Tuesday, July 13, 2010

Isu Pasir Tak Boleh Setel...Nak Setel Hal Kg. Baru.

Ini yang Khalid gagap kutuk Tun Dr. Mahathir. Dia tak sedor diri, jasa Tun dah diakui seluruh dunia. Daripada KLCC sampai ke kereta proton yang anak sedara Khalid pakai semua guna kepala otak Tun M. Khalid gagap cakap macam ini pasal Tun dalam keadaan tergagap-gagap..
Menyifatkan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai “penakut” kerana tidak melaksanakan cadangan pembangunan Kampung Baru dengan melibatkan orang bukan Melayu ketika era kepimpinannya selama 22 tahun. “Cadangan untuk melibatkan orang bukan Melayu adalah satu alternatif tetapi beliau (Dr Mahathir) ketika menjadi perdana menteri takut untuk

“Ini kerana cadangan tersebut tidak seiring dengan kehendak majoriti penduduk Kampung Baru yang mahukan pembangunan dijalankan tanpa mereka hilang status tanah tersebut,” kata beliau ketika ditemui wartawan sempena sidang Dewan Undangan Negeri hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Dr Mahathir yang mengatakan usaha pembangunan semula Kampung Baru iaitu penempatan orang Melayu di ibu negara akan menjadi lebih menarik jika turut melibatkan orang bukan Melayu.

Dengan adanya penyertaan orang bukan Melayu, kata beliau, ia secara tidak langsung akan menjadikan Kampung Baru lebih menarik bukan hanya kepada pelancong asing tetapi juga kepada rakyat tempatan.

Adoyai..Khalid nak jadi Einstein pula dalam hal pembangunan dan ekonomi orang Melayu. Isu pasir di Selangor pun Khalid tak mampu nak handle, berkeparat gengster korek pasir siang malam. Yang ini pun Khalid tak mampu nak setelkan.

Ini yang Khalid perlu buat. Jangan sibuk hal luar dari Selangor, clearkan dulu gengster pasir kalau tak mahu diclearkan PRU akan datang.

4 comments:

Anak Lenggong said...

Tanya sigagap tu dlm 2 tahun memerintah ..apa yang telah dia lakukan..takde satu pun perkara yang dia lakukan untuk menjana ekonomi negeri selangor...menjahanamkan lagi adalah:
1. Duit zakat nak disebat
2. Tanah anak yatim disebat
3. Kawasan penempatan melayu dibenarkan menjual arak.
4. Melanjutkan tempoh perniagaan pusat hiburan.
5. Masalah air pun tak reti nak selesaikan.
6. Habis pasir di negeri selangor dikoreknya...

So..siapa lah sigagap ni kalau nak dibandingkan dengan Tun Mahathir...dapat jadi ketua pengarah dulu pun atas belas ehsan Tun Mahathir..lepas tu tak tau nak buat keje cuma main copy paste daripada kertas kerja staff bawahan...

SUARA RAKYAT KUNAK said...

Sebelum ku kelar lidah mu, bagus berhenti mengelar Kalid Ibrahim gagap. sama juga kau anak Longok.

Ya Salam said...

haih khalid gagap... kenapelah engkau yang dipilih menjadi kuda? engkau dah lah tidak pandai bercakap, memerintah pun gagal... isu pasir tak dapat jawap, nak spin ke isu jasa Tun Mahathir... kalau semua mahathir nak buat, korang nie nak buat apa? Mahathir bukan dewa yang boleh nak selesai semua masalah, dia pun kadang2 ada masalah emosi, keluarga dan sebagainya.. tapi sekurang kurangnya, apa yang mahathir tinggalkan semuanya kita boleeh nampak dan rasa.. letak jawatanlah khalid gagap oi...

letak jawatanlah... pastu pergi haji.. dekatkan diri kepada tuhan..

joecharlie said...

Kalid Tansri ni Bukan gagap tapi KETAK-KETAK nak jawap depan Allah SWT nanti macam mana nak timbus balik lubang-lubang pasik satu Selangor.