kepala bapak dia, pemberian yg ade kepentingan lain, dr cmpny bkn islam lak tu. apa lg...kita balun hamPAS ni beramai ramai....
Caya lh GM, good job bro

Anonymous said...

Ishh ishh ish ishh ishh ishh ishh, patutlah species yg ahlul2 bahalul, pemimpin2 terencat akal, Ustaz2 dan Nik Najis tuo kutok, yg mengagung agungkan, iaitu CIFUT BABI, memberi gelaran WALI Terompah kepada Nik Najis, tok guru yg telah memerintah Negeri Kelantan selama 20 tahun, dan telah membuat duit rakyat Kelantan macam duit mak bapak belaiu sendiri. Gelaran Wali Terompah adalah gelaran yg mulia di sisi CIFUT BABI kerana ahlul2 bahalul dan Nik Najis sayang sungguh CIFUT BABI, sampai bole cium mulut. Terompah yg kita pakai waktu nak masuk ke jamban bila anak berak, ishhh ish ishh ishh ishh ishh kelas sungguh gelaran dan memang tepat untuk NIK Najis tuo kutok tak sedor diri. 20tahun di bawah pemerintah species yg bahalul dalam ekonomi dan jahil dalam agama, itu sebab Negeri Kelantan tak bukan Serambi Mekkah. Negeri yg paling mundur dan miskin, rakyat hidup merempat, negeri yg paling kotor dan menjijikkan, kes2 jenayah yg paling meningkat, pencemaran alam yg berleluasa, air bersih, listrik, sampah sarap, saluran air, kemudahan awam, jalanraya yg tidak ada pembaikan dan perubahan. Yg kaya raya adalah Nik Najis, pemimpin2 dan kroni2 Parti Ajaran Songsang. Apakah ini Islam yg sebenar benarnya? loe pikir lah sendiri. Semoga ahlul2 jangan jadi bahalul masih mahu syurga mak bapak Nik Najis yg punya. ishh ishh ishh ishh ishh

Sayang Nik Aziz said...

tu dia nik aziz
perangai sebiji maca nuar jubo sembang lebih kata orang pandai la puak-puak pas.

tuan blog,
repot polis dan sprm la, biaq mengigil lutut nik aziz yang reput tuh

Pemerhati said...

Tak guna kita buat repot polis atau lapor ke SPRM, sebab tindakan tidak akan diambil! Dlm SPRM ramai penyokong TGNA dan PAS!

Anak Lenggong said...

Sebenarnya apa yang didedahkan tidak diketahui oleh penyokong pas disebabkan perkara ini daripada dahulu disorok dibawah golongan kain pelikat nik ajis..

Penyokong pas ditipu dan diperbodohkan dengan cara kesederhanaan kehidupan seharian nik ajis..sebab itu lah penyokong ditegah daripada:

1. Membaca akbar media perdana, penyokong digalakkan membaca akbar haramkah dan keadilan sahaja.
2. Tidak digalakkan mendengar berita daripada tv media perdana..mereka digalakkan melayari tv pas sahaja.
3. Penyokong digalakkan menghadiri majlis ceramah pas sahaja.

Dengan cara ini pemikiran penyokong pas akan terus diperbodohkan dengan tidak mendedahkan segala keburukan yang dilakukan oleh pemimpin mereka.
Pemimpin pas akan terus menggunakan islam dan berbagai fitnah untuk terus menipu penyokong mereka.

Anonymous said...

Kelantan dibiarkan mundur supaya rakyatnya senang dikontrol dan ditipu.

Sudah di indoktrinasikan dari kecil lagi supaya menerima apa2 yang diselewengkan PAS sebagai betul disisi agama.

Ramai pemberi komen di blog Kickdefella mempertahankan PAS dalam isu ini,walaupun jelas rasuah terlibat.

Bila rakyat Kelantan nak bangkit?????

Pak Tam said...

Astagfirullahal a'zim....apa dah nak jadi ni. Harapan saya agar wang itu bukan rasuah. Jika UMNO buat kerja tu dah riuh satu dunia. Tapi PAS yang buah jangan kita hebohkan kena jaga maruah ulamak kita!

Anonymous said...

Tu yang susahnya PAS nie.. kalau BN buat, kata Rasuah, Bila mereka buat, kata sedekah / hadiah. Bole ke orang Cina bagi duit kat kita, kita kata pemberian tu sedekah? Orang Cina tu dpt pahala dan masuk syurga ke dengan cara mcm tu.. Tolong citer skit.. Gua tak pahamlah..