Monday, August 10, 2009

Selepas Kisah Hulu Langat, Kini Sekuel Di Kuala Lumpur.

Kuasa Allah menjadikan pokok itu dengan pelbagai keindahan.

Dulu kecoh bila Anwar dan Pak Lah bertembung dan bersantap bersama di Hulu Langat. Macam-macam spekulatif yang timbul. Harus kita ingat ingat Anwar peliwat yang paling licik dan manusia yang paling munafik. Manakan tidak licik sudah berapa ramai yang melayan nafsu gila Anwar sampai tidak terkantoi cuma dengan Saiful Anwar akan tersungkur.

Kisah di Hulu Langat memang panas dan penuh dengan andaian. Semua orang tertanya apa yang dibincangkan di dalam bilik yang hanya dihadiri Anwar, Pak Sheik sesat dan Pak Lah. Macam biasa, Anwar akan bikin drama mengatakan Pak Lah minta nasihat dan mahu berbaik-baik dengan Anwar.

Satu Malaysia Anwr tipu pemujanya. Habis dikencing dan dikelentong bergelen-gelen. Bertambah seronok rakan-rakan dalam pakatan jahat menampakkan Anwar seorang pemimpin yang hebat menundukkan Pak Lah. Itu adalah cerita sebelum pembentangan Bajet tambahan 2009.

Realitinya, Anwar minta nyawa dengan Pak Lah mahu kes digugurkan. Kes liwat kali kedua, Anwar kena checkmate dengan pembantu khasnya sendiri. Ini yang paling ditakuti oleh Anwar.Itu perkara yang pertama terpacul dalam mulut Anwar di dalam bilik di Hulu Langat.

Rupanya ketakutan Anwar tidak habis disitu. Peliwat tegar itu takut akan Najib bila ditabal menjadi PM. Mungkin Anwar risau akan pendekatan berseni Najib dalam bermain politik. Anwar tidak boleh terima Naib Ketua Pemudanya dulu menjadi PM. Perkara kedua yang ditegaskan Anwar dalam pertemuan itu.

Bagaimana pun, dalam sibuk Anwar menghina Pak Lah dan membuat onar dalam atmosfera politik Malaysia peliwat itu tetap mahu memperkudakan Pak Lah dengan mencadangkan Pak Lah supaya meneruskan khidmat sebagai PM. Jika ini berhasil maka makin senanglah Anwar membuat kerosakan dan menjahanamkan bumi Malaysia.

Anwar mahu Pak Lah terus berkuasa dan tidak melepaskan jawatannya kepada Najib. Dengan harapan kelemahan Pak Lah itu memberi kelebihan kepada Anwar. Cerita 16 Septnya terus hanyut dan pemuja totok Anwar sudah disyabukan Anwar.

Kini, timbul pula cerita Anwar minta nyawa dengan Najib. Perkara yang tidak mustahil berlaku kerana Anwar benar-benar desperado yang ketandusan akal. Anwar seharusnya malu kepada diri sendiri kerana sesungguhnya tingkah laku Anwar melayakkan dia menerima gelaran pengkhianat melayu.

Untuk melayakkan menerima gelaran itu tanyalah Anwar, dia boleh menjadi mentor dan meninggalkan legasi si kitul kepada sesiapa sahaja yang berminat. Pertemuan Najib dan Anwar bukanlah pertemuan untuk mengangkat Anwar sebagai pemimpin yang disegani tetapi menunjukkan Anwar seorang tua bodoh yang diserang penyakit Alzheimer yang teruk.

GM teringat dosa-dosa yang dibuat Anwar terhadap Najib. Nik Ajis pun mengaku kelembutan dan karisma yang ada pada Najib. Mengapa ungkapan itu tidak dilemparkan kepada Anwar, rakan baik Nik Ajis ketika ini.?

3 comments:

Lin said...

salam bro Garamanis

kalau ikut adat dan hukum alam ni yang salah satu hari akan nampak kesalahannya walaupun cuba dilindungi...

kalau ikut hukum Allah maka lebih terang dan jelaslah...

Insyallah kalau anwar rasa dia tak bersalah maka dia akan terlepas tapi kalau dia rasa dia bersalah dan mah melarikan diri tiada tempat yang selayak baginya untuk menyorokkan keaiban yang telah dibuatnya selama ini...

salam

Lord Garam said...

BRO TUNGAK...

SEGALA SIFAT BURUK ADA PADA DIRI ANWAR..BUKAN MAHU MENGEJI DIA TETAPI ITULAH REALITI YANG HARUS DITERIMA..BERBAGAI DOSA BESAR YANG SUDAH ANWAR RASA..DARIPADA BERZINA SAMPAILAH MENGANIAYA ORANG..BELUM LAGI MEMBUNUH DENGAN TANGAN SENDIRI..

TAK MUSTAHIL KERANA MANUSIA YANG TERDESAK AKALNYA PENDEK...

Ashley Ahmed said...

Salam Bro,

besar batang..... pokok tu. ISA tak mungkin dihapuskan kena minta nyawa.