Sunday, August 16, 2009

Bagaimana Wujud Kesan Torehan Di Lengan Kanan Teoh.?

Jika diteliti pembesaran gambar ini ada kesan torehan dilengan kanan Teoh.

Peguam Gobind Singh Deo berkata teori yang dikemukakan oleh pakar patologi itu tidak boleh diterima sama sekali kerana ia tidak disokong dengan bukti-bukti kukuh yang menunjukkan Teoh telah berdiri dan terjun melalui tingkap di tingkat itu, yang menempatkan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Saya katakan kepada doktor bahawa doktor adalah salah, ini bukanlah kes si mati terjun dan membunuh diri kerana tidak ada kesan tapak kasut atau kesan cap jari pada tingkap itu.

Jika benarlah Teoh BH mematikan dirinya dengan terjun daripada pejabat SPRM, manusia yang perlu dituding jari adalah chi-bai Tan BH. Keluarga Teoh perlu menyalahkan chi bai Tan BH dan seluruh parti DAP sehingga ke akhir hayat mereka. Mereka perlu sedar bahawa DAP dan chi-bai Tan BH yang menyebabkan anak mereka mengambil keputusan membunuh diri.


Ini kerana diberitakan bahawa chi-bai Tan BH adalah individu yang terakhir berjumpa dan mereka diberitakan bertengkar di tandas pada pagi kejadian. Isu petengkaran ini telah dibuktikan oleh saksi. Apa yang membuatkan mereka bertengkar.? Adakah kerana Teoh sudah menceritakan dari A-Z kisah dalam kain DAP. Isu petengkaran ini sukar untuk dijelaskan kerana faktor bahasa dan menyelamatkan diri sendiri.


Mereka berdua bertengkar dan apa yang membuat chi-bai Tan BH begitu marah dan terdesak selepas Teoh diambil keterangan..? Pasti ada plot cerita semasa itu yang membuatkan chi-bai Tan begitu agresif menekan Teoh.


Teoh mungkin telah diugut dan memaksanya untuk membuat pilihan disebabkan chi-bai Tan enggan mengaku dan terdesak dengan keterangan yang telah diberi kepada pihak SPRM oleh Teoh. Keluarga Teoh harus memikirkan sedalam-dalamnya tak tidak membenarkan pihak ketiga mempengaruhi dengan mengatakan SPRM telah membunuh Teoh. Ini kerja orang yang mahu mencuci tangan demi kepentingan politik.


Pandangan GM isu petengkaran ini perlu dipersoalkan di dalam prosiding inkues itu kerana mungkin petengkaran ini menjurus kepada tindakan Teoh membunuh diri disebabkan ketakutan ataupun ugutan pihak-pihak yang bersekongkol dengan Ronnie Liu dan chi-bai Tan BH.


Perkara yang boleh diterima akal juga mengapa dan bagaimana terdapat kesan torehan di lengan kanan Teoh.? Adakah Teoh mempunyai niat untuk membunuh diri kerana sudah tidak tahan dengan tekanan yang dihadapi. Daripada kesan torehan itu boleh disimpulkan bahawa mungkin Teoh mahu menamatkan nyawanya. Tidak mungkin Teoh rela pihak kedua menoreh tangannya sendiri melainkan dia sendiri yang rela berbuat demikian.


Kematian Teoh sebenar berpunca daripada DAP sendiri kerana sifat tamak pemimpin dan ahli yang mahu membolot dan menggunakan kesempatan berkuasa bagi membina kekayaan. Keluarga Teoh perlu menyalahkan DAP kerana disebabkan tamak dan kegilaan mereka menyebabkan anak mereka mengambil tindakan yang tidak masuk akal.


Kali ini Gobind beriya-iya cuba untuk menafikan teori keberangkalian Teoh membunuh diri dan mencari jalan untuk meletakkan kesalahan ini kepada SPRM. Persoalan logikkah SPRM mahu membunuh saksi sendiri jika saksi itu berupaya membongkar penyelewengan yang sedang disiasat atau sebenarnya Gobind sendiri tahu penyelewengan yang dibuat partinya.


1 comment:

Lin said...

salam bro garamanis

secara kesimpulannya TBH dipanggil ke SPRM adalah atas dasar pemimpin DAP disiasat maka DAPlah punca segalanya kerana kalau tak DAP disiasat maka TBH tak akan dipanggil ke SPRM

senang aje nak faham bro

salam