Monday, July 20, 2009

Pilih 1 Antara 2, Mati Atau Tanggung Akibat.?

Itu 'celaka' bunuh Teoh BH mesti di dakwa

Isu kematian Teoh Beng Hock yang hangat diperkatakan kini berangkali ada ADUN yang sedang menikmati hidangan ayam goreng dan wain merah meraikan kecelaruan politik yang berlaku hari ini.

Kematian S/U kepada ADUN Selangor kerana mahu membongkar aktiviti kongsi gelap atau underground telah menimbulkan reaksi tidak senang ADUN terbabit kerana bakal memenjarakannya kerana aktiviti tidak moral itu.

Adalah tidak masuk akal untuk mengatakan SPRM telah membunuh saksi dalam kes rasuah dan tiada sebab untuk SPRM berbuat demikian. Berkemungkinan simati yang membunuh diri kerana khuatir nyawa sendiri atau nyawa orang yang tersayang (family / kekasih) berada dalam keadaan terancam atau si mati telah mendedahkan begitu banyak informasi berkaitan ADUN gangster tersebut.?

Plot cerita ala cerita Hong Kong yang menyebabkan si mati memilih satu antara dua. Mati atau tanggung akibat. Keberangkalian untuk SPRM membunuh atau mengarahkan si mati dibunuh adalah tidak logik. Jika terdapat Pegawai SPRM dirasuah untuk menolak si mati maka entitit intergriti harus dibuang kerana habuan wang menggelapkan mata.

Insiden ini sepatutunya tidak boleh disamakan dengan kematian Kugan, penyamun tarbus yang mati dalam tahanan Polis walhal sebelumnya lagi Kugan telah mengalami kecederaan yang teruk sebelum sampai ke tangan pihak berkuasa. Kugan bukan sihat ketika ditahan yang pasti dia sudah teruk bergelut ketika mahu melepaskan diri. Malangnya ajal menjemput ketika di dalam lokap Polis.

Apa yang pasti ada individu yang sedang bergembira kerana rahsia dan perilakunya tersorok kemas dengan kematian Teoh BH dan pasti ada ADUN DAP Selangor yang ketakutan dengan kematian Teoh BH kerana si mati pasti akan menjelma melompat-lompat dinihari mencari pembelaan atas kematiannya.

GM : Atas alasan apa untuk SPRM membunuh saksi yang tampil mahu membongkarkan kegiataan ADUN yang korup.? Berilah ruang kepada SPRM untuk mencari titik pertemuan pembongkaran yang mungkin akan mengejutkan dunia politik tanahair khususnya di Selangor.

4 comments:

wakdanial said...

SPRM bunuh teoh beng hock? Pemikiran gila yg dibuat oleh org gila! Ni bkn wayang cite hong kong. lagipun SPRM x pandai maen wyang DSAI ja pandai maen wayang!

YANG GAMBI said...

Salam,

MAFIA, begitulah cara menjalankan kegiatan jahatnya.....

Unknown said...

hehehe cter lawak sprm nie bunuh orang...camapk palk 2 dari bangunan....

Anonymous said...

I congratulate, what words..., an excellent idea