Friday, July 02, 2010

Zon Selatan Dalam Idaman, UMNO Kena Alert.


Difahamkan malam tadi berlangsung taklimat untuk memperkasakan pembangkang bagi zon selatan. Taklimat yang tidak mendapat permit Polis ini dikategorikan sebagai haram. Benda haram ini dibuat di Dewan Cina Dioh, di kawasan Kuala Pilah dan dianjurkan oleh PKR cabang Kuala Pilah.

Antara figura kartun yang hadir ialah Prof Abu Hassan 'Google' dari Zentrum, Zaid 'Horses' Ibrahim dan calon PAS Bagan Pinang yang TKO dengan Isa Samad, Zulkifli Omaq. Yang hadir boleh tahan ramai 100 orang kebanyakan penyokong totok pembangkang.

Zentrum pun terlibat dalam merangka strategi nak tawan selatan.!

Benda haram ini nak membincangkan strategi untuk menawan Zon Selatan. Maksudnya, pembangkang dah susun strategi nak sapu Melaka, Negeri Sembilan dan Johor. Kalau Johor jatuh pada pembangkang next election, Chua Jui Meng akan jadi MB.

Lagi teruk, UMNO akan malu besaq dan moraliti orang Melayu akan terus merudum. Jangan harap lepaih tuh nak dapat Jambatan Indah gantikan Tambak Johor. Wahai UMNO, tolong alert pasal strategi depa nak tawan Selatan. Sanggupkah tengok orang Melayu merempat di bumi sendiri.

Yang aku tau bila Zaid 'horses' Ibrahim buka mulut nak buat ceramah, yang hadir semua pakat-pakat keluaq Dewan.

Mungkin bau wiski. Siapa tahu.!

3 comments:

Arus's Girl said...

Dalam Undang-undang Tubuh Negeri Johor, hanya Melayu Islam yang boleh diangkat menjadi Menteri Besar Johor oleh DYMM Sultan.

Megat Alam Gempita said...

Sedari
Saya sokong hanya Melayu - Islam sahaja boleh jadi MB Johor namun kini DAP telah dan sedang melakukan proses pemindahan para pengundi harbi baru ke kawasan-kawasan majoriti Melayu untuk memecahkan dan mengurangkan undi terhadap BN. Ini dilakukan dengan mendaftar pengundi baru mereka di kawasan-kawasan majoriti Melayu di bandar. Lebihan pengundi Cina di sesuatu ADUN atau Kawasan Parlimen telah dialihkan ke kawasan Melayu di Felda, kampung tradisi, pinggir bandar meskipun mereka tidak menetap di kawasan tersebut.
So target mereka Johor akan menjadi "Singapura Ketiga" selepas Pulau Batam, Indonesia dikuasai harbi.Tak mustahil DAP / PR Harbi jadi MB kerana dendam Chua Jui Mei pada DYMM Sultan Johor masih belum padam pasal penarikan pingat2 hari tu. Ingat tu...!!!!

PUTRA MERDEKA said...

bro,
aku copy paste dekat blog aku bro...
tq