Monday, August 30, 2010

PAS Cuma Berani Didalam Kelambu.

Kala ini heboh PAS dok pertahan Teo, YB DAP yang pernah berhasrat nak halau melayu pada tahun 1969 masuk masjid. Nik Ajis konsisten kata boleh, Salahuddin Puduraya pun sama naik pun kata tiada masalah. Mr Bean tak payah cakap tak tulih pun dah tau kepala lutut dia bergegar kat mana.

Dr. Asri pula bidas tolol PAS yang spin kata dia sokong YB Teo dari DAP yang pernah berhasrat nak halau Melayu pada 1969. Dr. Asri bidas balik laporan dungu setengah masak tolol pembangkang.

Beliau tegaskan beberapa perkara antaranya:-
Bukan Muslim, bahkan Muslim juga tidak boleh menggunakan masjid untuk tujuan politik puak dan peribadi. - Dengaq tuh, Teo masuk masjid bagi derma dan 'tazkirah' itu untuk cari undi melayu.
Nik Ajis dan Mr. Bean terlupa akan hal ini. Benda ini dulu yang perlu depa dan tolol PAS pertahan tapi buat tak tau pasal menikus macam kura-kura. Menikus pasal takut dengan betis Teresa Kok yang putih gebu dan berselirat urat



Itula, bila UMNO spin korang kata cetek ilmu agama tapi kes signboard itu dulu UMNO juga yang jadi juara bila UMNO spin bukan Islam masuk surau melompat pula tolol PAS.

Jangan kita lupa DAP yang pernah berhasrat nak halau Melayu pada 1969 sudah kurang ajar nak hapus tulis jawi.

Bab nak jaga kesucian Islam ini dah boleh nak harapkan PAS. Beraninya cuma di dalam kelambu. Dah tak boleh pikiaq mulut manis DAP yang sudah terang tolak negara Islam ala PAS.

Friday, August 27, 2010

Lebai PAS Banyak Yang Perasan Alim


Oleh Tarmizi Md. Jam

Khatib Zakaria yang menggantikan nama YDP Agong dengan nama kafir harbi Guan Eng di dalam khutbah Jumaat nampaknya benar-benar marah kerana media perdana ‘menjatuhkan reputasinya’.

Persoalannya, adakah dia memiliki ‘reputasi’ untuk dijatuhkan? Khatib ini tak punya nama dan tak punya tauliah pun untuk menyampaikan khutbah. Lalu, apakah ‘reputasi’ yang dimaksudkannya?

Khatib Zakaria ialah adik kepada Ketua Penerangan PAS, Idris Ahmad dan juga adik Mufti Pulau Pinang, Datuk Hassan Ahmad. Dia pernah melanjutkan pelajaran ke Universiti Al-Azhar dengan pinjaman Yayasan Negeri Perak tetapi GAGAL! Jadi, apakah reputasi seorang Khatib yang gagal?

Dalam membela diri, sang Khatib berkata kononnya dia hanya mendoakan Guan Eng agar mendapat hidayah dan memeluk Islam. Jika ini benar, tentulah ia tidak salah. Yang menyebabkan media perdana dan juga UMNO membuat bising ialah ia tidak benar.

Sang Khatib tak bertauliah ini bukannya mendoakan Guan Eng mendapat hidayah, tetapi mendoakan kesejahteraan agar terus dapat memerintah, tanpa mengambil kira bahawa pemerintahan Guan Eng merupakan pemerintahan yang memusuhi Islam dan umat Islam/Melayu.

Pastinya, sang Khatib, Nik Aziz dan PAS secara dasarnya akan membuat penafian bagi pihak DAP, menyatakan kononnya DAP tidak pernah menolak Islam.

Hakikatnya, Guan Eng atau DAP memang tegas dan konsisten dalam menolak Islam/Melayu dan menyatakannya dengan jelas dan lantang.

Ideologi yang didokong DAP jelas tertulis bahawa corak pemerintahan yang mereka perjuangkan adalah Malaysian Malaysia, yakni berkiblatkan pemerintahan PAP di Singapura.

Jika Singapura yang menjadi modelnya, pastinya ia bermakna negara ini harus didominasi kaum Cina, Islam bukan agama rasmi dan Raja-raja juga tidak wujud sama sekali.

Justeru, bahagian mana di dalam ideologi DAP ini yang PAS tak faham-faham? Kalau benar faham kenapa masih sanggup bersekongkol dengan DAP?

Namun, PAS memang tidak pernah memahami apa-apa, termasuk agama Islam itu sendiri.

Nak lebih lanjut klik kat sini

Errmmm...

Lagi satu produk tak berguna keluaran PAS. Selepas kantoi projek menyamun Kohilal dan kini ada skim cepat ke Putrajaya Tiram, PAS adalah kilang lahirkan lebai khawarij yang tak berguna.

Kalu kita tengok, kebanyakan lebai dan tolol PAS adalah perasan dan merasakan diri mereka hebat dalam mengikut lunas Islam. Berjubah, berserban, pegang tasbih dan lafaz 3 4 patah ayat Al-Quran sudah mahu diri diangkat sebagai ustaz dan boleh terus nak mengkafirkan orang lain.

Hakikatnya, pengisian agama hanyalah sebagai plastik untuk tonjolkan diri dan hati dipenuhi dengan raik, bongkak dan kepura-puraan.

Contoh dah banyak. Ikut hirarki daripada Mursyidul bawak ke Naib Presiden turun pada AJK Pusat sampai la pada peringkat kawasan dan tolol PAS bersepah-sepah hatinya penuh dengan bulan gerhana.

Habis balak di Kelantan dan Kedah digondol bila serban diletak sebelah. He..he..he...

Thursday, August 26, 2010

DAP...Dulu, Kini Dan Selamanya Komunis.


Setiap ahli yang menyertai parti itu tidak pernah direkodkan oleh pemerintah kita, jadi kita tidak tahu siapakah ahli parti tersebut , misalnya Lim Kit Siang , Lim Guan Eng, Karpal Sing, atau sesiapa saja . Ini ialah kerana parti itu diharamkan.

Terlalu banyak unsur yang menunjukkan parti DAP diresapi dan dikuasai oleh semangat Parti Komunis Malaya yang telah diharamkan pada tahun 1948 dulu dan selepas negara ini mencapai kemerdekaan beberapa pemimpin pertubuhan haram itu dibenarkan pulang ke tanahair.

Sebenarnya baik juga kalau parti itu tidak diharamkan, senanglah kita mengetahui siapa sebenarnya para pejuang parti Komunis itu dan senang pula para pengundi negara ini membuat pilihan secara hitam atau putih. Apa yang berlaku sekarang para pejuang Parti Komunis itu mungkin telah berjaya masuk ke dalam DAP, Gerakan, MCA , MIC , Parti Rakyat dan sebagainya.

Terlalu banyak unsur yang menunjukkan parti DAP diresapi dan dikuasai oleh semangat Parti Komunis Malaya yang telah diharamkan pada tahun 1948 dulu dan selepas negara ini mencapai kemerdekaan beberapa pemimpin pertubuhan haram itu dibenarkan pulang ke tanahair.

Setiap ahli yang menyertai parti itu tidak pernah direkodkan oleh pemerintah kita, jadi kita tidak tahu siapakah ahli parti tersebut , misalnya Lim Kit Siang , Lim Guan Eng, Karpal Sing, atau sesiapa saja . Ini ialah kerana parti itu diharamkan.

Sebenarnya baik juga kalau parti itu tidak diharamkan, senanglah kita mengetahui siapa sebenarnya para pejuang parti Komunis itu dan senang pula para pengundi negara ini membuat pilihan secara hitam atau putih. Apa yang berlaku sekarang para pejuang Parti Komunis itu mungkin telah berjaya masuk ke dalam DAP, Gerakan, MCA , MIC , Parti Rakyat dan sebagainya.

Bagaimanapun peratusan kebarangkalian ahli-ahli parti komunis itu menyertai UMNO atau PAS terlalu kecil, kerana secara amnya orang yang menyerrtai komunis itu adalah terdiri dari orang-orang keturunan Cina yang menetap di Malaysia ini seperti Lim Kit Siang , Tan Seng Giaw, Lim Guan Eng .

Manakala peratusan orang-orang keturunan India yang tinggal di negara ini seperti Karpal Singh , Sammy Vallu, Keyveas dan lain-lain itu agak kecil, walaupun memang terdapat parti Komunis di India.

Bila sesebuah parti politik di Malaysia ini diresapi oleh pengaruh Komunis maka segala unsur anti Tuhan ,anti Melayu , anti Islam akan segera lahir mengikut kesuburan persekitarannya.

Boleh sambung disini

Lepas Ronnie, Jenice Lee Also Curi Money

Lagi kisah DAP curi money rakyat dan buat kerja haram.

Ronnie Liu pun sudah hampir putus nafas dan cermin mata bulat ala-ala John Lennon pun sudah mau pecah.

Sebelum ini, mengikut maklumat Jenice Lee, tendun dari Teratai pernah dikaitkan dengan sindikit dadah apabila 2 orang pegawai khasnya dilihat bersama-sama dengan seorang pengedar dadah dalam satu deal di Kuala Lumpur.

Hasilnya, Jenice Lee sudah membuat laporan Polis terhadap blog yang menulis tentang kerja kotor dia nie.

Baru-baru ini, Jenice Lee kena repot Polis. Kali ini bukan dia buat repot Polis kat Balai Pandan Indah tetapi ada satu Cina x-DAP sudah bengang dan tak puas hati. Cerita-cerita orang tak puas hati dengan DAP ini dan jadi konsep 1 Malaysia, semua bangsa sudah angin dengan komunisme DAP.

Kisahnya...

Seorang x-DAP yang juga Pengerusi Penduduk Taman Putra mendakwa Jenice Lee sudah menyelewengkan duit yang dikutip ketika kempen PRU Ke-12 dulu. Ketika berkempen duit yang dikutip itu akan disalurkan untuk tujuan pembinaan sekolah cina di Pandan Perdana.

Tetapi lepaih Jenice menang dan jadi ADUN tendun Teratai, budak bekas DAP ini persoalkan mana pergi duit yang dikutip dulu.Senang cerita, budak x-DAP ini bengang pasal DAP sudah tipu dan tidak tunai janji spertimana depa berjanji macam nak mengorat anak dara dulu.

Jenice pusing cerita, katanya duit itu akan digunakan untuk jana tabung DAP. Alasannya, ketika itu keuntungan Old Town 'Kor Ming' White Coffee belum boleh disalurkan pada tabung DAP.

Tapi sapa yang boleh lupa jika diberi janji langit dan bulan. Mesti kena ungkit kalu tak jadi. Memang betul pun, Jenice kempen duit itu untuk sekolah bukan untuk tabung DAP.

Macam kes Kg Buah Pala, berjanji bagai lepaih tuh brylcream Guan Eng bengang kantoi tipu rakyat dihantaqnya samseng mau potong kaki India situ.

Bagaimanapun, banyak dana yang diberi individu pada Jenice sudah diseleweng untuk kepentingan peribadi dan membuat perkara yang tidak berfaedah.

Contohnya, buat kempen tangkap tikus. Seekor akan dibayar RM200. Bayangkan kalu dapat tangkap 20 ekor, bukankah mudah nak perabih duit kerajaan negeri. Dah tentu duit tangkap tikus disalur pada kroni.

Apa sudah jadi dengan repot tuh pun belum lagi tau. Itu busher yang sponsor DUN Teratai dan tiap-tiap bulan cash in pakai CIMB CashDeposit masih lagi bebas berjalan.

Thursday, August 19, 2010

PRN S'wak: Pembangkang Dah Mula Strategi Gerilla


KUALA LUMPUR 19 Julai - Parti-parti pembangkang di Sarawak telah menubuhkan satu pakatan pembangkang "Majlis Pakatan Rakyat Sarawak" sebagai persediaan menghadapi pilihan raya negeri yang perlu diadakan sebelum Julai tahun depan.

Majlis itu terdiri daripada pemimpin pembangkang utama negeri daripada DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR), PAS dan Parti Nasional Sarawak (SNAP) yang mengadakan mesyuarat pembentukan pertamanya malam Isnin, dengan hasrat untuk mewujudkan barisan bersatu menghadapi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya negeri nanti.

"Kita bekerja ke arah pertandingan satu lawan satu selain mempunyai slogan dan manifesto pilihan raya yang sama. Ini akan dibuat oleh jawatankuasa kecil," kata pengerusi DAP Sarawak Richard Wong Ho Leng kepada Bernama ketika dihubungi.

Wong, yang juga ketua pembangkang negeri berkata dengan pembentukan majlis ini, parti-parti pembangkang di negeri ini kini boleh bekerja ke arah mencapai objektif untuk membentuk kerajaan negeri akan datang dengan memperoleh sekurang-kurangnya 36 daripada 71 kerusi negeri.

"Bagaimanapun, jika kita tidak dapat membentuk kerajaan negeri, sekurang-kurangnya kita mesti menafikan majoriti dua pertiga BN di negeri ini," kata beliau.

Wong yang juga anggota Parlimen Sibu dan Anggota Dewan Undangan Negeri Bukit Assek berkata lima wakil dari setiap parti DAP, PKR, SNAP dan PAS, dengan ketua setiap parti mempengerusikan mesyuarat secara bergilir-gilir.

Mesyuarat pertama semalam dipengerusikan oleh Wong.

Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang, timbalan presiden PAS Nasharuddin Mat Isa dan timbalan presiden PKR Syed Husin Ali hadir untuk menyaksikan pelancaran mesyuarat majlis itu.

Pada pilihan raya negeri 2006, pembangkang memenangi sembilan daripada 71 kerusi dengan DAP memenangi enam kerusi dan yang lain oleh PKR, SNAP dan Bebas.

Bagaimanapun, Johnical Rayong Nyipa yang memenangi kerusi negeri Engkilili di bawah SNAP telah mengisytiharkan dirinya sebagai anggota Bebas sementara Gabriel Adit yang memenangi Ngemah di bawah tiket Bebas kini menganggotai Parti Cinta Malaysia (PCM).

Isu pertindihan kerusi kekal sebagai halangan utama untuk parti-parti pembangkang di negeri ini dalam keghairahan untuk bekerjasama.

Menurut penganalisis politik Dr Sivamurugan Pandian, apa yang pakatan pembangkang itu cuba lakukan dengan pembentukan majlis tersebut ialah untuk menunjukkan kewujudannya pada pilihan raya negeri akan datang.

Dalam jangka panjang, beliau berkata ia akan memberikan manfaat kepada pakatan pembangkang kerana mereka mahu memperluaskan pengaruhnya dari Semenanjung Malaysia ke Sabah dan Sarawak.

"Mereka tahu, mereka tidak bersedia untuk mengambil alih kerajaan negeri. Banyak halangan. Apa yang mereka kini ada hanyalah sebuah pakatan campuran yang longgar. Sebenarnya mereka membuat persediaan untuk jangka masa panjang.

"Mereka mahu menunjukkan kepada orang ramai, ada usaha untuk membawa semua perbezaaan bersama, agar orang ramai menyedari dan menilai usaha-usaha itu.

Untuk memenangi pilihan raya negeri sangatlah sukar," tambah beliau.

Sumber : Bernama

Gaya tubuh majlis macam taktik gerilla bukan Bumiputera nak lawan Bumiputera Sarawak. PERKASA di Semenanjung bermati-matian pertahan Artikel 153 Perlembagaan Malaysia macam Melayu yang beriya-iya nak pertahan keistimewaan Bumiputera.

Rakyat Sarawak patut tolak parti dari Semenanjung macam mana depa tolak UMNO dari memasuki Sarawak

PKR Expert Main Isu Dan Lari...


Rakyat Malaysia dah boleh agak dan pikiaq trick jahat PKR. Budak-budak PKR memang hebat dalam kerja kotor macam ini. Anwar Ibrahim dan jentera psywar pun jenis main trick baling batu sembunyi tangan. Taktik depa bagi isu lepaih itu lari dan biaq rakyat terfikir dan salahkan orang lain.

Contoh macam mana RPK main isu romantis Saiful. Anwar dan Baiya Karpal konfiden ada bukti hubungan itu. Sebenarnya RPK duduk kangkang depan komputer tembak dari celah semak, langsung tak boleh percaya.

Dah banyak bukti tunjuk PKR desperado dan jenis bangsat main isu tanpa tunjukkan bukti dan mahu salahkan orang lain. PAS yang alim-alim kucing pun dah sama naik munafik sonsangkan ajaran Islam.

Lagi satu main isu dan tak percaya pada Polis.

Polis kesal dengan tindakan ahli politik Parti Keadilan Rakyat (PKR), M.S. Arjunan yang enggan memberi kerjasama dan menyembunyikan bukti berkenaan dakwaan seorang timbalan menteri terlibat dalam kegiatan tidak bermoral.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, sikap Arjunan itu hanya akan melewatkan proses siasatan yang sedang dilakukan.

Pada Selasa dalam sidang medianya Arjunan menyatakan mempunyai bukti kukuh, namun ianya hanya akan diberikan kepada peguamnya dan mendedahkannya setelah kes tersebut dibawa ke mahkamah.

Musa berkata Arjunan sepatutnya tahu bukti yang dimilikinya itu adalah penting bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan terhadap dakwaan yang dibuatnya.

"Kalau dia hanya nak bagi lawyer bukti tersebut, suruhlah lawyer yang siasat, kerana polis menyiasat berdasarkan bukti," katanya.

Musa berkata sekiraya terdapat asas yang kukuh berhubung dakwaan itu barulah polis akan memanggil Saravanan untuk memberi keterangan.

"Sudah tentu kita akan panggil (Saravanan)...tapi kita kena tengok dulu keterangan dari pemberi maklumat itu dan bukti-bukti yang dimiliki, kalau tidak ada keterangan bagaimana kita nak ambik keterangan orang yang didakwa.

"Kita nak tahu tarikh, masa bila ia berlaku, siapa mangsanya...kalau tidak ada mangsa, macamana nak siasat," katanya kepada pemberita selepas majlis Penganugerahan Kenaikan Pangkat Secara Medan di Ibu Pejabat Polis Daerah Subang Jaya di sini pada Rabu.

Beliau juga berkata sekiranya Arjunan enggan memberi kerjasama tersebut, maka dakwaan yang dibuatnya itu hanya berupa tohmahan semata-mata.

"Jangan berani cakap di luar sahaja dan bila polis panggil beri keterangan tidak beri kerjasama yang sepatutnya. Beliau harus dedahkan bukti tersebut," katanya.

Bila timbui PKR buat kain rentang pakai gambaq Sultan Johor, depa selamba tuduh kerja jahat orang lain. Ini trick yang sama dan modus operandi dah boleh baca. Plan budak-budak PKR tahu pemimpin depa akan tuduh orang lain yang buat.

Di Perak dulu pun depa berani nak lawan Sultan sampai sanggup berbaring pasal nak selamatkan cina komunis berkuasa

PKR Johor janganla desperado sampai murkakan Tuanku. Carilah idea yang lebih fresh dan inovatif.

Wednesday, August 18, 2010

TAPAU: Nik Aziz Takkan Berani Berhadapan Dengan Kenyataan.

1. PERTEMUAN penulis dengan mantan orang harapan MB Kelantan suatu masa dahulu, iaitu Ustaz Omar Khalid memberikan banyak pendedahan yang perlu dikongsi bersama. Untuk bahagian pertama ini, biarlah ia berupa satu pembukaan minda sahaja. Selama ini, penulis sendiri berusaha mencari-cari jawapan yang tepat dan kesempatan bertemu Ustaz Omar Khalid memberikan penulis banyak perkara yang perlu dikongsi bersama.

2. Sepertimana juga SS Mufti Perak Ustaz Harussani yang mahu melihat kepada perpaduan umat Islam khususnya mereka di dalam UMNO, PAS dan PKR. Ustaz Omar Khalid mempunyai cerita yang lebih fakta terutamanya mengenai PAS dan sahabat lamanya yang menjadi MB Kelantan sekarang.

3. Antara yang paling mengejutkan penulis ialah apabila Ustaz Omar Khalid memaklumkan penulis bahawa Nik Omar Nik Aziz pernah menyatakan padanya, dia (anaknya) hanya hormatnya Nik Aziz sebagai bapa sahaja, tetapi tidak sebagai pemimpin. Bagi penulis, ini satu perkara yang besar. Dalam hal ini, Ustaz Omar Khalid berkata beliau bertanggungjawab di atas kata-katanya.

4. Datuk Husam Musa sendiri, semasa PRU 2008 telah bertemu dan memujuk Ustaz Omar Khalid supaya kembali semula kepada PAS, tetapi Ustaz Omar Khalid tetap dengan pendiriannya selepas mengucapkan salam perpisahan dengan MB Nik Aziz pada tahun 1990 dahulu, bahawa beliau tidak akan kembali kepada PAS, baginya parti yang terlalu jauh menyeleweng. Penulis sangat teruja dengan kesungguhan yang amat bersungguh-sungguh Ustaz Omar Khalid untuk membetulkan penyelewengan yang berlaku di dalam PAS khususnya yang dilakukan oleh MB Kelantan.

5. Penulis bertanya apakah harapan beliau. Beliau mengharapkan akan diadakan satu muzakarah untuk menunjukkan kebenaran yang hakiki, dan seterusnya dari kebenaran yang hakiki itu akan timbullah perpaduan yang sejati. Ustaz Omar Khalid dengan 7 rakan sudah bersedia, tetapi adakah pihak PAS terutamanya MB Kelantan berani berhadapan dengan Ustaz Omar Khalid?

6. Di dalam kesempatan ini, penulis berharap MB Kelantan tidak lagi memberikan pelbagai alasan untuk mengelak diadakan muzakarah ini. Rakyat terutama umat Islam hendaklah diberi peluang untuk mendengar sendiri hujah kedua-dua pihak dalam menjawab pelbagai isu yang melibatkan umat Islam, bangsa Melayu dan kesucian agama Islam.

7. Kenapa MB Kelantan tidak mahu perpaduan UMNO-PAS?. Menurut Ustaz Omar Khalid, jika berlaku perpaduan itu Nik Aziz akan kehilangan kedudukan dan pengaruh di dalam PAS, sedangkan sifat MB Kelantan ini menurut Ustaz Omar Khalid tidak mahu berada di bawah, MB Nik Aziz suka disanjung, diletakkan di atas dan tidak ada siapa boleh mempersoalkannya hatta Presiden PAS.

8. Persoalannya, adakah MB Kelantan berani berhadapan dengan Ustaz Omar Khalid dan 7 orang ustaz dengan kepakaran dalam bidang masing-masing itu?

9. Penulis sangsi, kerana sebagaimana yang ditunjukkan oleh MB Kelantan sendiri yang tidak konsisten dalam banyak isu, di dalam muzakarah ini, barangkali MB Kelantan akan mencari seribu satu alasan juga untuk mengelak berhadapan dengan Ustaz Omar Khalid, teman seperjuangannya suatu masa dahulu...

10. Salam Ramadan. Buku-buku Tafsir Al-Quran tulisan Ustaz Omar Khalid sudah ada di pasaran terbitan DBP.

Sumber: Jentayu

Biasalah, kalu totok PAS baca komfom depa spin kata semua dah kena beli dengan UMNO.

Tak dapat pi haji free tuduh dengki, gagal subjek ekonomi nak buat dinar kata dengki, dapat kek free kata sedekah.


Yang sebenarnya tak berani menghadapi kenyataan tentang penyelewengan yang dah terlanjur rosak.

Anak dara yang terlanjur berzina pun sanggup bertobat.

TAPAU: PAS Terlalu Banyak Membohongi Rakyat.


Ustaz Omar Khalid – bukanlah nama besar dalam politik negara. Beliau Cuma tokoh sederhana dalam Pas di era 70-an dan 80-an.

Pernah menjawat Ketua Dewan Pemuda Pas Terengganu dan Ketua Penerangan Pas Terengganu. Paling cekal, katanya, ‘menikmati’ ISA semata-mata kerana perjuangan Pas yang kononnya selari dengan Islam.

Ustaz Omar – dulunya berjanggut, berjubah dan berserban tetapi kini menukar gaya hidup lebih ‘moden’. Tetapi tetap mempunyai sifat tawaduknya kepada perjuangan Islam. Fasih bertutur dalam bahasa Arab dan bijak menghuraikan ayat suci al-Quran serta Hadis.

Perjuangannya tetap satu – menegakkan kalimah ALLAH dan perjuangan Islam melalui UMNO pula.

SIRI 1 - BANYAK TIPU RAKYAT KETIKA BERSAMA PAS

“Dulu, masa dalam Pas, saya simpan janggut, berserban dan berjubah kerana diminta oleh pemimpin Pas. Mereka kata, bila simpan janggut, rakyat akan nampak kita warak, baik dan beriman. Ini akan memudahkan sokongan orang Melayu (Islam) kepada Pas,” katanya.

Kini, Ustaz Omar sudah sedar bahawa pemimpin Pas yang berjanggut, berserban dan berjubah Cuma bertujuan untuk mengabui mata orang Islam sahaja. Mereka tidak ikhlas melakukan segala bentuk sunnah Rasulullah itu.

“Lebih baik saya tidak berjanggut daripada menyimpan janggut tapi tidak ikhlas. ALLAH akan laknat kita ke dalam api neraka,” tegasnya disambut tepukan gemuruh para hadirin di Kampung Jakang (dalam DUN Kadok) yang merupakan kubu kuat Pas sejak merdeka lagi.

Mendengar ceramah yang disampaikannya, cukup menarik. Beliau seorang yang bersahaja, tetapi isi ceramahnya penuh dengan fakta. Pokoknya, Pas yang menjadikan dirinya hebat di mata perjuangan parti, tetapi berdosa kepada ALLAH kerana berbohong besar.

Menurutnya, pembohongan ini dibuat semata-mata untuk menarik rakyat menyokong Pas. Pelbagai fatwa dikeluarkan kerana diajar oleh tok gurunya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

“Saya merupakan anak murid yang paling disayangi oleh Nik Aziz (Datuk). Saya berada di bawah ‘ketiaknya’ ke mana saja pergi dan sanggup melakukan apa saja demi perjuangan Pas,” demikian katanya.

Sebagai bukti ‘anak emas’ Datuk Nik Aziz, Ustaz Omar pernah diberi tugas menggantikan Mursyidul Am Pas sebagai tenaga pengajar di Kelab (Pejabat) Pas Kota Bharu pada hariJumaat.

Setelah bergiat selama 35 tahun dalam Pas, segala-galanya berubah bila Pas berjaya menawan Kelantan pada tahun 1990. Perjuangan yang dikecapi melalui Pas sejak tahun 1956 bertukar menjadi medan permusuhan yang amat besar kerana semata-mata ALLAH telah membuka hidayah kepadanya.

Fakta yang jelas, katanya: PAS TERLALU BANYAK MEMBOHONGI RAKYAT.” Paling besar pembohongan Pas ialah ingin mewujudkan perundangan Islam di Kelantan sebaik sahaja mendapat kuasa pada pilihanraya tahun 1990.

Kisahnya bermula begini:

Pada kempen pilihanraya tahun 1990, kita (Pas) berjanji akan menukarkan perlembagaan Kelantan kepada Islam jika berkuasa. Nik Aziz yang memberi jaminan ini dan diikuti oleh pemimpin Pas yang lain.

Tahun demi tahun, Ustaz Omar Khalid melihat pemerintahan Pas tidak ke mana. Keadaannya tetap serupa dengan pemerintahan UMNO/BN. Hinggalah tahun 1993, beliau bertemu dengan Datuk Nik Aziz di rumahnya bertanyakan tentang perundangan Islam yang bakal dilaksanakan di Kelantan.

Lagipun, pada waktu itu, pemimpin Pas telah mula menggomol balak. Kebendaan telah menjadi perhatian utama pemimpin Pas terutamanya wakil rakyat. Ini juga menjadi tajuk perbualannya dengan Datuk Nik Aziz.

Bagaimanapun, Datuk Nik Aziz memberikan jawapan yang cukup mengecewakannya. Menteri Besar Kelantan mengibaratkan Pas cuma ada kaki saja, tetapi badannya tidak ada. Maksudnya, Kelantan saja diperintah oleh Pas tapi Pusat oleh BN.

Satu lagi alasan Datuk Nik Aziz ialah politik sama seperti sebuah peperangan yang penuh dengan tipu muslihat. Jadi, Pas terpaksa menipu untuk memenangi ‘peperangan’ dalam pilihanraya.


“Setelah Nik Aziz berkata demikian, saya terus mengucapkan selamat tinggal dan tidak akan menjejakkan kaki lagi ke dalam Pas.” demikian tegas Ustaz Omar. Sejak itu, dia tidak pernah bertemu Datuk Nik Aziz sehingga sekarang.

Paling serius, Ustaz Omar berkata, beliau sanggup menerima balasan dari ALLAH jika kenyataan yang dibuatnya dalam ceramah tersebut sebagai suatu pembohongan. Kesemua ucapannya adalah benar sebagai ‘membalas dosa’ yang selama ini membohongi rakyat tentang perjuangan Pas yang sememangnya tidak selari dengan kehendak Islam.

Setelah mengucapkan selamat tinggal kepada Pas, beliau berdiam diri beberapa lama sambil membuat perbandingan antara perjuangan yang dibawa oleh UMNO dan Pas. Akhirnya, beliau membuat satu keputusan yang jitu – MASUK UMNO.

Padanya, terlalu banyak Datuk Nik Aziz melakukan penipuan termasuk penyalahgunaan kuasa yang diamanahkan oleh rakyat. Buktinya, kata beliau, Menteri Besar Kelantan sanggup menerima kereta Mercedes yang mewah dengan menggunakan wang rakyat. Nombor platnya DH 55.

Persoalannya:

“Tidak selesakah Nik Aziz (Datuk) dengan kereta Mercedes S320 yang bernombor DAB 80 itu?


Sedangkan kereta itu juga mewah dan masih digunakan oleh kebanyakkan orang kaya tapi nampaknya angan-angan Mursyidul Am Pas itu cukup besar. Khayalannya untuk menaiki kereta mewah melampaui seorang jutawan. Adakah ini selari dengan sunnah rasul?

Kita tidak cemburu jika kereta Mercedes baru berharga hampir setengah juta ringgit (RM1/2 juta) itu dibeli dengan menggunakan wang sendiri. Tapi dia tahu hukum hakam, sanggup pula guna harta rakyat secara boros. Boros adalah saudara syaitan. Di mana sifat ulama yang ada pada Datuk Nik Aziz?

Ustaz Omar berkata, jika beliau terus kekal dalam Pas, dirinya akan berdosa besar. Dia tidak sanggup bersekongkol dengan parti yang membelakangkan Islam. Apatah lagi janji Pas untuk menunaikan kehendak Islam tidak tertunai sehingga kini walaupun sudah 17 tahun menerajui Kelantan.

“Kalau saya kekal dalam Pas, tentu dapatlah merasai hidup mewah. Paling tidak, dapatlah rasa duit balak sebatang dua!” katanya. Tapi hakikat perjuangan lebih memihak kepadanya untuk bersama UMNO.

Semasa dalam Pas dulu, Ustaz Omar merupakan taukeh kaset (rakaman ceramah Pas) yang sangat terkenal dengan nama Pustaka al Jihad. Kini, syarikat itu dijual kerana ianya bertentangan dengan kehendak Islam dan menjaja janji Pas yang tidak tertunai. Dia tidak bersedia untuk bersekongkol dengan Pas yang gagal menjadikan Islam sebagai addin.

Setelah bergelumang dalam perjuangan Pas, ada banyak lagi peristiwa menarik lain yang dipelopori oleh Ustaz Omar. Ikuti lagi peristiwa besar yang dilakukannya dalam siri akan datang…

(Nota: Pengakuan ini pernah disiarkan dalam AlHaq, Jun-Julai 2007)

PAS Yang Bingai...Sendiri Yang Salah Lagi Tuduh Orang Dengki

Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata tindakan mempolemikkan penggunaan dinnar emas dan dirham perak di Kelantan adalah disebabkan sifat hasad dengki dan pihak tertentu.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, beliau tidak melihat penentangan penggunaan dinar dan dirham tersebut mempunyai asas yang kuat selain dendam politik Umno terhadap kerajaan PAS negeri itu.

“Tetapi kerana hasad dengki menyebabkan mereka menentang walaupun yakin perlaksanaan itu betul. “Mereka pertikai atas dasar politik semata-mata walaupun dengan hujah yang kabur,” ujarnya yang juga Mursyidul Am PAS.

Jelasnya, sepatutnya perkara itu tidak menjadi isu apatah lagi kepada orang Islam kerana dinnar emas dan dirham perak sudah diguna sejak zaman Rasulullah S.A.W lagi.

Mengulas lanjut beliau berkata, kerajaan pusat sepatutnya menyokong usaha yang dilakukan oleh kerajaan Kelantan yang berhasrat untuk mengembalikan semula kegemilangan Islam.

Namun menurutnya, mungkin kerana sikap anti Islam dan hasad dengki yang mendalam, mereka terpaksa melawan dan menentang pembaharuan yang dilakukan oleh kerajaan Kelantan.

“Mereka terus melatah kerana berasa sengal dengan usaha kerajaan Kelantan berusaha melaksanakan syariat Islam termasuk sistem kewangan,” ujarnya.

Usaha Kelantan mengeluarkan dinnar emas dan dirham perak jelasnya adalah bagi menjaga sistem kewangan agar tidak berterusan dimonopoli barat.

Negara Islam katanya perlu membuktikan kepada barat bahawa Islam mempunyai mata wangnya sendiri.

Dalam pada itu, kerajaan negeri juga akan mengeluarkan sebuah buku mengumpulkan pandangan-pandangan alim ulama berhubung penggunaan dinnar emas dan dirham perak.

Buku yang bakal disusun oleh kerajaan negeri itu juga akan mengumpulkan hasil tulisan dari kitab-kitab jawi dan Arab yang telah mendedahkan masaalah kewangan dalam Islam.

Masyarakat Kelantan antara yang gemar membeli dinnar dan dirham untuk simpanan terutama golongan wanita.

Dalam usaha menggalakkan penggunaannya, Tuan Guru memberitahu akan membayar zakat fitrahnya tahun ini dan masa akan datang menggunakan dinnar.

Bila dah malu tak boleh buat tuduh orang dengki dengan dia. Dulu pun macam tuh, masa riuh pasal tajaan haji dan kek coklat 5 kilo, dia tuduh orang dengki dengan dia. Tak mampu nak buat hudud pun dia tuduh orang dengki.

Sendiri yang tak betul lagi mau tunding jari pada orang. Bayangkan PAS jadi pemerintah pusat gagal laksana janji-janji belanjawan depa tuduh orang sabo dan dengki pada kerajaan.

Apa punya bingai lebai PAS dan penasihat ekonomi PAS.

Cinabeng DAP Dan PKR Hapus Hak Melayu Dalam Perlembagaan Baru.


Oleh Satu Hala

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengesah beliau tahu pihak mana dan parti politik mana yang terlibat dalam mewujudkan perlembagaan baru tetapi enggan mendedahkannya.

Jadi, secara otomatik persoalan yang timbul ialah pihak mana agaknya yang berani berani + bodoh nak mampus wujudkan perlembagaan baru.

Satu Hala tidak rasa ia perbuatan pihak dalam Barisan Nasional (BN) atau UMNO kerana perlembagaan yang sedia ada sudah cukup sempurna dan sejajar dengan falsafah perkongsian kuasa yang terkandung dalam ideologi BN itu sendiri.

Perlembagaan yang ada memberikan faedah kepada masyarakat bumiputera dan bukan bumiputera, yang Muslim dan bukan muslim.

Kalau ada apa-apa perubahan yang diperlukan, pindaan terhadap Perlembagaan dapat dilakukan di Parlimen. Walaupun agak sukar dan remeh, namun pindaan terhadap Perlembagaan boleh dilakukan.

Jadi kini sasarannya adalah ke atas pembangkang.

Dah tentu salah satu parti anak haram dalam pembangkang yang punya kerja wujudkan perlembagaan baru ini.

Ia boleh jadi perbuatan PAS yang mewujudkan perlembagaan baru yang kononnya mencerminkan perlembagaan negara Islam ikut acuan mereka.



Namun, rasanya untuk PAS berbuat demikian tidaklah cerah sangat peluangnya. Pasal munafik-munafik dalam PAS ni antara yang meraih banyak faedah daripada perlembagaan sedia ada. Anak-anak orang PAS yang sebahagian besar tak pernah bayar sesen pun cukai pendapatan merupakan antara yang paling banyak mintak biasiswa JPA untuk sambung pelajaran ke luar negara.

Perlembagaan sedia ada inilah yang memberikan ruang untuk agensi seperti JPA memberikan biasiswa lebih sedikit jumlahnya kepada anak-anak Melayu.

Melainkan orang-orang PAS terlalu bodoh atau terlalu taksub dengan idea-idea yang dilontarkan Anwar Ibrahim.

Jadi, tinggal DAP dan PKR sekarang ini yang boleh dilihat sebagai lebih berpotensi menulis perlembagaan baru.

Satu Hala yakin penulisan perlembagaan baru adalah idea DAP tetapi ia idea disalurkan kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR). Penulis lebih yakin ia dilakukan PKR atas 'bimbingan' dan nasihat DAP.

DAP belum ada telur untuk buat sendiri. Tetapi kandungan perlembagaan baru walaupun ditulis PKR, pastinya selaras dengan nada dan keinginan DAP.

Antaranya mungkin Melayu hilang status sebagai penduduk asal negara ini dan mungkin lebih banyak kelebihan diberikan kepada masyarakat Cina pula.

Apa pun, rasanya PKR yang menulis perlembagaan baru itu.

Pasti perlembagaan baru itu bertentangan dengan Perlembagaan yang ada kini. Dan pertentangan itu adalah dari segi membuang kelebihan dan hak yang dimiliki kaum bumiputera.

Bukankah PKR yang kononnya mahu wujudkan kesaksamaan antara semua (macamlah perlembagaan sekarang tidak memberikan keadilan).

Mahu samakan semua benda.....tanpa menyedari tindakan itu akan mewujudkan bom jangka terhadap hubungan antara kaum di negara ini dalam jangka panjang.

Kepada PKR dan DAP....teruskanlah sandiwara melampau-lampau ini.....hasilnya pasti bukan sesuatu yang indah nanti!

Sumber: Malaysia Instinct

Sapa yang boleh lupa kenyataan bodoh PAS yang akan hapus hak Melayu bila berkuasa pasal terikut DAP tawan Penang dan hapuskan DEB.

Tuesday, August 17, 2010

Ulang: Porntip Tipu Mana Ada Orang Nak Bunuh Dia


Ketua pendakwaan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Abdul Razak Musa membantah permohonan pakar patologi Thai Dr Pornthip Rojasunand untuk memberi keterangan dalam inkues kematian Teoh Beng Hock melalui sidang video.

Abdul Razak juga berkata, Pornthip mahu memberi keterangan melalui sidang video kerana tidak mempu mempertahankan pendapatnya sebelum ini berhubung faktor kematian Teoh Beng Hock.

"Tujuan sebenar dia tidak boleh hadir adalah kerana dia tidak boleh mempertahankan dakwaannya sebelum ini,” ujarnya.

Katanya lagi, pendapat Pornthip juga berlawanan dengan kenyataan oleh empat pakar patologi lain yang sependapat bahawa Teoh masih sedar ketika jatuh daripada tingkat sembilan bangunan tersebut.

Abdul Razak Musa juga berkata SPRM telah menjadi mangsa tuduhan yang bertanggungjawab ke atas kematian Teoh Beng Hock.

"Dia (Pornthip) telah mengatakan 80 peratus kemungkinan Teoh mungkin dibunuh.

"Bagaimanapun, empat pakar patologi (tiga merupakan doktor kerajaan dan seorang doktor yang diupah SPRM, Dr Peter telah membuktikan bahawa Teoh masih sedar ketika beliau jatuh. Ini menunjukkan Teoh tidak dibunuh dan bukti ini sepatutnya membebaskan SPRM daripada dakwaan tidak berlaku jujur," katanya.

Katanya lagi, sekiranya ia dilihat dari segi perlawanan bola sepak, "jumlah jaringan ialah 4-0 (memihak kepada SPRM)".

Bagaimanapun, peguam yang dilantik kerajaan negeri Selangor, Malik Imtiaz Sarwar (bawah, kanan) berkata SPRM tidak sepatutnya membuat kesimpulan seperti itu.

"Ini kurang bijak untuk SPRM bagi membuat sebarang kesimpulan dengan cuba untuk mempengaruhi mahkamah ini,” katanya.

Malik sebelum ini memberitahu mahkamah bahawa kerajaan Selangor membuat permohonan mendapatkan keterangan melalui telepersidangan video untuk kepentingan keadilan dan membenarkan Pornthip untuk memberikan keterangan dengan memastikan keselamatan daripada ancaman-ancaman yang dihadapinya.

Malik mengemukakan permohonan tersebut di bawah Seksyen 272(B), Kanun Acara Jenayah

"(Pornthip) bersedia untuk memberikan keterangan dan kerajaan Selangor juga bersedia untuk memberikan kemudahan untuk mengadakan telepersidangan video." katanya.

Permohonan ini disokong oleh ahli keluarga Teoh dan Majlis Peguam.

Abdul Razak juga telah menyerahkan bantahan berdasarkan peruntukan bahawa pendengaran secara sidang video hanya membenarkan jika ia dibuat di Malaysia.

Peruntukan tersebut, katanya adalah menyerupai Akta kanak-kanak 2007 di mana testimoni adalah di buat dalam satu mahkamah yang berasingan.

"Ia harus dilakukan dalam suasana mahkamah.

"Tambahan pula, terdapat satu kemungkinan jika Pornthip tidak bercakap benar, kami tidak dapat berbuat apa-apa kerana kami tidak ada kuasa di Thailand." katanya.

Dr Porntip dalam keterangannya dalam inkues tersebut sebelum ini menyatakan punca kematian Teoh adalah "80 peratus dibunuh" berdasarkan gambar-gambar di tempat kejadian dan kecederaan pada mayat Teoh.

Beliau kemudiannya menyatakan menghadapi tekanan dan ancaman hingga tidak dapat hadir memberikan keterangan lanjut. Keterangannya sepatutnya didengar selepas bedah siasat kedua dilakukan.

Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan: Peluang Untuk Taubat Nasuha


Selamat menyambut Ramadhan kepada seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam dan sahabat-sahabat bloger yang menjadi pejuang barisan hadapan membela negara, bangsa dan agama.

Paling agung ucapan ditujukan pada Nik Aziz, Ostat Guan Eng, Anwar 'Karipap' Ibrahim, Salahuddin Puduraya, Husam Musa dan tak lupa ditujukan kasih sayang pada Mahfuz Bean Omaq dan seluruh kepimpinan parti pejuang tegar Islam dan komited pelaksana hukum hudud.

Semoga dengan ketiadaan syaitan nirrajim yang diikat sepanjang bulan Ramadhan ini diharap sifat jati diri kesyaitanan tidak menjadi penghalang untuk berbuat baik dan taubat nasuha. Tazkirah untuk Anwar Ibrahim

Juadah rasmi berbuka tahun ini: Karipap Daging

Tuesday, August 10, 2010

PAS Ajak Rakyat Pedulikan Hal Melayu Penang.


Sangat mencurigakan...

Lama juga dok fikir pasai apa PAS akhir-akhir ini dok menggila masuk Felda cari bahan dan collect info saman ekor yang sudah menjadi isu utama kerajaan. PAS mahu claim saman ekor adalah usaha terbilang depa untuk dapatkan sokongan rakyat khususnya orang Melayu.

Bab Felda mungkin depa dah rasa seronok sebab berjaya hancoqkan hati para peneroka pertama Lurah Bilut yang banyak berterima kasih pada kerajaan. Fahamkan, generasi pertama Felda yang banyak terima kasih pada kerajaan kerana wujudkan gagasan Felda.

Bila Mr. Bean PAS beriya-iya nak champ isu saman ekor rasa macam tak adil. Hati terasa dipermainkan seolah-olah kena cilok dengan lagak PAS yang tak pernah ikhlas nak bantu orang Melayu.

Tambah pula, Salahuddin Puduraya dah buat satu gerakan solo yang bernama BELA. Macam siri telenovela bila dua naib presiden berebut nak jadi champion. Jangan lupa, depa berdua tak tahu memandu. Yang sorang fobia memandu yang sorang lagi gila naik bas kat puduraya.

Rasa tak puaih hati macam ini...saman ekor dan nak bela renew roadtax adalah dua perkara yang bagus. Wawasannya jauh. Rakyat bawahan akan nampak kedua-dua politikus yang tak tau memandu ini betul-betul consent hal rakyat.

Yang menjadi tak puas hati kenapa hal Melayu kena tindas di Penang depa senyap macam kura-kura. Masih dok teringat senyum sumbang Mujahid Yusuf yang berbangga dalam Haktuih Daily nak bantu penduduk Kg. Pokok Asam yang kena halau macam kucing kurap.

Bermula dari situ, gerai Melayu kena roboh dan paling latest kat Komtar jangan harap orang Melayu dapat meniaga kurma, langsung depa buat tak tahu. Undi orang Melayu mahu tapi cadangan potong diskaun rumah sokong melangit. PAS kena sedaq strategi puak anti hak Melayu, depa saja test market hapus hak istimewa Melayu hari ini.

Bila dah lihat sembrono PAS kesimpulannya tiada keikhlasan nak membantu cuma mengambil kesempatan macam lebai tua yang meraba budak bawah umur, terleka kejap merabalah si lebai itu.

Mana keikhlasan PAS, hal nasional lebih menjadi keutamaan tetapi perkara-pekara kecil langsung tak dipandang. Isu Penang rasanya lebih memberi impak. Baru faham, depa nak alih isu dan biaq Melayu Penang tak mendapat perhatian dari rakyat

Tapi kita terlupa, taiko besaq Penang adalah DAP dan PAS cuma pak turut yang tak boleh kata apa-apa.

"Syaitan pun menangis lihat gelagat PAS"

Felda Ditikam Belakang...


Oleh: Menantu Peneroka

Bila dok pikiaq pasal peneroka yang mahu saman Felda semalam macam ulang tayang cerita tanggang yang derhaka pada ibu sendiri. Dari kecik sampai besaq, si ibu jaga bila dah besaq dan cerdik sikit sudah mula besaq kepala.

700 peneroka yang mahu saman Felda pun lebih kurang macam itu. Entah dari mana peneroka-peneroka ini datang mengemis dan memohon jadi peneroka 30 tahun dulu. Ada yang pencen askar, sekolah tak tinggi, kena buang kerja tiada jalan lain mohon jadi peneroka.

Segelintir orang Melayu memang macam itu, tak pernah puas dan tamak haloba. 700 si tanggang peneroka pun macam itu. Bila harga buah melambung naik, minta nak buat sendiri. Dari kait buah, membaja, merumput, menebas dan tanam semula semuanya mahu diuruskan sendiri.

Alasannya, nak untung lebih. Itu bagus dan nampak macam ada wawasan tetapi kenapa bila harga jatuh, perbelanjaan bulanan kurang mahu Felda uruskan semuanya. Alasannya kos tinggi tak mampu nak buat.

Felda dah bagi tanah, duit poket, bonus raya, segala kelengkapan berladang. Ada juga kawasan ladang didirikan kandang lembu atau kambing untuk tambah pendapatan dan mendapat galakan daripada Felda. Tak cukup dengan itu, anak peneroka yang cerdik diberi biasiswa untuk sambung belajaq dalam dan luar negara. Tak cukup lagi, nak renovet rumah pinjam bank payah jalan mudah minta dengan Felda.

Yang Felda pun tak kisah, pasal peneroka macam anak sendiri luluskan permohonan renovet rumah. Makanya, seronoklah peneroka dapat beraya dengan rumah besaq dan cantik. Sedara mara yang mai pun cemburu nak cerita lagi best adik beradik yang dulu kutuk peneroka pun menyesal pasal tak jadi peneroka. Pujian melangit pada kerajaan dan Felda.

Situasinya sama juga macam berkira bab pahala. Orang PAS mesti tak setuju bila baca statement ini. Allah S.W.T dah bagi macam-macam nikmat pada kita. Nak makan, korek hidung, nafsu, bersetubuh, kutuk orang, berjalan, kentut dan macam-macam lagi nikmat yang diberi Allah S.W.T.

Semua perkara itu Allah tak pernah minta balasan daripada kita yang Allah cuma minta kita ikut perintahnya. Disuruh berbuat baik, jangan hina orang, jangan caci sesama Islam, jangan mengkafirkan sesama sendiri, dituntut laksanakan perpaduan sesama Islam pendek kata Allah menyuruh kita mengikut perintahnya itu saja.

Tetapi yang selalu diminta umatnya, bila berbuat baik mesti nak ganjaran pahala padahal telah dijanjikan Allah ganjaran pahala itu. Segala macam nikmat dah dibagi bila disuruh ikut perintah komplen nak pahala.

Nak lagi faham, ada satu budak terbiaq. Dikutip oleh satu pasangan suami isteri yang tiada anak. Budak ini dijaga, diberi makan, pakai, sekolah dan macam-macam lagi. Tetapi bila si bapa menyuruh anak potong rumput depan rumah, komplen minta upah RM10.00. Tak pikiaq dah segala kebaikan yang dah diberi.

Dalam isu peneroka dan saman Felda rasanya macam Felda kena tikam belakang dan ditumbuk-tumbuk oleh anak sendiri. Dah macam tak boleh dibuat berbincang dan tabletalk antara depa dengan pihak Felda.

Tapi paling sedih peguam yang mewakili pula jenis politikus yang anti Melayu, anti Islam dan parti yang diwakili pula nak hancoqkan keharmonian negara.

Melayu PAS Dah Buat..Cina PKR Tambah Lagi.

...Selepas melayu PAS Aduka Taruna, muncul pula anak haram Cina PKR mahu menduga Institusi Diraja Johor.

Baginda merakamkan kekesalan dalam titah semasa singgah dalam pusingan kedua program Kembara Mahkota Johor, akibat tindakan yang disifatkan:

“Ada pihak (PKR) yang cuba mengheret saya dalam kancah politik, dengan memaparkan gambar saya (dalam kempen mereka). Perbuatan ini adalah biadap dan kurang ajar. Saya tahu Polis akan menyiasat perbuatan ini” dan menyambung “Pada rakyat Johor janganlah jadi bodoh dan terpedaya dengan hasutan ini. Mereka ini tiada pendirian hidup. Saya tidak mahu rakyat Johor dipecah belahkan rakyat dengan golongan ini”.

Sambung disini

Monday, August 09, 2010

Strategi...Ambil Duit Lepas Itu Senyap.

Bersambung lagi plan Tiram dari sini

Pendahuluan

KOHILAL ditubuhkan pada 1986 oleh tokoh dan aktivis PAS. KOHILAL telah dianggotai hampir 23,000 orang di seluruh negara. Sejak akhir ini PAS terlalu teruja dengan masalah dalaman parti dan terlalu sibuk memberi tumpuan terhadap isu Kerajaan Perpaduan sehingga mereka lupa nasib KOHILAL yang sudah lama jadi kudis dan virus kepada PAS. Sekiranya isu KOHILAL tersebar luas, ramai ahli KOHILAL yang juga ahli PAS bakal berpaling tadah kerana mereka tertipu.

Mengikut survey HarakahDaily.net pada 2003, didapati sekurang-kurangnya 60% responden menyokong PAS atas dasar parti itu menjamin kerajaan yang bersih dari rasuah dan salah gunakuasa. Maka PAS khuatiri skandal RM45 juta duit Kohilal yang lesap ini bakal menghancurkan keyakinan rakyat kepada PAS.

Untuk menjaga maruah parti dan menipu ahli, PAS akan sedaya upaya berusaha untuk menutup skandal RM45 juta KOHILAL daripada diketahui umum. Namun melihat bahawa begitu banyak maklumat telah sampai ke tangan Unspinners, ahli Pas sendiri yang sudah mula pecah tembelang Pas.

Kes KOHILAL adalah satu fakta yang tidak dapat dinafikan lagi. KOHILAL mengalami defisit kewangan yang merundum bila anak syarikat yang bernaung di bawahnya mengalami kerugian teruk, disebabkan penyelewengan dan tidak peka menceburi perniagaan.

Urusan perniagaan luar negara (Iran, Indonesia) tanpa sebarang perjanjian bertulis menunjukkan betapa dunggu Pas tidak tahu mengurus hanya satu saja koperasi. Tapi Pas masih berangan hendak mentadbir negara.

Perbelanjaan tanpa kawalan (contohnya : duit Kohilal digunakan untuk membeli tiket kapalterbang Haji Hadi melawat ke luar negara) menyebabkan ketirisan dalam pengurusan. KOHILAL mengalami kerugiaan yang teruk sehingga tiada duit bayar dividen kepada ahli dunggu yang dahagakan pahala dan syurga.

Beberapa cadangan dungu Pas untuk menipu Kohilal sekali lagi

Untuk membaik pulih image Pas (kononnya) berkenaan skandal Kohilal ini, Pas membuat beberapa cadangan :
a) Menggalak ahli melabur semula modal sebanyak RM 45 Juta untuk mengganti wang yang telah lesap. Setelah menipu ahlinya sebanyak RM45 juta, Pas nak tipu mereka Round Kedua;

b) Jika (a) tidak menjadi Pas akan mengeluarkan kenyataan keras tidak mengiktiraf KOHILAL sebagai sebahagian daripada PAS;

c) Cuba memujuk ahli Kohilal dengan cara memohon maaf saja; dan akhir sekali

d) Mengambil tindakan disiplin parti terhadap mereka yang telah menghancurkan kepercayaan ahli.
AKTIVITI PENIPUAN DAN SONGLAP DUIT KOHILAL OLEH PAS

Pada pertengahan 1997, Lujnah Ekonomi PAS Pusat telah melancarkan satu dana pelaburan dikenali sebagai pelaburan “The Year 2000”.

Pertama sekali pasal apa PAS guna bahasa Inggeris: pelaburan ‘The Year 2000’? Kenapa tidak digunakan bahasa Arab yang betul ia itu ‘Al Fala’afil Wa ‘Allafa 2000’? Tidakkah bahasa Arab lebih afdal? Atau pun sekurangnya gunalah bahasa Melayu “Dana Tahun 2000”.

Pelaburan tersebut dirancang sebagai serampang dua mata iaitu jaminan (palsu) memberi keuntungan kepada ahli Kohilal. Tapi tujuan sebenarnya ialah bagi menampung perbelanjaan parti menghadapi Pilihan Raya Umum ke-10. Tempoh matang pelaburan pula dijanjikan tamat pada 2000 ataupun sehingga tarikh PRU ke-10 diumumkan. Malangnya sehingga hari ini, tahun 2010, ahli Kohilal hanya menggaru buntot masing-masing.

Untuk menipu orang, setiap pelabur KOHILAL dijanjikan bayaran dividen 10% SETIAP BULAN !! Dividen pula akan dibayar pada setiap 3 bulan sekali. Seterusnya badan Perhubungan PAS Negeri dikerah mencari pelabur baru.

Mengikut PAS “sekitar 1998, pelaburan KOHILAL menerusi projek ‘Pelaburan - The Year 2000’ telah mendatangkan keuntungan yang memuaskan di mana ahli-ahli yang melabur di bawah skim tersebut telah mendapat keuntungan sepertimana yang dijanjikan”.

Tapi sila perhatikan bahawa skim pelaburan ini sudah menyalahi undang-undang. Bagaimanakah sebuah Koperasi yang ditubuhkan dibawah Akta Koperasi 1948 boleh digunakan untuk menjana dana untuk membiayai kempen sebuah parti politik seperti PAS untuk Pilihan Raya Umum ke-10?

Apabila Pas mengambil dana Koperasi untuk bayar kempen politik, sudah tentu hak dan kepentingan ahli Kohilal akan tercabul. Dan inilah yang telah berlaku. Yang memburukkan keadaan lagi ialah Ahli Lembaga Pengarah dan Pengurusan Tertinggi Kohilal semuanya adalah ustaz dan orang politik PAS.

Memandangkan bahawa Kohilal sekarang kehilangan RM45 juta dan lebih 20,000 ahlinya tertipu, jelas bahawa Lembaga Pengarah dan Pengurusan Kohilal telah mengutamakan politik PAS dan membayar tambang kapalterbang Haji Hadi Awang. Duit ahli Kohilal RM45 juta sudah hilang.

Kira-kira bagaimana Pas songlap duit Kohilal

Setiap ahli Kohilal dikenakan bayaran yuran penyertaan RM 5.00 dan setiap peserta berdaftar dikehendaki membeli saham KOHILAL bernilai RM10.00 seunit dengan kadar minimum 10 unit bernilai RM100.00 jumlahnya.

Pada awal penubuhan 1986, anggotanya sekitar 156 orang, meningkat menjadi 14,121 orang pada 1995. Keahlian terbesar 20,781 orang tercapai pada 2002.

Oleh itu kutipan yuran saja 20,781 x RM100 = RM2.078 juta.

Apa sudah jadi kepada semua duit ini? Ustaz sudah telan. Buaya yang terbesar di sini termasuk Ustaz Abdul Ghani Samsudin, bekas Ketua Persatuan Ulama Malaysia. Ada banyak lagi cerita Ustaz Abdul Ghani ini.

Strategi Tiram Macam Samun Ala Kohilal

Malam minggu tempoh hari sudah selesai program menyamun Husam Musa di Stadium Melawati. Secara umumnya, program itu gagal tarik orang ramai pasal mungkin rakyat dah sedaq dan faham isu Skandal Kohilal dan pecah amanah Tabung Memali masih belum dijelaskan.

Difahamkan, projek pertama ini cuma dapat mengumpulkan RM9,000 dengan 80% daripadanya adalah kerana lelongan gambaq Tok Guru Nik Aziz yang mencecah RM6,000 dan beberapa lagi gambaq yang mendatangkan kekufuran jika sentimen mendewa-dewakan Tok Guru dijadikan nawaitu.

Plot menyamun acuan Husam kali ini lebih kurang seperti skim pelaburan KOHILAL yang sudah gagal dan senyap disimpan bawah karpet. Alasan tubuh TIRAM mengumpul duit rakyat untuk memupuk kesedaran dan mendidik rakyat disebuah negara demokratik (bab yang ini demokratik, bab BN Perak majoriti dianggap tidak demokratik)

Projek TIRAM diasas oleh Husam Musa dan dibantu oleh 5 pemegang amanah iaitu Kamaruddin Jaafar, Izham Hashim, Ahmad Shabrimi Mohd Sidek, Alex Ong Kiang Yen dan Asmawi Muhamad. Bila dah kata pemegang amanah, 5 orang penyamun ini yang berkuasa keatas duit yang dikumpui dalam majlis-majlis yang akan datang.

Ulang semula Skandal KOHILAL yang sampai kehari ini masih belum lagi ada apa-apa statement daripada founder K kemana pergi duit berjuta-juta yang dilaburkan.

Wawancara tersebut diadakan untuk mendapatkan fakta sebenar berhubung isu penyelewengan KOHILAL sebanyak RM 45 juta. Antara lain wawancara tersebut mendedahkan perkara berikut:
a. Selepas menerima aduan ahli koperasi berhubung skim pelaburan berjuta Ringgit yang diperkenalkan Pas antara 1996 dan 1999; Koperasi Al-Hilal Berhad atau KOHILAL yang ditubuhkan oleh Pas, disiasat oleh Jabatan Pembangunan Koperasi (JPK) dan Suruhanjaya Sekuriti (SC) atas dakwaan berlakunya penyelewengan pengurusan yang bermula sejak 2001.

b. Mohd Kushrin Rahmad menganggotai Lembaga Pengarah baru pada JUN 02.

c. Lembaga Pengarah menyedari ramai ahli KOHILAL tidak berpuas hati dengan pengurusan skim-skim pelaburan tetapi tiada apa yang boleh dibuat oleh ahli yang tertipu. Mereka hanya melolong bahawa pihak pengurusan melakukan penyelewengan. Perkara ini telah dibangkitkan dalam mesyuarat Koperasi serta persidangan parti Pas.

d. Yang menjadi kebinggungan sekarang ialah jika ahli Kohilal boleh mendapatkan kembali pelaburan mereka sebanyak RM39.80 juta. Pengarah Kohilal Kushrin Ahmad berkata ianya tidak mungkin berlaku kerana wang tersebut telah ghaib dalam beberapa skim pelaburan yang tidak menguntungkan. Wang RM39.80 juta telah lesap macam jin masuk ke dalam botol.

e. Md Syukur Abdul Aziz berkata skim-skim tersebut dikendalikan anak syarikat yang bernama KOHILAL Holdings Sdn. Bhd. (KHSB) di antara 1996 dan 1999 yang kini telah pun gulung tikar.

KHSB ini pernah mempelawa ahli-ahlinya melabur melalui KOHILAL. Ini adalah penyelewengan besar. Md Shukur menuduh Ahli Lembaga Pengarah lama melakukan kesalahan menipu apabila mereka mengarahkan dana tersebut dipindahkan ke akaun anak syarikat KHSB untuk mengendalikan skim-skim tersebut.

f. Md Syukur Abdul Aziz menjelaskan bahawa jumlah pelaburan membabitkan sejumlah RM 46.5 juta. Daripada jumlah tersebut, RM 8.9 juta dilaburkan dalam projek ladang burung unta, RM 8.9 juta digunakan untuk membeli saham penerbangan MALAYSIA (MAS) manakala RM 9 juta dan RM 16.2 juta lagi masing-masing dilaburkan dalam sektor pertanian di INDONESIA dan Perdana Teknologi Venture. RM43.2 Juta semuanya.

Hanya orang dunggu akan melabur RM8.9 juta dalam projek burung unta. Inilah dunggunya menjadi ahli Pas, asyik dengan unta sahaja. Di sini juga nampak betapa munafik Pas – membeli saham MAS sebanyak RM8.9 juta. Dulu Pas pernah menuduh MAS ”haram” sebab MAS hidang minuman arak dalam penerbangan.

Bakinya RM3.3 juta dilaburkan dalam 24 anak syarikat KHSB, termasuk UMMAH Asset Management yang kini disiasat Suruhanjaya Sekuriti atas kesalahan mengumpul dana daripada ahli Kohilal tanpa sebarang lesen rasmi.

g. Pada mulanya Kohilal telah membyar dividen 10% - 15% kepada ahli pada setiap bulan. Selepas 1997 bayaran dividen lesap macam asap. Para ahli mula menuntut keuntungan pelaburan dan ingin mengetahui perkembangan pelaburan mereka. Mereka juga mempertikaikan proses membuat keputusan berhubung pelaburan tersebut. Sehingga kini, Ahli Lembaga Pengarah baru tidak mengetahui proses pelaburan yang dijalankan samada kajian dibuat mengenai daya untung projek-projek pelaburan KHSB. Semua dokumen mengenai pelaburan dana juga tidak ditemui. Inilah antara cara Pas menipu ahli Kohilal.

h. Satu sumber KOHILAL mendedahkan bahawa tiada sebarang kajian dibuat kerana KHSB (anak syarikat) juga diuruskan oleh orang yang sama, yang menganggotai Lembaga Pengarah KOHILAL. Ahli-ahlinya marah dan menganggap pihak pengurusan dan Lembaga Pengarah mengabaikan etika bisnes. Mereka menuduh Lembaga Pengarah bertindak tanpa pedulikan bahawa ahli Kohilal telah menghabiskan wang simpanan hari tua untuk melabur dalam skim palsu KOHILAL. Akhir sekali semua di tipu oleh Pas.

Keadaan diburukkan lagi apabila pihak pengurusan yang lama tidak mengakui kesilapan mereka sebagai mana laporan tahunan KOHILAL bagi tahun 2003.

i. Tapi apakah cara penyelesaian yang dicadangkan oleh Pas? Dalam wawancara tersebut Kushrin Ahmad, Md Syukur Abdul Aziz dan Razali melahirkan harapan agar kesemua 89,000 ahli dapat membantu pihak pengurusan sekarang bagi memajukan lagi koperasi tersebut serta tidak lagi mengungkit kesilapan lalu serta turut membantu pihak pengurusan baru meningkatkan lagi mutu dan prestasi syarikat dalam melaksanakan rancangan – rancangan perniagaannya.

j. Lembaga Pengarah sedang mengkaji projek 5 tahun untuk mengumpul dana RM 50 juta melalui pelbagai aktiviti perniagaan yang telah dirancangkan, termasuk usaha niaga dengan Maktab Kerjasama Malaysia.

k. Maksudnya setelah telan duit ahli Kohilal sebanyak RM46 juta, sekarang Pas nak ahli yang sama melaburkan sekali lagi (Round 2) dana sebanyak RM50 juta untuk menutup penyelewengan mereka.

Bersambung...

Friday, August 06, 2010

Esok PAS Akan Mula Menyamun Duit Rakyat.

Jangan salah sangka, blog ini bukan nak promot aktiviti menyamun daripada PAS. Blog ini bukan menyokong idea bankrap Husam Musa untuk menyamun duit rakyat Malaysia yang dah boleh beza antara penyamun dan mamak cendol.

Kena kasi peringat selalu pada PAS dan lebai totok yang nak berjihad fisabililah, tanya Husam dan Nik Aziz apa SUDAH JADI PADA KOHILAL, TABUNG MEMALI dan lain-lain tabung yang diwujudkan PAS. Jangan tanya tabung ayam rumah Husam Musa itu kes naya.

Kes samun menyamun duit KOHILAL dan Tabung MEMALI pun PAS belum berjawab dengan ahli apatah lagi dengan Allah S.W.T lagila jauh panggang dari api.

Hati-hati bila ejen TIRAM datang rumah...perambat depa dengan penyapu macam Khir Toyo buat dulu.

Ingat Tiram ingat PAS dan kisah menyamunnya.

Komentar yang nak tambah lauk dipersilakan...

Thursday, August 05, 2010

Prof. Mahfuz...Saman Ekor Bloger Kerajaan Yang Start Dulu

Mr. Bean Gagal Slowtalk Tapi Serah Memo
Datuk Mahfuz Omar kecewa dengan pembatalan temu janji dengan Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha untuk membincangkan isu saman ekor pagi ini, tetapi beliau menyerahkan memorandum meminta agar dasar menyenarai hitam kenderaan digugurkan.

“Saya kecewa kerana gagal untuk mengadakan pertemuan dengan menteri bagi membincangkan perkara ini.
Sudahla Bean, perkara yang menjijikkan adalah cuba menjadi hero dengan idea orang lain. Sebijik perangai Yahudi yang tiru teori matematik saintis Arab dan jadikan hak milik sendiri.

Untuk pengetahun Mr Bean dan rangkaian pengawai khas yangd ibayaq khas untuk mencari isu-isu yang dibangkitkan bloger mesra kerajaan, isu minta kerajaan hightlight pasal saman ekor ini dimulakan oleh bloger mesra kerajaan ranking #8 Ruang Bicara Faisal dan difahamkan isu ini sudah diperhalusi oleh kerajaan.

Mr. Bean patut malu nak claim credit pada lebai-lebai PAS kononnya dia sebenarnya prihatin dengan masalah rakyat tambahan depa memang tak nak perpaduan Melayu tapi merayau-rayau dalam Felda untuk dapatkan undi Melayu.

Yang mana satu pendirian Mr. Bean dan kepimpinan lebai PAS. Nampak carca marba bila dah bersahabat dengan syaitan DAP.

Komentar otak dungu macam Mahfuz Omaq tidak akan dilayan

Mungkinkah DAP Akan Ulang Babak Potong Kaki Kg Buah Pala.?


Bila dah banyak sangat pendedahan pasal DAP yang kasi marah orang Melayu dan rakyat jelata, ada juga kebimbangan tindakan agresif ala geng kapak yang mungkin sedang direncanakan oleh supporter DAP.

Kebanyakan supporter ini daripada kumpulan gelap bawah tanah yang banyak membantu DAP menang besaq PRU lalu. Balaci Melayu macam Mansor dan Malik juga perlu juga diperhatikan gerik geri depa.

Stail DAP yang tak boleh terima komplen orang lain apatah lagi yang hentam itu orang Melayu sangat tidak kena pada prinsip perjuangan depa. Orang Melayu perlu tunduk pada kehendak DAP. Itu strateginya.

Lihat bagaimana isu SDO, penampor, kepala surat, pasir di Selangor semuanya membangkitkan amarah DAP. Penat-penat depa berlakun depa rakyat kononnya, depa parti yang paling bagus, tidak rasis, telus, tidak menyamun, tidak rasuah, amal kepimpinan Islam, tolenrasi dan senang cerita hangpa tambah sendiri untuk jenamakan parti komunis itu.

Kita bimbangkan apa yang pernah berlaku pada mangsa Kg. Buah Pala yang dihijack DAP kononnya atas alasan pembangunan mungkin boleh berulang. Contohnya macam ini:-
Lelaki Terlibat Dalam Demonstrasi Sidang DUN P.Pinang Cedera Diserang

BUTTERWORTH, 28 Dis (Bernama) -- Seorang lelaki yang terlibat dalam kekecohan semasa satu demonstrasi di hadapan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang pada 30 Nov lepas, cedera diserang sekumpulan lapan lelaki di kawasan Perusahaan Mak Mandin di sini, semalam.

S. Krishnan Nair, 46, berkata dia yang diserang dengan senjata tajam, menerima 16 jahitan apabila paha kanan dan bahagian belakang badannya dikelar manakala dadanya ditumbuk.

Beliau berkata kumpulan itu kemudiannya bertindak menghalang perjalanannya dengan alasan mahu berbual.

"Saya kata pada mereka jika mahu sembang mari kita pergi minum atau balik rumah tetapi mereka tidak mahu dan terus menyerang saya dan lari," katanya.

Krishnan berkata beliau terus menelefon seorang rakannya untuk mendapatkan pertolongan yang kemudian membawanya ke Hospital Seberang Jaya untuk rawatan.

Pada 30 Nov lepas, sekumpulan 100 penduduk Pulau Pinang yang tidak berpuas hati dengan pentadbiran kerajaan negeri mengadakan demonstrasi di hadapan bangunan DUN Pulau Pinang.

Perhimpunan yang disertai beberapa pemimpin dan anggota parti komponen Barisan Nasional (BN) serta penduduk Kampung Buah Pala itu menyaksikan potret Ketua Menteri Lim Guan Eng dibakar dan gesaan supaya beliau meletak jawatan.

Bloger Pisau dalam temubualnya dengan Krishnan Nair menceritakan detail pasal kejadian itu. Boleh juga sambung disini
Motif serangan disebabkan beliau terlibat semasa demo di depan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang yang mencetuskan tindakan membakar dan memijak gambar Khalifah sosialis cina melaka Lim Guan Eng.

Di Pulau Pinang,jika sesiapa yang menyuarakan bantahan,nyawa akan menjadi taruhan, DAP mengupah dan mengarahkan agar menghapuskan sesiapa yang menentang mereka.Samseng upahan diarah memotong kaki mangsa kerana dikatakan memijak gambar dan membakar gambar Khalifah cina melaka Lim Guan Eng.

Kerja jahat ini memang bermotifkan politik,jika dilihat dari latar belakang mangsa,beliau seorang yang baik,berpengaruh dan dikenali oleh penduduk tempatan.Memegang naib pengerusi rukun tetangga selama 14 tahun dan banyak berkhidmat kepada masyarakat setempat.
Ini yang kita bimbangkan, DAP baru mempunyai 28 wakil dalam Parlimen. Depa kontrol Penang, taiko besaq di Perak dan Selangor tapi sikap dan kepimpinan sudah membimbangkan kita. Jangan kita menafikan samseng pasir mengingatkan kita watak DAP yang agresif.

Jika sudah begini monopoli depa, bayangkan jika depa membentuk kerajaan persekutuan dengan lebai PAS jadi boneka di kerusi Ketua Kerajaan.

Fikirkan

Kalau nak tambah lauk dipersilakan...

Wednesday, August 04, 2010

DAP Samun Duit Rakyat Yang Belum Dijawab.!

The Star, Wednesday July 29, 2009

PETALING JAYA: More allegations have surfaced on the Truth For Teoh Beng Hock blog (http://www.t4tbh.blogspot.com/) on how money was siphoned from the Selangor Government and into the accounts of DAP politicians.

The blogger has accused Selangor executive council member Ronnie Liu of coming up with “fake” projects to pocket the money.

“They pretend to spend money on silly small projects. One example is the figure RM9,990. This is Ronnie Liu’s feng shui lucky number,” wrote the blogger.

The blogger alleged that the money was paid to a “crony” company.

The blog displayed what it claimed was a document, showing six gotong-royong projects that were carried out in Cheras, including the costs of the projects and the contractors involved.

All the projects had a similar cost of RM9,990, it claimed.

When contacted, Liu said the allegations were “very funny” and described the blogger as “not very smart” in spinning a story.

“It is all fictitious. The projects are not even under my constituency. And the number 9,990 is not my lucky number,” he said yesterday.

The blogger also made several allegations in another post about Selangor executive council member Ean Yong Hian Wah.

Memang Ronnie Liu Terlibat Dalam Kongsi Gelap.

Ini adalah kenyataan Khir Toyo yang tidak menafikan penglibatan gangster untuk cover segala kerja haram DAP di Selangor. Setelah menyesal memberi penyapu kepada PBT, Khir Toyo kini tampil rebranding untuk menyelamatkan Selangor daripada samseng-samseng DAP yang bermaharajalela.
Ketua Pembangkang Selangor Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo mempertahaan kenyatannya yang mengaitkan DAP dengan "samseng lombong pasir".

"Setahu saya, mereka perlu tunjukkan ketegasan dalam mengurus (isu) perlombongan pasir haram. "Jika tidak, ia hanya menunjukkan mereka terlibat,"

Beliau juga tidak mengendahkan ancaman saman oleh parti itu, yang mencabarnya menamakan pemimpin DAP terbabit yang dikatakan mempunyai kaitan dengan samseng.

Katanya, oleh kerana kenyataan itu perkara kali dikeluarkan oleh ahli parlimen bebas Wee Choo Keong, bukan beliau seorang sahaja patut disaman.

"Jika mereka hendak ambil tindakan pada saya, mereka patut juga ambil tindakan padanya. "Tetapi semua orang tahu siapa di belakang perlombongan pasir haram ini. Ia tidak mudah. Kenapa Ronnie Liu tiba-tiba melompat," kata Khir tanpa mengemukakan sebarang bukti.

Ronnie, exco Selangor yang bertanggungjawab terhadap kerajaan tempatan sebelum ini mengetepikan dakwaan Khir yang memetik kenyataan Wee.

Antara dakwaan itu, beliau mengadakan mesyuarat dengan samseng di pejabat exconya.
Bila Teoh Beng Hock dijumpai mati ditolak oleh Tan Boon Wah, Ronnie Liu adalah paling emosional lakunannya yang tidak boleh menerima berita kematian itu.

Bagaimanapun, DAP Selangor tahu Teoh pernah menyuarakan rasa bengangnya dengan Ronnie Liu kerana melibatkan samseng dalam pentadbirannya. Budak baik macam Teoh tak boleh terima kerja haram bos dia sendiri.

Wee Chee Keong pernah membangkitkan penglibatan kongsi gelap dalam pentadbiran Ronnie Liu tapi sampai disitu saja dan DAP Selangor yang dipimpin oleh Ean Wah adalah 2 x 5 sama-sama kepala samseng dalam Selangor.

Kemuncak hati bengkak Teoh ialah dia menyalurkan maklumat kepada SPRM tentang kaitan Ronnie, Ean dan kongsi gelap dalam pentadbiran PBT Selangor.

Untuk rekod semua fail kes ADUN-ADUN Selangor yang lain telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa untuk di bongkar.

ADUN-ADUN Cina yang terlibat semua ada berkongsi Majlis Perbandaran yang sama. Sebagai contoh, Teressa Kok (Kinrara) dan Hannah Yeoh (Subang) adalah dalam Majlis Perbandaran Subang Jaya; Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Edward Lee (Bukit Gasing) dan Lau Weng San (Bukit Tunku) pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Alasan DAP untuk Khir Toyo dedah nama pemimpin DAP yang terlibat dalah trick untuk coverline bila betul-betul Khir Toyo smash individu tersebut.

DAP mahu nama itu keluar sendiri daripada mulut Khir untuk senang depa spin dan hentam balik Khir Toyo jika salah strategi.

Tapi semua orang tahu Ronnie dan DAP berlakun alim untuk tunjuk depa adalah telus, bersih dan samun kuat depan rakyat. Bezanya PAS yang seronok ditipu DAP siang malam.

Tuesday, August 03, 2010

Slogan Baru...Berikan Peluang Untuk PAS Jahanamkan Negara


Dipetik dari blog Azli Shukri

Husam Musa dalam satu ucapan ceramanya memohon agar rakyat memberi peluang kepada PAS untuk mentadbir negara ini (baca di sini). Jawapan saya mudah - Tidak Boleh! Alasannya :

1. Selama lebih 20 tahun PAS perintah Kelantan, Islam di sana tidak lebih daripada ceramah politik dan tazkirah semata-mata. Tak lebih daripada itu. Kes jenayah, penzinaan dan gejala sosial di Kelantan tidak pernah menampakkan penurunan bahkah semakin meningkat.

2. PAS sudah ada kuasa di Selangor, tetapi judi, sarang maksiat dan kedai arak masih tetap wujud di Selangor. Mana perginya slogan membangun bersama Islam?

3. Terlalu ramai ulama muda dan tua di dalam PAS, tetapi kesedaran Islam dalam kalangan orang bukan Islam tidak banyak berubah. Malah, tak kedengaran pun orang bukan Islam beduyun-duyun masuk Islam kerana terpesona dengan akhlak para pemimpin PAS.

4. Sekiranya, Dewan Ulama PAS pun tidak upaya mengawal lidah para pemimpinnya daripada mengumpat, menghina, mengaib, mengadu-domba, memfitnah dan berburuk sangka terhadap pemimpin UMNO, mana mungkin PAS boleh mengawal dan mentadbir negara ini dengan lebih baik? Tanggungjawab asas pun sukar untuk dikawal oleh PAS, apatah lagi tanggungjawab untuk mentadbir sebuah negara.

5. Sejak PAS ditubuhkan lebih daripada 40 tahun yang lalu, tidak ada satu program PAS pun yang berjaya melahirkan manusia sehebat Umar Abdul Aziz, Abdul Rahman A'uf, Hassan al-Banna, Ibn Sinar, Abu Dzar, Salehuddin al-Ayubi atau sekurang-kurang sehebat Abu a'la al-Maududi.

6. Sebenarnya, ayat yang lebih tepat untuk Husam Musa ialah, "Berikan peluang kepada PAS untuk menjahanamkan negara ini pula..." Terbukti suara PAS langsung tidak berguna dan berpengaruh di Pulau Pinang, Selangor dan Perak. PAS tidak upaya memastikan agar DAP dan PKR menuruti kehendak Islam mereka, sebaliknya yang terjadi PAS terpaksa mengikut dasar DAP dan PKR.

7. PAS bercakap soal dasar UMNO yang tidak Islamik dan berbeza dengan PAS yang kononnya menjunjung al-Quran dan as-Sunnah. Tetapi malang, al-Quran dan as-Sunnah hanya sekadar menjadi hiasan di dalam buku perlembagaan PAS - sebaliknya tiada satu ayat pun yang tertera di dalam perlembagaan PAS untuk menubuhkan sebuah negara Islam dan hukum Hudud. Hal ini telah dijelaskan oleh pemimpin PAS sendiri melalui lidah Ir Nizar Jamaluddin di dalam Dewan Undangan Negeri Perak dan Datuk Mustafar Ali sewaktu wawancara dengan BBC pada tahun 2003. Malah Nik Aziz juga pernah mendakwa bahawa perlembagaan PAS tiada bercita-cita mahu menubuhkan negara Islam.

8. PAS membohongi rakyat yang cintakan Islam, kononnya perjuangan PAS adalah untuk menegakkan hukum Hudud dan negara Islam - tetapi malang, sejak bergabung dan tidur sebantal dengan DAP - cita-cita tersebut sudah menjadi mimpi dan hanya retorik politik semata-mata. Bertahun-tahun PAS berkempen untuk laksanakan Hudud dan negara Islam, tetapi, sekarang PAS terpaksa mengikut telunjuk DAP yang tidak mahukan Islam, negara Islam dan hukum Hudud - soalnya, inikah yang dinamakan sebagai parti Allah?

9. PAS mendakwa dasar UMNO sekular - maka PAS tidak boleh bekerjasama dengan UMNO. Soalnya apakah dasar DAP dan PKR pula? Dasar Islamkah parti tersebut?

10. PAS mendakwa bahawa selama 50 tahun pemerintahan UMNO/BN, segala maksiat berleluasa, penyelewengan bermarajalalela, dan rasuah menjadi-jadi - soalnya penyelewengan Tabung Memali dan penyelewengan balak di Kelantan dan Terengganu, kemuflisan KOHILAL, kezaliman PAS sewaktu berkuasa di Terengganu, dan banyak lagi baca di sini di sini, di sini, di sini dan di sini...

11. PAS tidak berupaya mendisiplinkan para bloggers mereka sendiri dengan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Mufti Perak Harussani. Pelbagai gelaran jijik dilemparkan ke atas ulama tersebut. Soalnya - bagaimana PAS mampu mentadbir negara, jika hal sekecil ini pun tida mengikut ajaran Islam?

12. Sejahat-jahat UMNO, UMNO tidak menghalalkan yang haram atas nama Islam, sebaliknya PAS melalui lidah Nik Aziz sering kali menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal. Contohnya isu perpaduan UMNO-PAS - ia menjadi seolah-olah perbuatan yang berdosa besar,

Sebaliknya mencarut, memaki dan memfitnah sesama Islam dibolehkan, dengan syarat seseorang itu ahli PAS dan yang dikutuk itu ialah ahli UMNO. Ahli DAP persenda Islam tidak mengapa, tetapi ahli UMNO inginkan perpaduan dikira berdosa.

Justeru itu - PAS tidak boleh dibenarkan memerintah negara ini dengan apa-apa cara sekali pun. Jika kekerasan diperlukan, maka kerjaan harus bertindak. Mengizinkan PAS memerintah Malaysi, bermakna mengizinkan kehancuran yang lebih parah! Wallahaualam.

Komentar yang nak tambah lauk dipersilakan...

Bolehkah Komponen Cina BN Dipercayai?

Dalam carta ini, macam MCA sengaja tak bersungguh menjadi juara orang Cina. Depa membiarkan DAP membalun semua orang Cina untuk menjadi pemilih pada PRU akan datang. MCA tak layak nak jadi champion orang Cina dan menunjukkan kelemahan kepimpinan MCA untuk menjadi leader orang-orang Cina di Malaysia.

Sebelum itu, MCA senada dengan DAP dalam hal kalimah Allah. Muhyiddin Yassin pun dah marah,blogger cap ayam dah lama tau orang Cina takkan tunduk pada orang Melayu. Jangan buat-buat lupa, DAP pernah menjadi spokeman MCA dan Gerakan bila Zahid Hamidi kena smash paper cina yang putaq belit kenyataannya.


Kapsyen gambaq kenyataan Anwar Ibrahim untuk memberi jawatan Timb. PM kepada orang Cina jika dia berjaya membentuk kerajaan. Sebelum itu, MCA juga pernah membangkitkan cadangan jawatan tersebut diberi kepada MCA berdasarkan kekuatan sokongan dalam kabinet. Yang kita tak perasan, paper cina terutama Nanyang dan China Press hari-hari hentam, kutuk, hina orang Melayu sebagai rasis.

Masihkah ada kepercayaan pada depa semua..?