Monday, July 12, 2010

14 Julai...Game Anwar Yang Serabut


Lama tak asah jari kerana perjalanan yang jauh. Menanti tarikh 14 Julai seperti menanti hari angkat nikah masa muda dulu-dulu. Neves dan berdebar-debar.

Tarikh 14 Julai adalah penting pada Anwar Ibrahim. Bukan saja dia sedang serabut memerah otak mencari helah tapi Anwar sangat serabut untuk selarikan skrip yang sudah siap untuk diwatakkan pada 5 orang saksi alibinya.

Difahamkan, sepanjang ketiadaannya dalam 'Apology Tour' rangkaian local lawyer Anwar termasuk yang diimport sedang bertungkus lumus menyediakan jawapan persediaan menghadapi Saiful. Rasanya, game 14 Julai seperti kemuncak final WC 2010 yang baru saja tamat pagi tadi.

Banyak persoalan berlegar-legar dalam team research and development (RND) prosiding 14 Julai. Bukti untuk menafikan kewujudan DNA Anwar pada anus Saiful dan yang paling menyerabutkan kepala Anwar ialah saksi alibi!

Rangkaian peguam Anwar ketika ini berusaha untuk 'selarikan' segala skrip untuk kelima-lima saksi alibi yang bakal dikemukakan dalam sepanjang prosiding mahkamah nanti. Anwar berbelah bagi kerana Wan Azizah antara list saksi alibi dan juga saksi pertama yang akan disoal barisan pendakwaraya.

Bukti video reaksi Kak Wan ketika ditanya kedudukan Anwar sudah cukup menghuru harakan Anwar. Belum lagi ditambah dengan kenyataan bersama pemimpin PKR sejurus selepas Saiful meletupkan kepala Anwar pada 28 Jun 2008.

Biaq betoi Anwar mahu letak Kak Wan, dalam list strikernya, list subsitut pun belum tentu boleh menjaringkan gol buat Anwar. Ini yang serabut pada Anwar.

Storyline saksi 5 orang alibi Anwar perlu sama. Pergerakan, masa, pemakaian, tingkah laku semua sudah direkodkan dalam exhibit CCTV. Ini yang susah untuk Anwar betulkan. Storyline ini jika bercanggah akan menjahanamkan Anwar.

Alah, sudah boleh dijangka, Anwar sanggup membayar CNN untuk temubual 'olok-olok' bagi mengampu Yahudi, apalah sangat untuk membayar 5 orang keldai untuk jadi striker 14 Julai nanti.

Pada Anwar, selamat berjuang dan pastikan watak kelima-limanya berjaya menghayati filem Sodomi II untuk menjadikan filem ini box office sepanjang zaman. Rakyat dan penyokong totok PR juga ternanti-nanti penjelasan macam mana boleh ada air maninya dalam anus Saiful.

No comments: