Wednesday, September 02, 2009

Nizar Lilin.! Kerja Kotor Anwar Dan Kebodohan 28 Adun Perak


Besok 2 Sept akan terserlah sikap kekayuan wakil rakyat yang bodoh dan pentingkan diri sendiri. Mereka lebih mementingkan kuasa daripada menjadi pemimpin rakyat yang bijak dan matang setelah dipilih oleh rakyat marhaen. Di Perak akan muncullah wakil-wakil rakyat bahlol kononnya mahu mengadakan sidang DUN walaupun telah mengetahui bahawa mereka tidak berkelayakan untuk melakukan sedemikian. Makin terserlah sikap pemimpin yang mencermin watak sebenar jika mereka memerintah satu hari nanti.

Sivakumar yang terang-terang sudah hilang kelayakan untuk menjadi Speaker akan meneruskan sketsa beruk untuk 'chair' sidang DUN esok. Tindakan Siva adalah menghina mahkamah dan wajar ditangkap kerana menghina titah Tuanku Sultan Perak. Aney Siva bangga membawa buku hijau kecil Undang-Undang Tubuh Negeri Perak tetapi gagal mentafsir dan memahami maksud buku. Betapa bodohnya Siva.

Tentunya manusia yang paling gembira melihat opera bawah pokok adalah Anwar Ibrahim, pelancap tegar politik negara. Dialah yang paling seronok kerana berjaya mengalihkan perhatian rakyat daripada melihat kisah liwat yang akan dipentaskan esok. Anwar tahu kebodohan rakan-rakannya dan digunakan sepenuhnya untuk memperbodohkan mereka. Bijak Anwar tetapi tidak sebijak Najib yang memberi RM 100 Juta saham kepada orang miskin. Pasti di Kelantan dan Kedah menunjukkan jumlah pembeli yang ramai.

Kegilaan Anwar dan ketakutannya terhadap ulangan kes liwat tidak dapat disangkal lagi masakan tidak dia berbelit-belit mencari alasan untuk melepaskan diri membuangkan laungan keadilan untuk semua yang selalu diucapkan. Keadilan untuk Saiful Anwar tidak peduli. Baginya itu bukan mencari keadilan tetapi memberi tiket untuknya ke penjara.

Pemilihan speaker adalah kehendak kerajaan yang memerintah hari ini dan kerajaan yang memerintah adalah kerajaan ihsan yang mengangkat BN menjadi kuasa mutlak di Perak hari ini. Ini yang tidak difahami kesemua Adun beruk Perak. BN memiliki kuasa mutlak kerana kelibat 3 manusia yang berpaling tadah. PAS yang paling sedikit kerusi berbaring atas jalan mempertahankan kedudukan MB yang dibanggakan tetapi tidak menerima ketentuan Qada dan Qadar akan kehilangan kuasa. Betapa bodohnya PAS menampakkan politik mereka yang tidak matang.

TokeyGaram - Jadilah YB yang bijak dan berpendirian supaya tidak diperbodoh-bodohkan oleh orang lain. Anwar Ibrahim hanya mahu menggunakan hangpa untuk kepentingan menjaga juburnya sahaja. Malulah jika mendapat wakil rakyat seperti ini.

TokeyGaram - Pasti ramai orang-orang PAS dan penyokong tegar pakatan yang berebut-rebut beratur untuk membeli Amanah Saham 1 Malaysia yang telah dilancarkan. Bila ditanya kawan-kawan mati-mati mengutuk tetapi senyap-senyap berangan untuk memberanakkan duit yang dilaburkan.

2 comments:

YANG GAMBI said...

Salam,

Tetapi mengapa beruk-beruk ini masih berkeliaraan memanjak pokok, tidakkah perlu dijerat sebelum merosakkan tanaman lain ?

Anonymous said...

Tuan,
Saya memohon akhbar2 milik Melayu/Islam tidak memperkecilkan syariat Islam dengan menyiarkan keputusan2 NOMBOR EKOR(JUDI)dan HOROSKOP dalam akhbar2 tersebut kerana saya tidak mahu bersubahat dengan perkara2 mungkar/haram.

Lihat contoh akhbar Utusan, ada halaman soal jawab ugama mengatakan HARAM judi, tenun nasib dsb, tapi muka surat lain ada Kepusan Kuda, TOTO, magnum dsb.

Mungkin juga difikirkan untuk edaran dikawasan majoriti Melayu/Islam, ruangan untuk NOMBOR EKOR tersebut di"gelapkan" agar tidak menyinggung perasaan pembaca Muslim.

Pernah ada rakan2 beragama lain komen, "Utusan kalu bab ARAK, BABI, hina ISlam memang juara tapi bila tang JUDI yang merosak/mufliskan Bangsa senyap je malah menggalakkan nya pula.!!"

Jangan pula nanti akhbar2 ini akan dituduh yang khianati bangsa dan mencemarkan kesucian agama kerana PENYIARAN KEPUTUSAN2 NOMBOR EKOR (JUDI) dan horoskop itu.

Mohon Tuan membuat tulisan2 ttg isu ini dalam blog Tuan agar tindakkan sewajarnya boleh diambil pihak atasan.

Sekian, terima kasih.