Tuesday, February 23, 2010

Rasuah Nik Aziz Dikaverline SPRM

Blog Suara Rakyat melaporkan aktiviti rasuah kepimpinan PAS Kelantan yang dikaver line oleh SPRM sendiri:-

YAB. Tuan Guru Dato’ Menteri Besar Kelantan, Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat boleh selesa duduk bergoyang kaki apabila mendapat simpati daripada Pegawai Tinggi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia di Kelantan.

Sumber dalaman SPRM Kelantan sendiri mengakui kepada Suara Rakyat bahawa Nik Aziz sepatutnya sudah didakwa berkaitan dengan dua pertuduhan yang dibuat terhadapnya.
Tuduhan tersebut ialah,

(i) Menerima Rasuah dengan meminta tajaan Haji untuk dia dan keluarganya daripada seorang lelaki bernama Nudin Bin Awang yang berkepentingan.

(ii) Melanggar akta SPRM bila melantik menantunya Abdul Ariffahmi Bin Abdul Rahman di sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

Kedua-dua pertuduhan itu sudah cukup untuk membuat Menteri Besar Kelantan dari Parti PAS itu merengkok di dalam penjara.

Sumber dalaman SPRM Kelantan juga mengakui bahawa segala maklumat dan bukti yang diserahkan kepada SPRM Kelantan telah dibocorkan kepada seorang Ahli Parlimen PAS dari Kelantan. Ahli Parlimen tersebut juga dinasihatkan oleh seorang Pegawai Tinggi SPRM Kelantan supaya menasihatkan Tuan Guru untuk memadamkan segera segala bahan-bahan bukti bagi menyelamatkan Tuan Guru Nik Aziz.
Lagi detail boleh baca kat sini
Untuk rekod SPRM adalah Suruhanjaya Pembunuh Rakyat Malaysia macam blogger saiko bodoh piang tulis kat sini.

Komen...komen...


5 comments:

PUTRA MERDEKA said...

salam bro,
hampeh!!! masaalah dalam kerajaan hari ini ialah adanya unsur pembangkang yang sengaja mensabotaj apa jua program yang diatur dan dirancang dengan baik oleh kerajaan BN, akhirnya dasar baik tapi perlaksanaan hancur!
harap kerajaan nampak dan jelas serta mengambil tindakan dari tindak tanduk penjawat awam dari KSN, KSU, KP serta ketua-ketua Jabatan yang ramai sengaja mahu BN tumbang...
tq

Pemerhati said...

Kenapa Ketua SPRM Kelantan dipindah aje?
Kalau tak boleh amanah menjalankan tugas hentikan saja dia. Ramai lagi orang yg boleh ambil kerja dia.
SPRM Kelantan patutnya disiasat!

Unknown said...

Papa Gomo & Saifol Bukhari difitnah......tak percaya! sila klik disini

YANG GAMBI said...

Salam Tokey, inilah dia pengkhianat-pengkhianat yang ada dalam agensi kerajaan UMNO-BN...... mereka-mereka inilah menjadi perosak kepercayaan rakyat kepada SPRM dan Kerajaan UMNO-BN......... patut disingkirkan segera.

Anak Lenggong said...

Ye ke...bekai orang PR tu dianggap hampas..camner pulak dengan zaid ibrahim,jua meng, fauzi rahman tu..adakah dianggap hampas sama oleh cina dap tu..lupa lak tu ku li yang tengah terkapai2 dalam politik..cepat2 disambut oleh pas untuk kepentingan politik nya..ape cerita pulak..

Kah kah kah ..dulu masa mereka ni semua dok ngutuk PAS..punya laa marah tapi bila dah dapat tidur sebantal..marah lama udah ilang..itu lah pas yang sanggup berubah serupa sesumpah mengikut keadaan demi untuk kepentingan peribadi..