Monday, August 03, 2009

ISA: Siapa Pula Nak Tanggung


Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang, Ustaz Yusni Mat Piah merayu orang ramai yang bersimpati dengan dua orang anggota Unit Amal Negeri Pulau Pinang yang terlantar di Hospital Sungai Buloh akibat bas ekspres terbalik di Bukit Berutung ketika perjalanan menghadiri perarakan Mansuhkan Akta Keselamatan Dalan Negeri (ISA) pagi semalam menyumbangkan sedikit derma untuk pembedahan menghindarkan lumpuh separuh tubuh. Haprak Daily

1. GM tumpang simpati atas apa yang menimpa dua orang petugas Unit Amal tersebut. Mereka semua dalam perjalanan untuk berjuang dan berjihad menentang kerajaan. Mereka tidak dilindungi insuranskah.?

2. Siapa pula yang hendak membayar segala kerosakan yang sudah dilakukan Unit Amal semasa melangsungkan acara merusuh itu. Siapa pula yang hendak membayar kerugian yang ditanggung peniaga di Jln TAR, SOGO, Jln Raja Laut dan kawasan sekitarnya.

3. Hendak disalahkan Polis.? Polis menjalankan tanggungjawab untuk menghalang, mencegah dan memastikan ketenteramaan awam terjamin selain niat songsang puak perusuh untuk menimbulkan kekecauan.

4. Inilah masanya untuk dua Unit Amal itu menilai kepimpinan Salahuddin Ayub yang menklemkan dirinya Chief Komandar. Tuntut chief komandar bantu biayai perbelanjaan kos. Jangan dibawa perkara ini keperingkat TV3, habis dilaknat tok guru.

5. Jika susah sangat, merayulah kepada kepimpinan pakatan jahat dan penekanan lebih kepada Nik Aziz, Hadi Awang, Anwar Ibrahim, Uncle Lim atau orang kuat GMI kerana mereka inlah penentang tegar ISA. Unit Amal hanya budak suruhan yang membabi buta.

6. Jika ditakdirkan mereka ini tidak umur panjang adakah mereka akan diangkat sebagai ‘syuhadah’.? Itu kerja Allah tetapi bagi PAS mereka lebih maksum kerana tok guru sudah menjanjikan syurga.

7. Nik Aziz pernah mengeluarkan fatwa, jika kita sedang berjihad menentang UMNO dan kita mati pada ketika itu, mati kita adalah mati syahid.

8. Akhir sekali, adakah mereka hadir dengan niat membantu atau dengan niat untuk melihat keindahan Kuala Lumpur terutamanya Jln Haji Taib, Chow Kit dan sewaktu dengannya. Wallahualam.

Semoga mereka cepat sembuh....

8 comments:

MK IV said...

PADAN MUKA...
TU SEMUA BALASAN ALLAH KEPADA MEREKA-MEREKA YANG NAK BUAT HURU-HARA.
MAMPOS LAGI BAIK...

Lord Garam said...

SIAN KAT DEPA BRO,

SAMPAI KENA MINTA DERMA..AKU RASA PENGANJUR LAGI KAYA SEBAB TUH KONFIDEN NAK MERUSUH..

MINTALER KAT GMI...

Ashley Ahmed said...

Salam bro,

amboi det sound diract jer? hahaha. Itulah kena tulah, rakyat majoriti dah pilih BN, tp puak2 ni tak mau, nak jgk memberontak, jgn derhaka kpd ulul amri yg dipilih rakyat melalui pilihan raya.

Godisuno said...

sepatutnya pemimpin mereka berpandangan jauh dan boleh meramalkan apa yang akan berlaku kesan dari demontrasi ini. Sepatutnya sediakan payung sebelum hujan kerana mereka sudah maklum demontrasi sebegini adalah melanggar undang-undang. Buat apa demontrasi di jalanan? sedangkan mereka boleh berdemontasi melalui undi mereka dalam PRU 13 nanti. itu cara demokrasi yang dilaung-laungkan oleh pembangkang. sila tunggu PRU 13 dan bolehlah kamu berdemontrasi. Luahkan perasaan melalui undi anda. Setiap negara ada peraturan umpanya negara contoh pembangkang iaitu USA dan Singapura. Kedua2nya ada undang2 mirip ISA untuk menjaga keamanan negara mereka. Kenapa USA dan Singapura tidak dikecam oleh pembangkang? mungkin kerana pemimpin kedua2 negara tersebut bukan Melayu dan bukan Islam. mungkin jika PM Malaysia ini bukan Melayu dan bukan Islam nanti, DAP, PKR dan PAS akan berhenti berdemontrasi ataupun mungkin bila PM Malaysia adalah Melayu yang hilang kekemalyuannya, maka barulah bagi mereka "acceptable". Mungkin kerana kononnya tamadun bukan Islam dan bukan Melayu mereka telah bermula lebih awal, maka Melayu pada anggapan mereka adalah inferior. Mungkin pendapat ini benar kerana pada 1 Ogos dahulu, majoritinya adalah Melayu PAS dan PKR yang berdemontrasi.

Lord Garam said...

JUNAH/GODISUNO,

TEPAT,PADAT DAN BERHEMAH...

eXception said...

Inilah dia Allah nak tunjuk bg kesedaran, tp sayang. Diorg ni awal-2 lagi dah buang otak dlm tong sampah. sbb tu tak reti berfikir...

eXception said...

Apapun, aku tgk dlm HaprakDaily, sibuk dah mintak sumbangan dari org utk bantu penyokong yg cedera dlm kemalangan...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

ainul said...

Salam.Memang kesian pada depa tapi bila dah jadi macam ni,BN jugakkah yang bersalah?Kan baik masa cuti duduk bersama anak bini,tengok2 apa yang patut.Yang pi merusuh tu buat apa?Sepatutnya kita umat melayu bersatu meneguhkan ekonomi bangsa supaya anak cucu kita tak minta sedekah dgn orang kapir laknat.Ini mak bapak depa tunjuk teladan macam beruk.Kan sekarang sapa yang susah?Depa dan keluarga depa jugak yang susah.Kinzir DAP mahu tolong ka?