Thursday, March 24, 2011

Gagal Dapat Deal, Johari Pun U-Turn.

Penglibatan Johari Abdul dalam pendedahan video seks Anwar adalah kerana hubungannya dengan Datuk Shuib Lazim sebagai bapa saudara kepada Johari Abdul. Datuk Shuib adalah bekas Ketua Bahagian Sungai Petani dan kini bergerak bersama PERKASA.
Datuk Shuib tahu bagaimana Johari bergelut untuk mengekalkan pengaruh politiknya dalam PKR dan juga kawasan yang dimenanginya, Sungai Petani. Di dalam PKR, Johari ibarat tong kosong. Dia tidak dipandang dalam kepimpinan PKR malahan Anwar sendiri tidak berapa 'berkenan' dengan Johari yang disifatnya seorang yang sangat 'praktikal'.
Johari menjelaskan telah dihubungi oleh seseorang yang rapat dengannya dan hasilnya dia bersama-sama Datuk Shuib telah menyaksikan video seks membabitkan Anwar Ibrahim. Baginya, memang sah video yang ditonton adalah kelibat Anwar Ibrahim mengasah burungnya.
Samada mahu mengundur kebelakang atau terus kehadapan prinsip Johari seperti terbahagi dua. Jika ditentang Anwar perlu memastikan dia mendapat 'sesuatu' sebagai trade deal. RM100,000 sebagai pelincir dan RM1 juta untuk setiap YB yang ditarik keluar.
Bagaimanapun, trade deal ini gagal kerana pulangan yang diminta terlalu tinggi.
Disebabkan inilah, mengapa Johari bertindak awal mengadakan sidang media 'membocorkan' pertemuan sulitnya bersama mastermind video seks. Dia tidak mahu dikaitkan dengan deal yang telah dibuat dan pandangan serongnya terhadap Anwar. Namun, jauh disudut hati mengesahkan bahawa pemimpin yang diagung-agungkan adalah seorang yang tidak bermoral.
Umumnya, Johari sedar kelakuan songsang Anwar tetapi memandangkan dia gagal mendapat pulangan untuk meneruskan sisa politik lebih elok dia mengeram dalam PKR dan dijulang sebagai pemimpin yang bermaruah kononnya.

3 comments:

gapodio said...

Bukan susah pun, anwar kan kata dia ada alibi dalam kes liwat tu. ambik la saksi2 tu jadi alibi dia.nurul izzah kan kata papa ada bersama keluarga. hasanudin kata anwar ada di rumah sebagai tetamu. wan azizah kata anwar tengah mesyuarat. kan semua tu alibi tu. hahaha...
suruh la karpal singh panggil geng2 ni jadi saksi...

yang kes seks ni pun dia kata dia ada alibi. waktu kejadian dia kata dia ada bersama keluarga, anak, cucu. apa nak heran. derang ni boleh jadi saksi dia. tubuhkan suruhanjaya diraja untuk siasat. puak2 ni kan suka dengan suruhanjaya diraja. buat je la satu. panggil semua pemimpin pembangkang, ngo jadi ahli...


Datuk eskay kata jam omega ada kat dia, anwar kata jam omega dia ada kat wan azizah.. suruh la wan azizah tunjuk jam tu.

buat satu press conference tunjuk segala bukti dan alibi. senang..

kalau susah sangat, sumpah muhabalah je. panggil eskay n anwar sambil disaksikan semua ulama2 pastu sumpah. kalau kata sumpah tu cara yahudi ka kristian ka, tunjuk dan ajar la macam mana nak bersumpah cara islam.

dr asri dah kata dah. panggil kedua-dua pihak pastu bersumpah. then tutup kes. tarik balik laporan polis. biar ALLAH orang islam yang tentukan.(lani ada Allah untuk bukan islam pulak).

itu cadangan aku ...

pakngah santan said...

baru saja jadi mp, dah dapat gelaran datuk dah mamat ni. balun juga gelaran tu. kata bekerja untuk rakyat.

gapodio, saya amat bersetuju dengan cadangan anda. dalam satu hari saja, semua boleh settle. memang mudah tapi pasal banyak dolak-dalik.

Bingai @ Bangang said...

inilah dia jenis orang-orang yang berada di keliling nuar sekarang. yang benar-benar berjuang dah ramai sedar dan tinggalkan dia. hehehe

Jom sokong penubuhan SURUHANJAYA SIASATAN DI RAJA!

Aku Yang Bingai
18SX: Baru celup dah pancut?