Friday, September 23, 2011

Hudud...Husam Akan Dipotong Tangan!

Tunggulah 2 - 3 hari lagi tarik hand brek la tu...

Nik Aziz adalah pemimpin yang ambil agama untuk kepentingan politik. Ingat dia jenis yang baca buku. Silap besar kalau percaya 100 peratus.

Bila baca yang ini rasa meremang bulu roma. Tegas benar Nik Aziz.
KOTA BARU, 22 Sept — Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat lebih rela jika DAP mahu keluar daripada Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam.

Nik Aziz (gambar) berkata beliau akan tetap dengan pendiriannya untuk menegakkan hukum hudud dan penubuhan negara Islam walaupun mendapat tentangan hebat daripada rakan sekutunya itu.
“Nak jumpa beberapa kali jumpa dah. DAP dah (pernah) keluar sekali dah, pada masa (gabungan pembangkang dalam) Angkatan Perpaduan Ummah (APU), saya kata ‘bye-bye’ tak apa.

“Sekarang dia (DAP) masuk balik ... itu dia (DAP) punya pasallah (jika DAP mahu keluar),” kata beliau selepas Majlis Himpunan Kursus Kenegaraan 2011 di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik) di sini hari ini.
Walaupun dia MB yang paling lama, jangan kan pengalaman tapi langsung MB yang tidak berilmu. Laporan, minit mesyuarat, audit dalaman, proposal bagai.... Nik Aziz takkan sentuh untuk ambil tahu.

Dia bukan jenis kaki buku itu pasal Nik Aziz merapu-rapu.

Benar juga apa yang dikatakan Tun M, laksanakan hudud ketika Tun bukan lagi PM. Bawa proposal ke muka Najib. Jangan pusing cerita kata federal tak approve. Laksana enakmen baru itu adalah kuasa kerajaan negeri.

Jika ikutkan perancangan PAS, depa nak rembat 60 kerusi Parlimen. Di Selangor dan Johor sudah bertelagah PAS dengan DAP sambil dibakar PKR. Depa ini penuh dengan kecurigaan antara satu sama lain.

Tapi apakah PAS mampu untuk takluk 60 kerusi dengan desakan terbaru ini? DAP mengakui, sokongan arah masyarakat Cina ada yang ke karung PAS. NGO's Cina juga menyenangi dengan falsafah baru PAS yang moderate dan terbuka.

Masyarakat Cina sudah boleh menerima keterbukaan PAS tetapi.....

Dengan sokongan meyusut dari orang melayu PAS sangat terdesak untuk kekalkan momentum orang Cina terhadap mereka. Jika begini pendirian Nik Aziz sudah nampak kegusaran liga pro dalam PAS yang yakin sejarah pembangkang untuk mendominasi kabinet negara akan lenyap.

Kalau Hudud dilaksanakan nampak gaya paling kuat menentang kelak adalah Husam Musa yang tahu aktiviti menyamun bakal dibongkarkan. Kena potong tangan jadi OKU siapa yang sanggup. Anak emas Nik Aziz ini bermuka suci tapi bernafsu besar.

Sebelum ini, ada beberapa blog sudah dedahkan kerja jahat Husam menyamun harta rakyat Kelantan. Antaranya....
This blogger obtained set of documents containing Husam's network of cronies and lieutenant. This is only an opportunistic time to release this information.


All these while, pro-UMNO bloggers have mistakenly enlisted Husam's lieutenants as cronies. The inner circle remains elusive to those outside the party.

Before the 12th General Election, Saifuddin Nasution (pix on the left), currently a key player in Parti Keadilan Rakyat (PKR) was being touted as Husam's crony and inner circle. However, he was still considered as an operational front man to run the Tok Kenali Trust Foundation.

If one remembers, his membership in PKR was being questioned when Dato Seri Anwar Ibrahim took him into PKR to play the role of Director of Strategy. He was then still a PAS member.

There is former TV3, Abdul Razak Ghani (pix on the right) who is now the General Manager of PMBK Sawit Sdn Bhd, a subsidiary of PMBK.

Husam is the Chairman of PMBK Sawit but Razak is still not considered within the inner circle.
Boleh terus sambung di SINI baguih punya story.

Janganlah melompat mengatakan kita tak setuju dengan saranan terbaru ini tetapi rasa macam diperbodohkan bila PAS beriya-iya mahu laksanakan lunas Islam walhal kita tau mentaliti ciput warga ini yang selalu mencemarkan kesucian Islam.

2 comments:

YB Raz said...

Bukan setakat Husam, menantu dia pun patut kena potong tangan.tu belum campur lagi pengikut dia yang patut kena rejam.

satu trend pas, dia suka bagi projek pada orang cina malah sampaikan cina singapore pun dapat projek kat kelantan.

Anonymous said...

mat sabu dan Anuaq pulak mesti di Sula mcm pilem P.Ramlee ..Semerah Padi.