Tuesday, August 03, 2010

Bolehkah Komponen Cina BN Dipercayai?

Dalam carta ini, macam MCA sengaja tak bersungguh menjadi juara orang Cina. Depa membiarkan DAP membalun semua orang Cina untuk menjadi pemilih pada PRU akan datang. MCA tak layak nak jadi champion orang Cina dan menunjukkan kelemahan kepimpinan MCA untuk menjadi leader orang-orang Cina di Malaysia.

Sebelum itu, MCA senada dengan DAP dalam hal kalimah Allah. Muhyiddin Yassin pun dah marah,blogger cap ayam dah lama tau orang Cina takkan tunduk pada orang Melayu. Jangan buat-buat lupa, DAP pernah menjadi spokeman MCA dan Gerakan bila Zahid Hamidi kena smash paper cina yang putaq belit kenyataannya.


Kapsyen gambaq kenyataan Anwar Ibrahim untuk memberi jawatan Timb. PM kepada orang Cina jika dia berjaya membentuk kerajaan. Sebelum itu, MCA juga pernah membangkitkan cadangan jawatan tersebut diberi kepada MCA berdasarkan kekuatan sokongan dalam kabinet. Yang kita tak perasan, paper cina terutama Nanyang dan China Press hari-hari hentam, kutuk, hina orang Melayu sebagai rasis.

Masihkah ada kepercayaan pada depa semua..?

4 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

teman dah tak caya kat bangsa cina dalam Malaysia.kalau boleh nyahkan mereka dari tanah air tercinta ini.kalau nolong deme samalah kita nolong buaya yg sedang tersepit.hampeh punya bangsat.

TAAVEEKUN PERAK said...

maksud teman adalah bangsa cina yg menyokong tindak tanduk parti super ultrakiasu DAP.

Godisuno said...

Bagi saya komponen cina BN sama sahaja dengan Cina pembangkang. tujuan mereka tetap sama iaitu menjadikan Malaysia dibawah telunjuk mereka. Mereka sesekali tidak mengiktiraf Melayu setaraf dengan mereka. kalau tidak masakan selepas 53 tahun merdeka mereka masih tidak menerima sistem pelajaran kebangsaan, tidak menerima bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan dan islam sebagai agama rasmi. mereka mungkin tidak menunjukkan dengan lisan tetapi ianya amat nyata dengan perbuatan dan sikap. Terbaru kita melihat di portal malaysiakini tentang "hajat" kerajaan pulau pinang untuk mendapatkan kuasa autonomi. Maka yang tersembunyi semakin jelas kelihatan tentang niat kaum cina di Pulau Pinang dan mungkin juga di Malaysia. Mereka menggunakan demokrasi untuk memisahkan bangsa mereka dari bangsa Melayu yang pada anggapan mereka merupakan bangsa yang jauh inferior dari mereka. Lihat sahaja perang harga yang berlaku antara kerajaan dan peniaga-peniaga cina. mereka menggunakan ekonomi untuk mengalahkan kerajaan dengan mudah. Kita ambil contoh harga gula yang akhirnya diumumkan kenaikan harga. tak semena-mena selepas pengumuman, bekalan gula tiba-tiba pulih. Tiada lagi rungutan ketiadaan gula dipasaran. Bila difikirkan darimana datangnya gula yang mencukupi ini? jawapannya ialah bekalan gula tidak pernah kurang tetapi dihalang bekalannya oleh taukeh-taukeh cina yang mengawal bekalan ini. Betapa mudah kerajaan ditewaskan. Ini hanya satu item yang dibincangkan, sedangkan di pasaran beribu-ribu barangan lagi mengalami kenaikan harga sewenang-wenangnya untuk mengisi tembolok taukeh-taukeh ini dan merompak poket-poket pengguna yang pastinya lebih ramai Melayu dari Cina. Perkara ini akan berterusan dimasa akan datang selagi kerajaan dan orang Melayu terlalu berlembut dengan mereka. Bangsa Melayu merupakan bangsa yang terlalu lembut dalam berurusan dengan bangsa-bangsa lain. Dalam sejarah Malaysia, bangsa asing diberikan peluang menjadi warganegara dengan teramat mudah semasa merdeka. Di Malaysia orang asing boleh mengekalkan adat, bahasa dan nama mereka. Cuba lihat di Indonesia, thailand dan negara lain adakah perkara serupa berlaku? Adakah Tan Ah Chong di Thailand? adakah Yap Kok Seng di Indonesia? adakah sekolah jenis Cina di USA? UK? RUSSIA? jawapannya tiada. Maka Melayu tersangat lembut bangsanya memberi peluang, menberi ruang, memberi emphati yang berlebihan. Bak pepatah, diberikan betis, maka paha pula yang diminta. Diberikan kerakyatan, maka negara pula yang di tagih.

Bangsa Melayu di Malaysia harus bersatu-padu. ketepikan sentimen sempit politik kepentingan demi agama, bangsa dan negara. Buang jauh pemimpin-pemimpin yang hanya mementingkan diri dan poket mereka. Tong sampahkan mereka-mereka yang sanggup bersekongkol dengan musuh yang nyata dan musuh dalam selimut untuk memastikan agama Islam terus tegak di Malaysia. jauhkan sikap ego pemimpin-pemimpin melayu yang bercakaran antara mereka kerana pandangan sempit peribadi meraka. Ingatlah, jika melayu kukuh berkuasa di Malaysia, Insyaallah Islam akan terus perkasa di Malaysia.

Sandra Ovia Loan Firm said...

Hello, Saya Puan Sandra Ovia, wang pemberi pinjaman swasta, adakah anda dalam hutang? Anda memerlukan rangsangan kewangan? pinjaman untuk merancang untuk tahun baru, untuk memenuhi sehingga bil anda, mengembangkan perniagaan anda pada tahun ini dan juga untuk pengubahsuaian rumah anda. Saya memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat tempatan, antarabangsa dan juga pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui E-mel: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk syarikat pinjaman kami dan kami akan memberikan anda perkhidmatan yang terbaik kami.