Wednesday, July 29, 2009

Pakatan Cuba Mengusul Supaya IGP Dipecat Dan Keadilan Untuk Saiful.

Pakatan Rakyat today reiterated their call to the government not to renew Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan’s contract but said they did not want their demand to be turned into a racial issue.

Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, who chaired a parliamentary round-table entitled “New Inspector-General of Police for a Safe Malaysia” this morning said the demand should not be seen as questioning Malay leadership.



“This is not about challenging the Malay leadership, this is about justice and human rights ... defending a Malay leader with questionable records is an insult to the Malays,” he said.



Of late, the federal opposition has been accused by Umno-owned Malays newspapers of undermining Malay institutions when they criticised the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) for questioning DAP’s Teoh Beng Hock who was later found dead outside the Selangor MACC headquarters. MALAYSIA INSIDER



Ulasan GM: Alasan yang utama disuarakan semasa persidangan meja bulat itu adalah kerana peningkatan jenayah indeks yang kononnya paling tinggi pernah dilaporkan. GM melihat usaha terbaru Anwar bersama sekutunya ini adalah langkah atau strategi Anwar bagi menimbulkan krisis keyakinan terhadap kredibiliti Polis dalam menghadapi kes main bontotnya.

Kita semua sedia maklum, Anwar sedang dah berjaya melengah-lengahkan perbicaraan kes liwat dengan membuat pelbagai-bagai helah antaranya, meminta bahan bukti, memfailkan pertuduhan keatas IGP dan AG kononnya memalsukan keterangan dalam afidavit pembuktian dan cuba mengenetepikan pertuduhan liwat yang disifatnya 'tidak berasas'.

Apa yang tidak berasas bagi Anwar. Adakah kerana tuduhan itu dipalitkan ke mukanya maka dianggap tidak berasas. Bersih sangatkah Anwar dan pemimpin pakatan yang lain.?

Persidangan ini yang ditaja oleh DAP atas usaha Lim Kit Siang tidak lebih mahu menutup kelemahan diri sendiri dalam mengurus tadbir. Dalam banyak situasi yang berlaku mengapa mesti Polis dipersalahkan kerana dianggap gagal menjamin ketenteramaan awam. Apa peranan pakatan jahat dalam membantu Polis mengurangkan kadar jenayah. Mereka lebih gemar menuding jari menyalahkan orang lain. Apa yang mereka mahu adalah jika isu itu memberi token kredit pengaruh dalam politik.

Adakah kerana tindakan Polis melepaskan gas pemedih mata semasa demo mansuhkan PPSMI Polis dianggap bersalah walaupun mereka bertindak wajar mengikut lunas undang-undang. Cuba kita bayangkan jika pada masa itu, Polis membiarkan kegilaan pakatan menyerbu Istana Negara kononnya mahu menyerahkan memorandum tidakkah boleh kita anggap ia menggangu ketenteramaan awam malah lebih dasyat mereka cuba menimbulkan kegusaran terhadap YDP Agong..!Siapa yang lebih gila membuat ketenteramaan ini tercabar.? Polis atau mereka.

Kehadiran pemimpin pakatan jahat dan NGO yang senada dengan pakatan adalah untuk menunjukkan kononnya mereka sehati dalam membantah dan tidak mahu kelibat IGP di dalam Polis. Anwar mahukan ini. Dia khuatir kerana kes liwat kali ini ADALAH paling malang dalam hidupnya.

Kesimpulannya, persidangan meja bulat yang menyaksikan kehadiran NGO seperti SUHAKAM, SUARAM dan Concern Youth Movement adalah salah satu strategi Anwar untuk mengumpulkan crowd paling hadapan bagi membela dan mempertahankan 'kredibiliti' Anwar sebagai 'PM In Waiting' walaupun dalam majlis itu pasti mereka melaungkan keadilan, hak asasi dan kebebasan rakyat.

Masih tertanya-tanya mengapa chi-bai2 diatas ini yang bangga melaungkan keadilan dan hak asasi untuk rakyat tetapi tidak ada yang berani menangkat muka membela 'KEADILAN' untuk Saiful yang hingga kehari ini tidak ketemu keadilan untuk dirinya. Saiful juga rakyat yang memerlukan pembelaan

Dimana SUHAKAM, SUARAM, Concern Youth Movement dan Bar Council yang bangga memelihara keadilan mengikut mold sendiri tetapi tiada yang berani dalam hal Saiful. Saiful juga belia yang perlukan keadilan.

GM tertanya-tanya juga kerana adakah wujud perpecahan PAS dalam pakatan jahat. Tiada Hadi Awang dan Ustaz Nasha cuma menghantar 2 Naib Presidennya selain bendahari kerana terang-terang yang ada adalah mereka yang 'tidak percaya' Anwar meliwat.


5 comments:

GPMS Cawangan Wangsa Maju said...

Salam Perjuangan,

Kami dari Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Cawangan Wangsa Maju, WP amat teruja dgn pengendalian blog anda..

Semoga kita dapat sama2 berjuang dalam mengembalikan semangat pelajar2 agar menjadi insan yang berilmu dan bekerja keras dalam mencapai kejayaan di dalam Arena Pendidikan Negara.

Kami juga berharap agar kita dapat bekerjasama dalam melaksanakan prgm2 yang mampu membangkit semangat pelajar untuk terus berjuang.

Yang Di Pertua GPMS Cawangan Wangsa Maju, En. Jais Abdul Karim menyampaikan Salam Kasih khas buat anda.

Sekian, Salam Persahabatan ikhlas dari,

MUHAMMAD RADHI ABD. RAZAK (AMAT)
Ketua Penerangan merangkap Ketua Editor Blog,
GPMS Cawangan Wangsa Maju,
Wilayah Persekutuan.


ps dari Timb. YDP GPMS Wangsa Maju (Alang) : Promote la skit blog ktrg ni...hehehe...

wakdanial said...

aduih,sye sbg golongan muda sudah berasa fed up dgn drama bodoh pakatan..bkn sye sje tp ramai lg yg dah fed up..lgpn belia yg menyokong anwar pn menyokong tanpa sebab2 yg kukuh..ramai yg menyokong sbb benci UMNO..konklusi= we all fed up with FUCKatan RIOT!

wakilrakyat said...

salam sahabat.
Kita semua perlu tau, agenda paling besar DSAI adalah untuk menjadikan beliau sbg PM. Tetapi agenda paling utama DAP adalah untuk meruntuhkan kerajaan Melayu Malaysia. Maka, cara yang paling mudah adalah dengan menjatuhkan kredibiliti agensi kerajaan yang ada atau yang berkiatan dengan mereka. Tujuannya adalah untuk membuatkan rakyat hilang kepercayaan kepada kerajaan, rakyat akan bangun memberontak, berdemonstrasi dan akhirnya menterjemahkan dalam PRU13 nanti.

Ala, agenda mereka ini mudah dibaca lah, kita boleh sedar, sebab tok guru mereka adalah Yahudi, teknik yahudi ni semua orang tahu. Cuma yang tak tahu cuma sorang saja iaitu MB Kelantan.

TQ.WR

Lord Garam said...

SALAM,

GPMS WANGSA MAJU TERIMA AKSIH ATAS PENGHARGAAN. PENYATUAN RAKYAT MALAYSIA TERUTAMANYA ORANG MELAYU ADALAH MENJADI FOKUS UTAMA.

WAK DANIAL, ORANG MUDA IDEANYA FRESH DAN SOFIKATED. TERUSKAN PERJUANGAN.

WAKILRAKYAT, GM SETUJU 100 PERATUS HUJAH ANDA.

Godisuno said...

Andai Anwar berjaya menjadi PM maka akan hancurlah segala yang terbina semenjak merdeka kerana serakahnya. Apa yang penting baginya hanyalah dirinya. Sifat keakuannya yang kental akan membunuh masyarakat. Sikap keakuannya yang kental akan membunuh negara ini. sifat keakuaannya yang kental akan membunuh agama. Apa yang kononnya diperjuangkan hanya satu retorik tak berasas untuk mengaburi mata rakyat. Jika benar beliau inginkan keadilan, mulakan perbicaraan kes saiful. tidak perlu melengahkan kerana keadilan sepatutnya didahulukan. Kepada penyokong Anwar fikirlah dengan rasional.Jangan pemikiran anda dikongkong dengan skema minda yang ditanamkan oleh Anwar, Bebaskan minda anda dan lihat ke masa depan. Apakah nasib Malaysia di tangannya?