Tuesday, July 20, 2010

Kenapa Mesti Guan Eng Jadi Spokeman Kompenan Cina BN?


Kita boleh andaikan bahawa BN tak perlu bermati-matian berlawan dengan musuh politik yang berada diluar lingkungannya. BN perlu berjuang menghapuskan musuh dalam selimut yang sedang bermaharajalela didalamnya.

Ketika ini, akhbar-akhbar cina rancak memainkan isu kenyataan Zahid Hamidi yang kononnya 'mengucapkan' kata-kata pedas pada komponen BN berteraskan Cina. Akhbar cina ini memanipulasi kenyataan Zahid Hamidi untuk kepentingan politik Cina.

Difahamkan, kenyataan Zahid Hamidi telah disalahtafsir sepertimana yang berlaku pada Nasir Safar dulu. Zahid Hamidi kononnya menghina MCA dan PGRM untuk tidak menjadi 'penumpang 'dalam kapal induk BN. IStilah penumpang ini sedang dieksploitasi anasir-anasir pendokong rasis dalam akhbar-akhbar cina.

Lim Guan Eng dalam kenyataan yang diambil dari sebuah surat khabar cina meminta Zahid Hamidi memohon maaf bagi pihak MCA dan PGRM. Seorang cina yang rasis macam Guan Eng boleh menjadi jurucakap bagi pihak komponen BN dengan tujuan untuk melaga-lagakan sesama parti.

Ini yang celakanya pasal anasir rasis dalam akhbar cina. Depa tak menulis dengan jelas dan cuma mengambil sedikit kenyataan untuk dieksploitasi.

Kita tak tahu apa sebenarnya yang tersirat disebalik hubungan tidak rasmi DAP dan parti komponen Cina BN. Tapi kita tak boleh menolak akan wujud kerjasama kongsi gelap antara parti-parti berteraskan kaum cina ini.

Seperti yang ditulis dari blog The Unspinner
Saya difahamkan, beberapa pemimpin MCA dan Gerakan mengadakan satu perjumpaan sulit dengan pemimpin DAP di Hong Kong dalam masa lebih kurang sebulan yang lepas.

Selepas pertemuan di Hong Kong saya difahamkan sekali lagi mereka berjumpa di Pulau Sentosa, Singapura beberapa minggu lepas.
Kemudian apa yang berlaku di bawah ini boleh menambahkan was-was kita macam nak pakai produk Jus Tok Guru atau Kohilal
Pada 14 jul 2010 aku ada dgr citer Pemuda MCA selangor dtg jd pemerhati pd persidangan DUN. lps tu dia org ada buat pertemuan dgn speaker maharaja Teng secara tertutup, lps pertemuan tu ada lak PC dia org, yg best tu dia org puji sgt'2 Teng sebagai speaker, siap ckp berbeza dgn speaker zaman BN, satu lg yg paling best dia org ckp akan bekerjasama dlm pembangunan masyarakat di selangor, lbh kurang camtulah. Tujuan dia org ni yg sebenarnya apa bro, tlg bongkar bro...

Mungkin Chua Soi Lek dan Koh Tsu Koon juga dapat menjelaskan perkara ini samada ianya benar atau tidak.
Ini yang bahaya bila DAP boleh menjadi pendesak bagi MCA dan PGRM.

Komentar otak dungu macam Mahfuz Omar tidak akan dilayan

No comments: