Friday, September 24, 2010

Sekali Lagi PKR Mempermainkan Demokrasi.


Itu hari dah kantol demokrasi ala komunis PKR di Cabang Permatang Pauh. Cabang tempat Wan Azizah bersemayam macam tok pekong siam. Kendian usul ahli untuk Anwar jadi Presiden PKR (yang betoi-betoi bukan macam Azizah yang boneka) pun kantoi Anwar korek lubang untuk tanam demokrasi ciptaanya.

Itu kantoi yang kita tahu. Yang kita tak tahu, Anwar tekan ahli PKR IQ rendah jangan dedah pada media ada di merata-rata tunggu masa nak pecah lobang. Geram pula dengan Yusmadi Yusuf yang tidoq sepanjang hari tak pantau taktik kotor macam nie. Mungkin dok sibuk kira komisen kuari kat Balik Pulau sinun. Macam tahi tubuh grup pantau.

Sekurang-kurangnya kita tahu macam mana PKR main tahi demokrasi dengan lempar pada muka sendiri. Trademark KeAdilan yang dipahat pada nama langsung tak berfungsi. Terbaru baca berita pergeseran PKR Sabah tentang macam mana tahi lembu demokrasi PKR yang sengaja dibuat-buat kononnya memang real depa champion keadilan. Rasa nak mencarut pun ada nie.
Politik Kotor PKR
Kudat - Setidaknya tiga pemimpin PKR tempatan dari Kudat menyatakan rasa tidak puas hati dengan pengedalian pilihanraya umum PKR.

Ondon Mangajil, dari Kampung Layung, Pitas yang memenangi jawatan cawangan menyuarakan tidak puas hati kerana terdapat penyelewengan dalam pilihanraya parti. Terdapat insiden di mana penyokong Tanjul Mursalim telah diberikan kuasa untuk memantau pilihanraya dan ini telah disahkan oleh ibupejabat PKR dari Kuala Lumpur. Sah Yusmadi cakap macam paria.!!


“Bagaimana mungkin bahawa calon itu sendiri yang menjalankan proses pengundian? Hal sedemikian mungkin tidak akan berlaku dalam parti politik lain tetapi dibenarkan dalam PKR dan yang memburukkan lagi keadaan adalah ianya keistimewaan untuk kelompok tertentu dalam parti."

"Insiden lain yang dapat diperhatikan adalah penerbitan misteri resit untuk bayaran keahlian dan fakta bahawa ahli yang lain terdiri daripada kelompok tertentu dibenarkan untuk menandakan kertas undian. Hal ini sungguh mengerikan bagi PKR, "kata Ondon menambah.

Dalam undi pada hari Ahad, Mursalim mempertahankan jawatannya sebagai ketua bahagian ketika dia memperoleh 152 undi manakala calon penentangnya, Harry Manisit hanya berjaya mengumpul 98 undi.

Daholok Sunpunadou @ Peter, salah seorang daripada ketua cawangan, juga menerima nasib yang sama. Dia menambah bahawa dia tidak kesal pada kehilangan jawatan ketua cawangan, tapi tidak boleh memahami bagaimana PKR, yang 'mengajarkan sistem pemerintahan yang baik tetapi pada masa yang sama mempraktikkan taktik politik kotor uke atas ahli-ahlinya sendiri.
Terus sambung kat sini

Itu baru kat Sabah, di sebelah semenanjung jangan cakap la tahap kekotorannya. Ya rabbi, lagi kotor bagai pasal PKR tempat orang UMNO yang kecewa, lubuk kaki pompuan, kaki botol, samseng, pak lebai yang kantoi romen anak dara dan yang baru nak rasa pegang jawatan.

Lagi sekali, yang bertambah pelik ahli dah tahu PKR tuh memang sial punya main demokrasi dan masih lagi membiarkan diri diperbodohkan diri tuh sapa yang suruh...

Komentar otak dungu macam Mr Bean Mahfuz tidak akan dilayan

2 comments:

Alhamdulillah said...

Jom kita Link

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: National Civics Bureau (BTN) deputy director Hamim Husin is no longer fit to hold his position and should be sent for counselling and retraining, MCA president Datuk Seri Dr Chua Soi Lek said.

He said Hamim did not understand the concept of democracy when he proclaimed Malay rights as a mandate to rule the country.

"He obviously does not know what democracy is all about. In a country that practises democracy, it is the rakyat who determines who rules the country," he said after the party presidential council meeting at Wisma MCA here Tuesday.

p/s:::KENAPA lanCHUA SOI LEK dan MCA tak hentam NAMAWEE habis-habisan??