Saturday, January 10, 2009

Badut Yahudi


Al-Juburi dengan kostum rasminya "Badut" bila berurusan dan bosnya. Ramai rakan-rakannya di Malaysia tidak menyedari kepentingan kostum ini kepada Al-Juburi kerana Al-Juburi akan memakai kostum ini bila berkunjung ke luar negara dan ianya adalah salah satu protokol yang perlu dipatuhi beliau.

Sehari dua ini, Al-Juburi kerap menulis di blog mengecam Israel dan Amerika kerana kekejaman di Palestin. Tahniah diucapkan. Al-Juburi memperlekehkan Bush/Cheney sebagai faktor penyebab serangan Israel itu. Semua orang tahu maksud anda itu, kecaman anda itu semata-mata menurut skrip kerana anda tahu Bush/Cheney bakal kehilangan kuasa tidak lama lagi.

Al-Juburi tidak mengecam Barack Obama dan Hillary Clinton. Kenapa ? Walhal serangan ke atas Palestin dilakukan semasa pemerintahan regim Obama ? Anda juga tidak bersungguh mengecam Israel, ditulis kabur-kabur supaya orang keliru dan dalam masa sama mengecam dunia Arab. Selalunya jika anda anggap kenyataan media yang sangat penting, anda akan susun dalam bahasa formal dan dibuat dua versi. Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris. Motifnya sangat jelas, tulisan Bahasa Melayu ditujukan kepada rakyat Malaysia, manakala tulisan Bahasa Inggeris ditujukan kepada rakan-rakan anda di Barat supaya mereka mengerti visi anda terhadap sesuatu isu. Tetapi dalam kes Ghazza, anda hanya buat versi Bahasa Malaysia sahaja dan tulisan anda tidak menyakinkan pembaca, kecuali terpancar unsur mempertahankan pengaruh politik agar tidak dihakis oleh tsunami Israel. Kedutaan Amerika di Malaysia pun tidak memahami tulisan Bahasa Melayu anda, apatah lagi rakan-rakan anda di Barat terutamanya di Amerika tidak memahami langsung tulisan Bahasa Melayu anda itu.


SUMBER - AIDC

3 comments:

PAPA GOMO said...

ANWAR CUMA TAU BUNTUT SAHAJA......

BUNTUT.....BUNTUT......BUNTUT.....

Lord Garam said...

salam GOMO,

setuju ngan ko, Anwar memang nak bontot jer sepanjang masa...huhuhu..Teruskan Perjuangan

gotahlantun said...

KAU ORANG TAK TAU KE....

PINTU BELAKANG KEMUTNYA KELILING..
HUHAHUHA....
TANYA NUAR KALAU TAK PERCAYA..