Wednesday, June 08, 2011

Hannah Yeoh Enggan Mengaku Anaknya India?

Hannah Yeoh enggan mengaku anaknya adalah berbangsa India. Malang sungguh nasib orang India di Malaysia. Lebih malang lagi bila suami dapat isteri queen control macam ini. Semua mahu dituruti sebab sayang punya pasal. He..he..he..

Hannah Yeoh adalah ADUN Subang Jaya dari parti baik hati DAP yang memperjuangkan konsep Malaysian Malaysia. Yang jadi masalah orang cerdik dan kaki spin macam ini adalah segala perkara mahu diputarbelit mengikut kepala sendiri.

Mengikut Wikipedia, Bangsa mempunyai dua maksud utama:
1.Jenis manusia daripada satu asal keturunan, contohnya bangsa Melayu. Lihat kaum.

2.Kumpulan manusia dalam satu ikatan tatanegaraan, contohnya bangsa Malaysia.
Jadi masalah yang ditimbulkan oleh Hannah Yeoh sebenarnya lebih kepada masalah laki bini. Hannah Yeoh enggan menerima hakikat anaknya berdarah campuran  India kerana peraturan pendaftaran dalam hal sebegini ialah anak perlu mengikut bangsa bapa untuk pendaftaran.

Oleh kerana Hannah malu dia spin dan desak mahu diletakkan ruangan bangsa mengikut tekak sendiri. Ini yang diperjuangkan DAP selama ini untuk me'MALAYSIAN MALAYSIA'kan segala perkara dalam perlembagaan.

7 comments:

Anonymous said...

dia ingat dengan letak bangsa malaysia, anak keling dia bole dapat masuk UiTM atau beli umah dapat diskaun..

hakktuuihh....

Anonymous said...

Ni lah manusia yang lupa diri..yang hang duk gatai kawin lelaki india apasai,,,,cibai punya olangggg,,lu ingat baru jadi Yb lu dah besar kepala mau arah JPN ikut telunjuk lu....porahhhhhhhhhhh

Anonymous said...

hakktuuihh hijau kat muka dia,,,,,,,,,,,,

Anonymous said...

inilah pompuan yang suka hati dia saja masuk dalam masjid, pakai tudung dan disokong oleh pencacai melayu. konon nak bagi sakit hati melayu UMNO.
sapa nak marah? masuklah ikut suka hati hang, tapi hang kena ingat orang melayu tak hingin pun nak masuk rumah ibadat hangpa.
pasai apa? pasai orang melayu tak hingin nak busy body hanya kerana tamak kuasa. lainlah hangpa, lapaq kuasa. kerosek sana kerosek sini, taik pun hangpa kerosek hanya kerana nak pulun kuasa melayu.

Anonymous said...

Tuuu le sapa suruh hang nikah dengan keling cina dah tak ada peler ke? Aku cadang Bangsa/keturunan KELCIN atau CINDLING (keling cina/ cina keling) apa macam...heheheheeee

Anonymous said...

bapak budak tak cukup kaya ni... dasar betina tongsang. Nanti hantar anak ke skolah China ke India?

Anonymous said...

Yang saya heran.... Bangsa MALAYsia yang nak diguna pakai.tu ada perkataan Malay... Ada agenda tersembunyi ke?