Friday, August 07, 2009

Kuasa + Agama = Go To Hell

Sangat menghairankan apabila melihat kelibat Hassan Ali yang dihentam dari dalam dan luar PAS tanpa dipapah oleh rakan2 seperjuangan. Dalam hal Hassan Ali maka makin jelaslah kutukan Allah terhadap tindak-tanduk PAS khususnya mereka yang mengaku memperjuangkan Islam tetapi hanya manis di bibir.

Jika dalam hal arak yang menuntut penjelasan dan ketegasan PAS langsung tidak berdaya. Hendak diharapkan Khalid Samad, lidahnya lebih senang berbicara kepentingan diri. Memang sedap bercakap bila tiada kuasa tetapi cubalah diberi peluang pasti mata dan hati menjadi gelap gelita. Mengaku pula memperjuangkan Islam, dalam ceramah-ceramah kampung hebat bermukadimah surah Al-Quran tetapi dalam hal hukum agama ilmu politik lebih penting dan seronok dijaga.

Inilah masalah PAS, bila rakyat mengutuk, menegur dan lantang sedikit dituduh dengki berlidah UMNO dan sekular. Tidak bolehkah dianggap teguran untuk kebaikan sendiri.? Isu arak yang hangat diperkatakan ketika ini baik dalam laman sesawang propakatan atau prokerajaan sangat jelas memperlihatkan perbalahan yang wujud dalam gabungan haram ini.

Hassan Ali memang diketahui berkepala keras dalam PAS Selangor walaupun beliau sendiri yang terajui. Banyak cakap-cakap yang kurang enak didengari dalam PAS Selangor dari peranan PAS yang dipandang sebelah mata oleh regim Khalid hinggalah cerita tikam belakang dalam kepimpinan PAS Selangor.

Senang cerita, kita tolak hukum politik dan bayangan kerjasama PAS dalam pakatan jahat Selangor. Jika benarlah PAS mahu menunjukkan kehebatan berpolitik perbetulkan dahulu saf kepimpinan dalam Selangor. Hassan Ali menyalak dalam isu arak mengapa rakan PAS lain membisu. Khalid Samad dalam kenyataannya, tindakan Hassan Ali tidak mencerminkan pendirian sebenar PAS.

Sudah terang, PAS hanya mempermainkan kesucian Islam bila diri diselubungi kuasa. Itulah yang terjadi hari ini dan itulah realiti yang tidak boleh dinafikan. Bila sudah ada kuasa, hukum agama diketepikan. Tindakan DAP lagi bangsat. Mahu ditubuhkan jawatankuasa displin bagi mengajar manusia yang memperjuangkan agamanya seperti Hassan Ali.

Apa salahnya jika PAS bersungguh mempertahankan kebenaran itu. Akidah dan hukum agama tidak boleh dijual. Apatah lagi disepak-sepak seperti bola. Bagaimana pula dengan Nik Aziz.? Hendak mempertahankan Hassan Ali jauh sekali apa yang lebih penting adalah undi dan sokongan rakyat marhaen yang mahu melihat Islam dijahanamkan.

Inilah yang terjadi dalam kepimpinan regim Khalid. Manusia dungu yang melelong maruah bangsanya sendiri sama seperti Anwar Ibrahim. Pentadbiran regim Khalid hari ini benar-benar membuatkan rakyat tersentak dengan polisinya.

4 comments:

KP said...

Salam saudara,
Terlebih dahulu saya mengucapkan tahniah kerana blog ini memang baik dan bagus sekali baik dari segi pengisiannya mahupun latar belakangnya.
Saudara,
Nampak sangat Khalid takut!Takut dengan DAP..Bukannya dia takut dengan ALLAH.Saya berdoa agar janganlah negeri Selangor ini ditimba musibah akibat dari perbuatannya itu..
Izinkan saya copy n3 saudara ini dan dimuatkan 100% kandungannya ke dalam laman blog pemudatelokdatok.blogspot.com

SALAM PERJUANGAN dari saya.
Wassalam

TokeyGaram said...

SALAM KP,

REGIM KHALID TELAH MEMPERLIHATKAN KESUNDALAN PAKATAN JAHAT..YANG PALING RUGI ADALAH RAKYAT YANG MENGUNDI DEMI KEBAIKAN TETAPI DIBALAS DENGAN SAMPAH YANG MELOYAKAN.

SILAKAN UNTUK MENKOPI....

ajijasin said...

mendidih darah aku!!!
memang menyirap darah aku!!!
memang terbakarrrrrr hati aku!!!

memang dap ni!!!
ini lah rupa sebenarrrnyeee!!!
memang cina dap kapir harbi lahanat tak boleh buat kawan!!!
memang ngkao sebenar benarnyeee musuh aku!!!
memang ngkao dah menjelmakan rupa sebenarrrrr ngkao!!!

celaka punye cina dap kapir harbi lahanat ni!!!

sial punye cina dap kapir harbi lahanat!!!

barua punye cina dap kapir harbi lahanat!!!

memang kurang ajarrrrr punye mulut!!!
memang dia nak mampussssss!!!

ngkao jangan cuba cuba nak main mainkan tentang agama aku!!!
ngkao jangan cuba cuba nak pijak pijak agama aku!!!
ngkao jangan cuba nak main sentimen dgn agama aku!!!
ngkao jangan kurang ajarrrrrr
dgn saudara seagama dgn aku!!!
dia jgn memperlekehkn saudara seagama aku!!!

nyahhhhhhhhhhh ngkao dari bumi Melayu ni!!!

memang celaka hidup ngkao cina dap kapir harbi lahanat!!!

memang ngkao nak mampussssssss!!!
memang ngkao nak carik nahasssss!!!
memang ngkao nak carik geruhhhhh dgn aku!!!
memang ngkao cina dap kapir harbi celaka!!!
memang ngkao celaka!!!!!

INGAT SEMUA MELAYU!!!
INILAH RUPA RUPA CINA DAP KAPIR HARBI LAHANAT!!!
INGAT!!!!
INGAT!!!!
INGAT!!!!
MARI KITA INGAT SELAMA LAMANYA!!!

DAN KITA KERJAKAN MEREKA BILA TIBA MASANYA NANTI!!!!!

Jeffry said...

SLM BRO..BILA PAS MEMPERMAINKAN AGAMA, DAP PUN IKUT JEK. SEMUA GARA PAK AJIS KUNTUT TU LA. KLU DIA X BECOK MULUT AKU INGAT DH LAMA DAH PAS NGAM DGN UMNO BEBB!