Monday, February 16, 2009

Bai Singh Dijulang Puak Keparat

Ini adalah komen yang aku ambil dari laman DAJAL (Tranungkite) didalam artikel bertajuk Karpal Singh Berada Di landasan yang Betul. Ia adalah artikel berhubung saman Tuanku Sultan Perak yang dibuat oleh Bai Singh Lonely OKU

by pangtujuh on Monday, February 16 @ 10:50:34 MYT
wahai pok ali hamba setuju benar dgn tuan hamba...dan hamba sikit mahu menambah sultan azlan patut di ISAkan kerana telah memecahbelahkan rakyat perak.sehingga wujud suasana huru hara. Pok ali dr trg kan, mungkin masa derih derhaka dulu pok ali salah sorang yang membuat polis report, kita sayangkan institusi raja, janganla disebabkan berok(najib) sekor rosak rosmah yang jelita.hahaha

by roossellee on Monday, February 16 @ 11:10:33 MYT
(Nak buat macam mana, hanya Benggali Singh ni aje yang berani berhadapan dengan Raja-raja Melayu. Pemimpin Melayu sendiri ada kecut perut juga TG Hj Hadi cakap berlapik juga. Anwar Berahim pun serupa. Lim Kit Siang yang Cina ni pun sama.Tapi Benggali ni tetap Benggali yang berani. Bravo Karpal!!!! Hidup Karpal!!! Kami MELAYU yang meluat kat Raja-raja Melayu di belakang anda. Tapi kalau kami kena tangkap tolong uruskan.

by zulsp on Monday, February 16 @ 11:15:20 MYT
Kembali lah hormati undang2. Buang lah sifat hipokrit yg merosakkan masyarakat. Sekiranya raja sendiri tidak menghormati undang2 , masyarakat akan lebih tidak menghormati undang2 ! Jangan rosak kan negara kerana melayan nafsu yg penuh dgn sifat EGO !

by penimpas on Monday, February 16 @ 11:34:04 MYT
karpal singh menyaman / karpal singh kena saman
aku mmg tertunggu2 salah satu perbicaraan di atas,
karpal boleh la ajar umno baca perlembagaan,
ada harapan buktikan nizar masih mb yg sah,,,,tp peguam negara tak respons lgsung,
takut la tu,,,,, matai naaaaaa!!!!

by abemat on Monday, February 16 @ 11:41:24 MYT
Assalaamu'alaikum wr. wbt.,
ambo nak tambah sikit hok pak ali kabor tu. Zaman Mahathir dulu, masa krisis perlembagaan tu habis semua raja-raja di'telanjangkan' oleh UMNO celaka ni. Pendek kata semua cerita-cerita dalam filem melayu yang berkaitan dengan kejahatan raja-raja melayu ditayangkan oleh RTM pada masa tu. Hingga ada cerita dalam akhbor mengenai kuda peliharaan raja duduk dalam air-cond 24 jam sehari. Panggilan kepada raja kalau mengikut protokolnya disebut baginda telah ditukar oleh media kepada beliau sahaja. Ada juga pemimpin UMNO yang telah melantik raja pilihan UMNO sendiri di Kelantan.
Persoalannya, siapa sebenarnya yang derhaka kepada raja? PKR ke? atau DAP ke? atau PAS ke? ATAU MENATANG UMNO CELAKA NI KE??????

by tebuanbiru on Monday, February 16 @ 12:19:35 MYT
hidup karpal...................samannnnnnnn......

by Pecalele on Monday, February 16 @ 13:04:05 MYT
UMNO sial buat2 lupa kes kt tgganu tu..meh aku ingatkan balik : KAMI NOK DERIS NATANG!!soalannya,siapakah NATANG yg dimaksudkan?

A-Sultan Mizan
B-Sultan Mizan
C-Sultan Mizan
D-Semua di atas

tolong la jawab wahai Umno derhaka tak sedar diri nak mampus!

by nazzle on Monday, February 16 @ 14:15:02 MYT
go karpal go

by nazkam on Monday, February 16 @ 14:59:18 MYT
Parti UMNO (Untuk Melayu Natang Ok je) yang kata Karpal derhaka. Bila pemimpin mereka derhaka kat sultan tak de siapa yang berani tegur. Lepas tu l mereka lah yang heret sultan dalam kemelut politik di Perak untuk kepentingan mereka. Mereka inilah sejahat-jahat manusia dan kemudian cuba berdolak-dalih mengatakan orang lain derhaka kepada sultan. Buat demonstrasi konon untuk tunjuk mereka sokong sultan. Tak payahlah nak bermuka-muka dan nak tunjuk belang. Tambah lagi dengan bantuan Tv tiga suku. Jangan kamu ingat rakyat bodoh untuk menilai lakonan-lakonan kamu...

Sungguh Menyedihkan. Puak2 ini menjadi mangsa keadaan pemimpin politik mereka yang mengamalkan politik fitnah, caca merba, hina dan jijik. Anwar Ibrahim Munafikun harus bertanggungjawab atas segala masalah ini.

3 comments:

alluqman said...

Tunggu Sahaja balasan dari Allah s.w.t di atas kerja-kerja menjual agama oleh pemimpin ini YANG berselindung di sebalik bayangan agama.

Ingat !!!!!! tak kala balasan sudah sampai, tiada tempat untuk lari....

ADI JAGAT PUTRA said...

MEMANG DIORANG NI SUKA BERSEKONGKOL DENGAN ORANG KAFIR UNTUK MENJATUHKAN INSTITUSI RAJA DAN BANGSA MELAYU.

PEMIMPIN MEREKA YANG TAKDA MORAL PUN DIAORANG SANJUNG INIKAN OKU YANG DERHAKA TU.

gaponamo said...

Benggali inilah pejuang Melayu dan Islam yang sebenarnya. Tidak syak lagi. Dialah pejuang bahasa Melayu yang terus tabah dalam perjuangan memartabatkan Perlembagaan Persekutuan. Hanya jauhari mengenal maknikam.