Thursday, July 23, 2009

SPRM Dah Tahu Siapa Dalang.

Kita nie dok kalut la pasal budak yang jatuh daripada pejabat SPRM padahal ada satu orang lagi yang dok seronok tapi la nie ketaq lutut menanti tangan digari kerana tuduhan membunuh. Cakap mat saleh murder lagi ganas dan lagi sadis.

Yang dok sibuk membakar kebencian rakyat terhadap SPRM adalah DAP. Manusia yang dulu beriya-iya mahukan suruhanjaya bebas rasuah. Mengapa dulu mereka mahukan kali ini mereka menentang dan meludah SPRM.?

Kisah budak yang jatuh bangunan itu ada kena mengena dengan abang besar dalam DAP yang lantang mempertahankan rumah pelacuran di Puchong. Budak Teoh tahu siapa abang besar itu dan sumbangannya menyuburkan sistem along-along diseluruh Selangor. Teoh tahu siapa Ronnie Liu dan mengapa dia beriya-iya mempertahankan rumah ayam di Puchong dulu. Ini bukan lagi kisah Kassim Baba yang terlupa keyword nak tutup pintu gua.

Wee Chee Kiong menuduh Ronnie berkaitan kisah kongsi gelap yang dicover oleh Ronnie. Kita semua tahu cuma Lim Guan Eng yang pura-pura tak tahu. DAP semua tahu kisah konflik dan selinsing lengan antara Wee dan Ronnie. Dua-dua tak puas hati . Lagi pun Ronnie lebih beruntung dengan wang hasil kerja haramnya

Lagi triller cerita nie bila mana laptop Teoh diselongkar oleh SPRM lagi tinggi darah Ronnie naik kerana disitu terkandung segala macam kerja busuk abang besar DAP bukan sahaja Ronnie tetapi ada lagi beberapa individu yang bertopengkan demokrasi mengaut keuntungan. Itu yang jadi kisah tendang pintu semasa sesi penyiasatan masih lagi dijalankan. Lagi pelik macam mana boleh ada kesan cap jari orang ketiga di tingkap pejabat itu. Pasti budak ini tidak keseorangan dan saspen orang ketiga itu datang daripada manusia yang beriya-iya buat laporan Polis tapi takut nak bagi keterangan. Bangsat tak.?

Mengelabah tak. Kalau aku pun mengelabah juga sebab nak kena bogel lepas tuh. Kita harus pelik mengapa mesti Ronnie mengamuk sambil hisap curut dan terus tendang pintu. Adakah untuk menguji ketahanan pintu atau Ronnie nak uji tahap ketakutannya.?

Teoh orang muda yang tidak pengalaman dan masih kuat entiti perjuangan rakyat. Dia tidak mahu rakyat memandang serong terhadap perjuangan DAP. Tetapi ada yang lupa, ADUN DAP terlupa yang mereka habis mengondol segala macam projek yang dikhaskan untuk kontraktor melayu walaupun melayu tulah yang memberi undi untuk depa semua menginap di pejabat menteri besar. Habis melayu tak dapat projek semua dibolot oleh DAP dan abang besar depa.

SPRM sebenarnya dah kaut banyak dokumen pasal penyelewengan depa semua. Kisah tanah yang dikaut 60 – 70% untuk diberi kepada kroni, pasal sampah pun depa semua berebut nak makan cuma yang tinggal nak pengesahan dan mengukuhkan lagi dakwaan terhadap celaka ini semua.

Satu cadangan kepada kerajaan iaitu perlu ditubuhkan satu lagi inkues awam iaitu menyiasat mengapa mesti Ronnie Liu menendang pintu.? Dia nak uji kekuatan kaki atau menguji ketahanan imej yang akan tercalar.? atau dia cuba menyelamatkan diri daripada Teoh mendedahkan semuanya.
Cakap orang putih...O..O we in trouble macam lagi shampoo..

8 comments:

Senjaliza said...

Tunggu pengumuman polis dalam siasatannya. Yang pasti cap jadi dan mcm2 cap plus segala cap akan jadi evidence siapa gangster! Nijar bakar lilin pasal "nggutiyawon" bermakna "ikut daun" mcm main judi. Maklumlah melepaskan MB itu tidak semudah melepaskan gengaman tangan si duda ke atas tangan si janda!. Dia tu engineer segala engineer.

YANG GAMBI said...

Salam,

Bertambah-tambahlah ketar dagu samseng-samseng DAP di Selangisr...

shonzu said...

Salam,

Dah pening kepala Khalid Ibrahim sekarang ni, mana nak jaga jawatan dari di ambil oleh Azmin Ali, mana nak jaga anak buah yang jaga taiko besar kat Selangor, kes kain terselak pun orang masih ingat lagi. Tak sudah-sudah bala yang datang ye Khalid gagap...

Takpe, jangan risau.... kerusi MB tu tak ke mana pun. Cuma kita tukar je title khalid jadi "Menteri Besar se..se..se..langor Darul Samseng".

Shah said...

Khalid pun dah mengelabah tak sebab. Perkara ini Khalid sepatut serah kepada tugas polis dan kerja di mentadbir negeri Selangor dengan baik.

Saya Rakyat Malaysia said...

Ronnie tendang pintu supaya kaki dia patah. Then, boleh salahkan SPRM sebab buat pintu tuh dari material yang terlebih kuat.

GOMO said...

SALAM BRO..MANTAP...
APA PASAL TENDANG PINTU YE??? GUA RASA PINTU TU TELAH MENGEJEK RONIE LAH..KAH KAH KAH

PI MAMPOS SAMA DAP KOMUNIS TU. AYUH KITA BOGELKAN SKANDAL DAN PEMBUNUHAN MEREKA INI.

Junah said...

Salam,

Tunang TBH dh jd mcm William Hung, diangkut sana-sini utk hembus api perkauman, LKS nk sgt nmpknya.

kokawi said...

si ronnie tendang pintu sajer nak practice kuatkan otot...kalau dah masuk sg buloh..boleh tendang pintu kasi runtuh bila nak lari...ptuiii....