Thursday, June 09, 2011

BERSIH, Mat Sabu Dan Cikgu Mala

Sebelum berlangsung Muktamar PAS yang lepas, pembangkang rancak mencanang kepada umum untuk menganjurkan perhimpunan BERSIH 2.0 yang dijadualkan pada bulan Jul 2011. Tarikh semasa perancangan jahat mengikut islam untuk menghuru-harakan kehidupan rakyat sepatutnya pada bulan Jun 2011.

Memandangkan nabi baru PAS iaitu Anwar Ibrahim perlu diheret ke pengadilan sepanjang bulan Jun 2011, BERSIH menunda kepada bulan Jul 2011 dengan harapan jika Anwar Ibrahim disabitkan kesalahan dan perlu check-in Sg. Buloh Prison, BERSIH menjadi platform untuk menyemarakan wave reformasi v.2.

Blog Gelagat Anwar menjelaskan projek Free Anwar Campaign telah dirancang dan bermula dengan meletakkan BERSIH sebagai alasan.
.........FREE ANWAR CAMPAIGN akan bermula dalam masa yang terdekat ini. Bersih 2.0 adalah satu ‘alasan’ sahaja. Yang lebih utama adalah mengembalikan rakyat ke jalanan; sebagai tanda protes kepada kerajaan. Mat Sabu, Husam, Hatta, Salahuddin, Kamaruddin Jaafar akan memastikan semua usaha FREE ANWAR CAMPAIGN akan berjaya sehingga ke akar umbi.

Inilah game plan Anwar yang ramai tak perasan. FREE ANWAR CAMPAIGN bukan kempen kecik anak. FREE ANWAR mestilah menjadi sebuah program yang besar; yang mampu menarik pandangan masyarakat antarabangsa. PAS akan dijadikan batu loncatan dalam menarik ‘NGO ISLAM ANTARABANGSA’ bagi membantu kempen FREE ANWAR.

Memang, pada awalnya – peranan PAS dalam FREE ANWAR CAMPAIGN akan disorokkan dahulu di belakang Bersih 2.0. Selepas daripada itu, Mat Sabu akan diharapkan menjadi CHAMPION kepada FREE ANWAR CAMPAIGN di dalam PAS. Berdasarkan keadaan sekarang; insya’Allah Mat Sabu akan berjaya melaksanakan amanah dengan baik. Amanah ini tidak datang percuma. Lengkap dengan elaun dan bantuan kewangan. Ini yang mampu membantu Mat Sabu dalam jangka masa panjang.
Kita kena yakin dan tekadkan pendirian sebarang usaha menjahanamkan institusi dan keharmonian negara adalah sesuatu yang ditentang oleh kebanyakan agama, itu pun jika agama anuti PAS mezahirkan hadith untuk menghalalkan kerja jahat sebegini.

Alasan yang diwar-warkan seperti penindasan dan kezaliman adalah cara untuk membenarkan tragedi itu terjadi. Tiada yang zalim dibuat oleh kerajaan atau penindasan tanpa sebab atau pembelaan. Logik akal untuk difikirkan menjadi sebuah pemerintahan tidak semudah menguruskan sebuah keluarga.

Tiada yang sempurna.

Jika mahu mengikut trend menggulingkan kerajaan sepertimana yang berlaku di Tunisia, Mesir dan Libya senario yang dibuat jangan disamakan dengan keadaan disini. Apa yang berlaku, adalah kerana kesilapan pemerintahan dalam mempertahankan legasi yang usang dan tandus.

Sebenarnya makin dilayan kehendak pembangkang yang tanpa henti mempolitikkan apa jua perkara menyebabkan kita penat dan terikut-ikut dan rentak itu.

Mat Sabu dan Cikgu Mala

Hairan juga dengan mentaliti ahli PAS yang tahu dengan cerita skandal Mat Sabu sebelum ini masih mampu lagi menjinakkan kebanyakan pemimpin aliran agama.

Tambahan pula, kedengaran cerita terbaru yang mengaitkan Mat Sabu sedang 'merisik' Cikgu Mala selepas wanita tersebut berjaya di'groming' solid ketika PRK Tenang dulu. Ada yang bercerita Cikgu Mala sedang 'perang dingin' dengan Maarof MC yang jobless sekarang?

Ini masalah laki bini selalunya pandai ditackle orang luar khususnya orang yang berjawatan besar macam Mat Sabu. Wanita mana yang tak terkesima dengan karisma Mat Sabu apatah lagi dalam memesrakan sesebuah perhubungan. Mat Sabu memang champion.

Jangan pula lepas ini Mat Sabu kerap ke Johor berceramah sambil mencuri pandang rumah tangga orang lain. Bukankah saling ingat mengingati perkara baik daripada ingat mengingati dengan melakukan tindakan bodoh seperti merusuh.

2 comments:

Anonymous said...

link kan kami tuan.
terima kasih. Mat ell.

Anonymous said...

mantap... mesti kongsisama ngan blog lain supaya semua bersedia menjatuhkan demo julai tu... kalu mampu, kita bersihkan semua pihak yang demo termasuk rumah dan keluarga mereka...