Tuesday, August 11, 2009

Lagi Usaha Anwar Melengahkan Kes

Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan permohonan semakan kehakiman bagi mendapatkan perintah agar kumpulan timbalan pendakwaraya kini diketepikan daripada mengendalikan kes liwat yang dihadapinya.

Penasihat PKR itu memfailkan permohonan untuk mendapatkan kebenaran membuat semakan itu di pejabat pendaftaran Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) Kuala Lumpur jam 11.30 pagi ini.

Beliau menamakan Peguam Cara I Datuk Idris Harun, Peguam Cara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden dan barisan timbalan pendakwaraya Datuk Nordin Hassan, Mohamad Hanafiah Zakaria, Wong Chiang Kiat, Shamsul Sulaiman dan Noorin Badaruddin sebagai pihak responden.

Pendakwaraya dan kerajaan Malaysia turut dinamakan sebagai responden dalam permohonan ketua pembangkang itu.

Peguam belanya Sankaran Nair berkata, permohonan itu difailkan kerana Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail didakwa bertindak berat sebelah dan prejudis dalam pendakwaan kesnya. Malaysiakini


GM: Inilah kerja Anwar daripada mula-mula kes nie meletop sampailah Cheif Lawyer Sulaiman tarik diri, Anwar konsisten melengah-lengahkan kes main bontot. Ini juga keadilan, kebebasan, kesamarataan, ketuanan rakyat dan segala macam benda bodoh ciptaan Anwar dan budak jahat pakatan kononnya mereka yang paling hebat langsung tak boleh disentuh.

Anwar kata AG berat sebelah dan prejudis dalam pendakwaan kes. Berat sebelahkah AG sampai segala macam kehendak Anwar sudah dituruti. GM rasa belum ada lagi pendakwaan dalam dunia hari ini pihak peguam bela mendapat macam-macam privellage seperti yang Anwar dapat. Jelas benar peliwat nie sangat takut dengan kes mahkamahnya.

Biasalah kalu dah salah. Bak kata pepatah berani kerana benar takut kerana salah..! Kak Wan tolonglah nasihat kat suami akak nie.

2 comments:

Ashley Ahmed said...

Salam,

"Democracy, human rights, justice, bla bla bla... ooo not for Saiful of course, no way not on my father's name."

abdulraufali said...

anwar bal juburi membutuhkan waktu untuk menjawap segala bukti2 yang telah diberikan pihak pendakwaraya dalam kes liwati nya. BUTOH KAU la ANWAR..penakut