Tuesday, February 02, 2010

Sodomi II, Lawyer Juga Sudah Letih.?

Rupa-rupanya isu tarik rambut PKR dan DAP di Penang belum dapat melarikan perhatian rakyat untuk melihat dan menanti perbicaraan Anwar Ibrahim yang sudah masuk tahun kedua ditangguhkan. Anwar yang dulu ibarat pahlawan yang lantang mahu menggulingkan kerajaan bermula dengan legasi Tun Mahathir kini sudah sampai ke era pentadbiran Najib tapi adalah tikus yang hanya bijak mencuri keju. Cuma ketika Tun Abdullah, Anwar mampu meresahkan Tun Abdullah dengan projek gila 16 Sept.

Banyak blog yang bersetuju, jika benar Anwar yakin tidak bersalah lakukan sumpah laknat. Itu lebih mudah semudah saranan Dr. Asri terhadap Anwar. Bekas Mufti Perlis itu pernah menyarankan kepada Anwar untuk bersumpah laknat jika benar dan yakin diri tidak melakukan perbuatan itu. Tapi Anwar memilih untuk mengelak dan bertangguh secara langsung mengundang kemusykilan terhadap keikhlasannya.

Apakah dengan mengelak dan memohon penangguhan, Anwar berupaya untuk menyundalkan pemikiran rakyat terhadap intergriti kehakiman negara. Kes sodomi II bukan seperti yang pertama tahun 1998. Ketika itu TG sendiri ragu dan curiga dengan perbuatan songsang Anwar Ibrahim. Bagi TG, tak mungkin pemimpin berwatak Islam seperti Anwar lebih bernafsukan tabii..?

Meletusnya sodomi II telah mengejutkan ramai pihak terhadap personaliti Anwar. Rakyat terbanyak yang dulunya, menggila memecah tong sampah DBKL semasa sodomi I kini sudah boleh menilai 'masturbasi tabii' Anwar. Tambahan pula konsistensi Saiful yang menuntut keadilan dan kesediannya untuk bersumpah laknat telah menyedarkan rakyat kes terdahulu bukannya satu konspirasi. Ianya benar-benar berlaku.

Hari ini Anwar hadir sekali lagi sebagai orang kena tuduh (OKT) yang mendapat banyak keistimewaan tidak seperti OKT yang lain. Sudah berpuluh kali Anwar mohon tangguh dan selama itu juga keluhan barisan peguam yang mengiringi dan memenuhi tuntutan Anwar terpaksa disimpan [rujuk]. Barisan peguam juga punyai maruah dan intergriti yang harus dijaga. Percayalah tewasnya ulangan kes ini akan mencacatkan portfolio para peguam. Profesional mereka akan diragui.

'Tangguh tetap tangguh' itu adalah tagline baru buat PKR dan Anwar Ibrahim.

4 comments:

bungaraya said...

sAYA JUGA BERTAMBAH YAKIN YANG DSAI SEBENARNYA BETUL-BETUL MEMASUKKAN KEMALUANNYA KEDASLAM JUBUR SAIFUL. eNAKKAH!!!!!!??????

Jeffry said...

BYGKAN BRO..SULAIMAN SAMPAI JATUH 'SAKIT' LEPAS TU KARPAL KETIKA MASIH BLH BERJALAN SAMPAI DIA PAKAI KUSI RODA, ANAL'WAR "KEJEKAN" DIORANG KEHKEHKEH ADOIYAIII

mawar berduri said...

Memang betul2 sadis la kes sex ni..!
Derita betul agaknya org yg kena sula duburnya.
Kalau saiz penyula tu normal kira tahanlah sikit..tapi kalu alat penyula tu saiz xxl..? ..sendiri pikir la..sedangkan berak sembelit je mak ai..sakit beb!

Jadi, biarlah mahkamah tentukan dgn adil agar yg sakit dan yg sedap tu dpt hikmahnya.

Anonymous said...

ALLAH NAK SEPOH BANGSA MELAYU ISLAM DI MALAYSIA NI DGN LAHIRNYA SEORANG MANUSIA YG LUARANNYA AMAT MEMPESONAKAN, TETAPI DALAMANNYA MASYAALLAH.......BUSUK, BURUK, BERULAT, BERNANAH,REPUT DAH IMAN DAN KEISLAMANNYA-------ITULAH NUAR ALJUB. MALANGNYA, ADA GOLONGAN TOK GURU DAN PENGIKUTNYA JUGA TERPESONA..........ISH ISH ISHHHHHHHHHKASIHAN MEREKA ITU YA.