Sunday, January 11, 2009

Sebatang Satu Nyawa

1. Sentimen Anti-Amerika dan Anti-Israel makin kuat kebelakangan ini. Ramai dari kalangan kita marah, geram, benci dan protes terhadap kedua-dua bangsat itu. Boikot barangan Amerika dan kepentingan Israel telah menular di negara kita. Kenapa.? Sebab bangsat-bangsat itu melakukan tindakan melanggar hak asasi manusia(Human Right). Kita digembar-gemburkan supaya memboikot barangan bangsat-bangsat itu.! Tapi kita terpula bahawa rokok juga adalah salah satu barangan yang perlu kita boikot.


2. Setelah Israel merobek bumi Palestin baru kita tersedar dengan cara memboikot ekonomi bangsat2 itu kita mampu mengajarnya.Aku dalam proses hendak berhenti merokok tapi setelah berlaku pencerobohan ini senangat aku makin kuat dan kebencian aku makin menebal.Ya..kita perlu melakukan dan boleh melakukan..bukan kerana sifat itu dan sekarang tapi keinginan untuk melakukan. Mampukah kita melakukan.?
3. Apakah pihak kerajaan juga menyokong tindakan kita.? Jika dilihat rakyat Malaysia bangkit menentang perlakukan sadis ini.Kerajaan juga harus mengikut rentak kita. Kerajaan juga perlu proaktif memboikot dengan sedikit usaha.Kerajaan boleh menggunakan media massa dan elektronik untuk menyampaikan kesedaran ini. Kalau kerajaan menjalankann kempen taknak rokok, sekarang kerajaan perlu melakukan kempen boikot terus barangan bangsat-bangsat ini iaitu rokok. Walaupun alasannya nanti menjejaskan ekonomi yang memang dah terjejas tapi sedikit usaha ini diharap dapat menyedarkan bangsat2 itu termasuklah kita semua.
4. Kita terlupa setiap batang rokok yang dibakar ibarat kita membakar nyawa rakyat Palestin. Berhari-hari kita disajikan dengan pelakuan binatang ini tanpa ada kesudahan. Makin hari makin hebat asakan tentera Zionis. Tanpa belas kasihan tanpa rasa bersalah bumi Palestin dihujani dengan bom Fosforus. Dimana tanggungjawab kita.?
5. Aku hari ini aku berazam untuk berhenti merokok terus sebagai menyokong usaha memboikot barangan Amerika selain untuk diri sendiri. YA....inilah masanya dan inilah peluang yang terbaik. Rakan-rakan diluar sana ayuh bangkit kita mampu melakukannya.

5 comments:

GOMO said...

BETUL BRO!!!!
AKU NI DARI TAHUN KE TAHUN NAK BERHENTI TAK DAPAT-DAPAT....

SEHARI TAK KURANG DARI 30 BATANG ROKOK!!!

NTAHLAH..... KUAT SANGAT GIAN NI KAT ROKOK!!!!

BANYAK DAH AKU CUBA TAPI TAK JALAN.....
ADA-APA-APA IDEA????

garamanis said...

Salam Gomo,
Aku pun cam ko dah masuk tahun 2 aku berazam..tapi kali nie aku betul2 nak berenti..kawan2 aku cakap pegi keje dalam poket mesti mau ada gula-gula..agak2 mengigil nak hisap aku sumbat gula-gula dalam mulut..senang crita..doa dan semangat mesti mau kuat bro..Tapi bila isu Yahudi nie aku tak boleh tahan aku mesti kuat mau berenti..kita cuba arr bro..jahanam sama yahudi

GOMO said...

YA BETUL TU BRO....
BUKAN SETAKAT JAHANAM....

KITA HANCURKAN SELURUH KEKUATAN ISRAEL.....

gotahlantun said...

SALAM..

AKU BERNASIB BAIK SEBAB AKU TAK HISAB ROKOK...YANG MAHAL2..

AKU HISAB ROKOK DAUN JEE...

garamanis said...

salam gotah lantun,

kui..kui..rokok daun lagi bahayo..
kapal selam skali ker..?huhuh...