Monday, December 21, 2009

GARAM AWANI: Konvensyen Penuh Dengan Manusia Hipokrit

PAS masih lagi beretorik kononnya kesungguhan DAPig untuk duduk semeja dan berpeluk mesra membuktikan PR semakin menuju ke Putrajaya. PKR sudah hancus disebabkan kes sodomi Anwar semakin menghambat saban malam. Anwar mahukan momentum ahli memuja dan bersedia untuk menangis bersama jika dia terbukti ke Sg Buloh.

Dasar bersama Pakatan Rakyat (PR) diumumkan Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya ’indah khabar dari rupa’ kerana ia jelas tidak menggambarkan kesepakatan gabungan tiga parti dalam PR dalam beberapa isu penting. Bekas Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr Chandra Muzaffar berkata, dasar itu tidak jelas dan hanya menyatakan penyataan umum kepada rakyat bagi meraih sokongan terhadap Pas, PKR dan DAP. “Dasar yang digubal terlalu umum, sebagai contoh dasar keadilan sosial dan pembangunan insan dari segi agama, PR berikrar menubuhkan mekanisme menyeluruh untuk penyelesaian adil dalam kes-kes yang melibatkan pertindihan sistem perundangan sivil dan syariah, “PR hanya ingin menubuhkan, dan bukan memberi cara penyelesaian bagi isu tersebut. Sekiranya hak untuk mengadakan persembahan atau pertunjukan seni-budaya tanpa sekatan, adakah pemuda Pas juga akan bersetuju dengan cadangan?" Dr. Chandra Muzaffar [Klik]

Bolehkah kita percaya yang Nik Aziz gembira [Klik] dengan apa yang berlaku pada konvensyen hari tu jika kita tau rata-rata orang-orang PAS pulang awal dan tak puas hati kerana depa rasa macam dikencing hidup-hidup oleh Anwar dan sikap hipokrit DAPig.

Itulah retorik Haprakdaily [Klik] yang rancak membuang asas perjuangan Negara Islam PAS setelah Nik Aziz dapat menembusi dada Karpal Singh [Klik] yang gembira perjuangan Negara Islam PAS sudah dibakulsampahkan.

Secara umumnya, Nik Aziz gagal memahami suara akar umbi PAS yang tidak memakai lencana PR dan keluar dewan setelah menyedari konvensyen itu penuh dengan manusia hipokrit dari ketiga-tiga parti termasuklah PAS sendiri. Nik Aziz cuma syok sendiri kerana duduk bersebelah dengan Karpal Singh, OKU yang lantang tidak mahu Negara Islam acuan PAS.

9 comments:

Anonymous said...

kesian nik ajis makin hari makin nyanyok.habih ditipu oleh anwar dan husam yang seronok kata pas dapat banyak untung kawtim dengan dap dan pkr

bakmai said...

awal2 aku dh kata PAS tu hampeh..rela diri dikencingkan DAPig dgn PKR cilanat tu..nik acis tu mmg dh nyanyuk, kalo tak takkan tak ampu nk bezakan kes isu "tajaan haji" tu..hampeh, satu rupiah tak bole pakai!!

MK IV said...

ooo.... nate bodo la...puok-puok tu.

jiwakita said...

salam...

Paling hampa bukan pemimpin tetapi penyokong2 PAS...kaw-kaw kena kencing!

Habis sudah slogan dan idealogi yang dicanang dan disumbat kedalam minda
bertahun-tahun oleh pemimpin mereka...

Mungkinkah...PAS akan membuat
u-turn 180 degree...PR tersungkur dipintu tol lebuhraya Putrajaya..

Dengan PAS minta simpati BN untuk bergabung setelah hilang dua negeri
dan kerusi-sejarah terburuk PAS!

jiwakita said...

salam...

Keberanian dituntut terhadap UMNO/BN
untuk declare- tukar 'MALAYSIA' kepada
'MALAYSIA NEGARA ISLAM'(MANIS)?

Kemudian mengubah lanskap pentadbiran
dan pembangunan lebih bercirikan lebih
islamik!

jiwakita said...

salam....

sambungan....

setelah melayu/islam terancam dengan
mainan ultra kiasu cina!

Anonymous said...

TG,

kenapa tak abis2 nak hentam PAS.?

Lord Garam said...

Anon,

Takut PAS dimakan sumpah kalu terlambat kerana bersekedudukan dengan karfi harbi.

Bukan TG sumpah tapi Hadi Awang yang kata 28 tahun dulu

whiteorange said...

MENUJU KE PUTRA JAYA ??????

HARAM JADAH PR,, DULU MEREKALAH YANG TELALAK TELOLONG BANTAI BN, BANTAI MAHATHIR SEBAB BINA PUTRA JAYA,, DASAR MUNAFIK, PEROMPAK , MUKA TAK TAU MALU... SEKARANG BEREBUT-REBUT PULAK NAK KE PUTRA JAYA ....TUIIII!! NI LAGI TEROK DARI PERANGAI YAHUDI, TERUK-TERUK YAHUDI DIA RAMPAS TANAH DIA BUAT RUMAH SENDIRI,, PR LAIN , ORANG LAIN BELI TANAH, ORANG LAIN BUAT BANGUNAN, TAU TAU DIA DATANG NAK DUDUK,, BUKAN KAH ITU HARAMJADAH NAMANYA!!!!!