Monday, September 28, 2009

Nizar Anwar Toilet Bowl..! Mana Pergi Duit Kami.?

Pagi tadi Tokey tulis pasal hamba Allah kat sebelah ini mahu mendesak kerajaan laksanakan polisi gaji siling pekerja estet sebanyak RM 900. Itu mahu diperjuangkan kononnya sebagai reaksi sinis kepada Najib berkaitan saguhati kepada pekerja Felda yang diberikan baru-baru ini.

Tapi kali ini Tokey ingin bertanya kepada sedara kita ini, apa yang mahu diperjuangkan kalau skim berkelompok yang diolok-olok oleh beliau belum didedahkan kepada umum. Skim insuran kononnya mahu membantu penduduk Telok Kemang sejurus selepas dia ditabalkan sebagai penguasa Telok Kemang.

Janganlah seronok berjawatan ahli parliman dan dapat kerusi empuk dewan rakyat langsung gagal melaksanakan janji-janji yang ditabur sebelum bergelar yang berhormat.

Mai kita tanya kat YB kita nie, mana pergi janji tabung hayat yang dibuat oleh PKR NS dibawah penguasa Kamarul Jambu.? Tabung hayat atau skim insurans kelompok ala-ala Takaful yang mahu membantu pengundi Telok Kemang. Kalau inginkan lebih ekstrim dan seronok cuba kita selidik pencarum Telok Kemang yang seramai 130 orang berdaftar dan berbangga tetapi langsung habuk pun takda.! Mungkin skim insurans itu disonglap macam skim pak man telo dolu-dolu.

Tokey - Kepada Mat Nor Mat Sap, Ketua PKR Cabang Telok Kemang dan Baharuddin Setpol Kamarul Jambu hangpa jangan lari bila semua pencarum tu cari dan tuntut duit depa semula. Kalu Nik Aziz Petrol kata, semaye demo tok soh because make duit hare..!

Tokey - Najib kalah di Manek Urai, 1 jambatan baru terbina macam dijanjikan dulu. DAP tawan Penang Kg. Buah Pala lenyap dari peta Malaysia seperti yang dijanjikan depa dulu, mahu mempertahankan cuma diatas kertas saja.



2 comments:

YANG GAMBI said...

Salam Tokey, bab 'tabung hayat' PKR ni, kawan teringat puak-puak PAS buat 'saham hari tua' kepada peneroka-peneroka FELDA di Pahang, labur 100 dalam tempoh 90 hari dapat dividen 300, akhirnya hampir rm6 juta duit masyarakat FELDA lesap sampai sekarang, ada yang jadi gila dan mati kempunan...... itulah cara mereka menipu dengan rupa warak dan lebai.....

Ashley Ahmed said...

Salam,

Janji, dulu lain sekarang lantak korang la kah3x