Thursday, March 24, 2011

PRN S'wak: PAS Tak Serik, Hina Lagi Orang Sarawak.


Ramainyer manusia seperti kata Melanau Blogger

Menurut sahabat blogger, ceramah diatas diorganise oleh AMK grup politik samseng dan tidak bermoral. Dibuat di Jalan Patingan, Kuching. Jika diteliti dalam gambar susah nak kira kehadiran rakyat.
Ceramah diatas walaupun diorganise oleh AMK yang datang bagi ceramah adalah lebai-lebai panadol semenanjung bernama Azman Sapawi, Suhaizan Kaiyat dan seorang lagi yang tak beberapa kenal.
Trend politik gampang dari semenanjung dibawa ke Sarawak. Maksudnya, lebai-lebai ini berceramah dengan bermodalkan isu-isu yang mengarut dan tak masuk akal. Di semenanjung boleh la bercakap pasal Kerajaan Selangor bagi air percuma dan fantasi buku jingga nak hapuskan tol.
Ceramah malam tadi pun depa buat kurang ajar. Menghina orang Sarawak kononnya miskin, masih tinggal dalam hutan dan pakai cawat. Depa lupa penghinaan Hadi Awang masa PRK Batang Ai dulu atau buat-buat lupa.
Tak dengar pula komitmen pembangkang nak bangunkan Sarawak. Tak mahu pula depa berjanji nak buat lebuhraya 4 lorong, Wifi seluruh Sarawak termasuk full coverage di Gua Niah, hapuskan cukai tanah atau bagi sebiji rumah banglo untuk setiap penghuni rumah panjang. Hehehe.....
Yang kedengaran cuma pembangkang akan sejahterakan rakyat Sarawak dengan kepimpinan tidak bermoral bakal Perdana Menteri Malaysia.
Tak meyakinkan langsung.
Ini berbeza dengan komitmen kerajaan yang sedia ada yang tidak mahu bermain wayang kulit ala-ala cerita fantasi Alice in the wonderland. Kerajaan komited untuk terus mensejahterakan rakyat tanpa perlu gimik kecoh video seks.

Klik SINI

3 comments:

anti bohmau said...

ramai la jugak aku bilang kepala yg ada tuh! kalau termasuk sang penceramah ada 33 orang..woooit! ramai dah tu kalau ikut standard pkr!!!!!

Anonymous said...

DEPA INGAT KALAU PAKAI CAWAT TU KIRA BODOH LA. CELAKA PUNYA MANUSIA

DEPA LUPA YANG DOK PAKAI SERBAN BESAR BAKUL TU BANYAK YANG BODO.

HIDUP SARAWAK

Anonymous said...

sibuk orang PAS bodoh ya, macam lah hebat gilak. apa hal nak sibuk dgn org sarawak. macam lah k serban ya glam gilak..mcm dukun gatal ada jak rupanya hahhahaah