Monday, September 06, 2010

Felda...PKR Dan PAS Bersaing Cipta Fitnah

Dalam bab tabur cerita karut dan jaja fitnah, PKR adalah champion yang sukar ditandingi.
PKR mengadun cerita fitnah pada agensi kerajaan. Zul Kulim pun dah akui dipaksa berbohong untuk menyerang kerajaan bagi menjejaskan keyakinan rakyat pada kerajaan khususnya PM kita.

Lihat bagaimana Suara Keadilan cipta pelbagai isu fitnah antaranya mengatakan Dr. Zambery, MB Perak adalah pengganas yang tak boleh masuk Amerika, main isu Najib ada kenal dengan Altantuya termasuk gambaq palsu depa bertiga dan perbesaqkan laporan palsu Dr. Osman yang ternyata tipu. Ini antara contoh kehebatan trup psywar PKR.

Bercakap pasal Felda juga, selepas kejayaan lawyer PAS mengikis duit 354 peneroka Felda Kemahang 3, PKR sudah plan satu prank untuk kenakan Felda. Sebelum itu, pikiaq rasional apa yang 354 peneroka Felda Kemahang 3 dapat dari jumlah RM 11 juta? Lawyer komfom dapat 30% dan baki daripada itu dapatla sorang RM22 ribu.!
Pointnya disini...
Baru-baru ini, Ahmad Maslan telah membuat satu laporan polis di Balai Presint 7, Putrajaya pasal PKR sudah main kasar menyerang Felda dengan buat 3 surat palsu. Dalam laporannya itu Ahmad Maslan mendakwa:-
1) letter head, nama dan tandatangannya telah dipalsukan dalam satu surat.

2) isi kandungan surat itu juga palsu kononnya projek naik taraf jalan ke rancangan Felda bernilai RM 185 juta.

3) orang yang memalsukan tandatangan dan letter headnya konönnya bernama Dato' Sri Hasan Ayub yang mengaku sebagai Pegawai Khas Hak Ehwal Politik kepada PM.

4) mengesahkan penama dan jawatan tersebut tidak wujud di Pejabat PM.
Nasib baik ada pakcik Alimat Baba, Datuk Haziz dan Azhar Jamadi yang pergi jumpa Ahmad Maslan nak bertanya pasal projek naik taraf jalan yang bernilai RM185 juta, kalau depa bertiga tak pi cari dan terima bulat-bulat surat itu alamatnya grup PKR yang buat kacau dalam Felda seronok pasal berjaya buat fitnah dan tipu peneroka.

Apa pasal laporan Polis macam ini punya best langsung tiada orang nak up kasi smash dengan PKR? Pejabat Ketua Penerangan UMNO yang sepatutnya bagi penerangan dan spark isu untuk bloger marhaen rembat langsung tak nak spotlite isu ini.

No comments: