Monday, June 21, 2010

Dr. Asri Masuk UMNO, Apa Kata Nik Aziz?

La nie semua orang sibuk dengan khabar angin Dr. Asri (yang nak kena pancung dengan Dr. Badrul Amin) akan menyertai UMNO. Samada perkara itu serius ataupun cerita meja bulat, reaksi jika benar Dr. Asri masuk UMNO mesti ada macam-macam.

Paling terkesan mengutuk adalah Nik Aziz pasal dia perasan yang PAS itu adalah lubuk terbaik untuk kembangkan dakwah pada bukan Islam. Tambahan pula, bukan Islam pun dan ada dewan sendiri tapi tak sanggup nak masuk Islam dan potong anu kasi nampak lekuk.

Baiklah, start hari ini sampai 25hb Jun cuba kita lihat bagaimana reaksi YB PAS pasal Dr. Asri (yang nak kena pancung dengan Dr. Badrul Amin) samada menjadi atau tidak join UMNO yang bercita-cita nak menang besar pada PRU akan datang.


7 comments:

jiwakita said...

salam....

eloklah dalam UMNO ni ramai tokoh dan ilmuan Islam terbilang...pembersihan imej kotor dan jijik dapat di lakukan adanya
pemimpin UMNO yg mula sedar akan
peranan yg boleh dimulakan oleh
pihak yg arif dan bijaksana...

Sedang pihak bukan islam beretorik
kononnya berjiwa islamik,mengikut acuan PAS...dan diadlam UMNO sendiri mula sedar UMNO lari dari
perjuangan utama-untuk mertabatkan
agama islam..nah inilah masanya para umarah dan ulamak berganding bahu di adalam UMNO melaksanakan
amal makruf nahi mungkar dalam negara...

contohnya...di Bkt Bintang?

moonflag said...

kita akan dpt melihat seorang tokoh agama yg akan menunjukkan kebenaran atau kemunafikan beliau, inshaallah....

Karim said...

Dr Asri ni kenapa? sekejap macam ni, sekejap macam tu, dah betul2 tetap ke nak masuk umno kalau agak2 nak test market baik tak payah.Kalau nak bersama salafi baguslah tapi kalau nak kembangkan wahabbi jgn sesekali dicuba.

Anonymous said...

Salam sdra garam. Kita mmg mengalu2kan golongan spt Dr Asri mask UMNO tapi tak bolehlah kita berharap dgn kemasukan beliau UMNO terus berubah kpd positif dan menang besar dlm PRU 13 nanti sbb UMNO dah jadi parti yg pasif..masa kalah dulu kata nak aktif dlm perang siber semalam Tok Najib kena merayu2 pulak maknanya pasif lah..dlm usaha kempen pun bermusim sdgkan kempen PR berterusan itu pun pasif ..dah tu apa yg rakyat bagi maklumbalas ttg dasar dasar yg rakyat tak suka pemimpin UMNO buat tak peduli shj..jadi bawa msk 1000 dr asri pun UMNO masih juga ditakuk pasif

ramdzan said...

aslmkm, sebenarnya selama ini org bukan Islam takut pada Islam kerana perangai org Islam yg berkopiah,berserban dan berjubah langsung tak menambat hati bukan islam macam sedara2 kita disebelah sana malu dibuatnya. Insyaalah dengan adanya tokoh agama spt Dr Asri ini muga2 ramai orang bukan Islam dpt hidayah utk masuk Islam.Saya selalu bandingkan ceramah2 Dr Asri dgn penceramah2 disebelah sana jauh bezanya.Bagi Dr Asri Islam didahulukan bagi yang satu lagi politik didahulukan.

Melayu Pasir Gudang said...

Dr.Asri masuk UMNO?????. Banyak buruk dari baiknya.apa pun terserahlah pada dia umno untuk melayu dan bumiputera beragama islam.

Lapangkanlah Dada said...

Kalau sesama umat Islam lebih-lebih lagi ulamak kita susah nak bersangka baik maka menanglah pihak kafir.