Thursday, August 26, 2010

Lepas Ronnie, Jenice Lee Also Curi Money

Lagi kisah DAP curi money rakyat dan buat kerja haram.

Ronnie Liu pun sudah hampir putus nafas dan cermin mata bulat ala-ala John Lennon pun sudah mau pecah.

Sebelum ini, mengikut maklumat Jenice Lee, tendun dari Teratai pernah dikaitkan dengan sindikit dadah apabila 2 orang pegawai khasnya dilihat bersama-sama dengan seorang pengedar dadah dalam satu deal di Kuala Lumpur.

Hasilnya, Jenice Lee sudah membuat laporan Polis terhadap blog yang menulis tentang kerja kotor dia nie.

Baru-baru ini, Jenice Lee kena repot Polis. Kali ini bukan dia buat repot Polis kat Balai Pandan Indah tetapi ada satu Cina x-DAP sudah bengang dan tak puas hati. Cerita-cerita orang tak puas hati dengan DAP ini dan jadi konsep 1 Malaysia, semua bangsa sudah angin dengan komunisme DAP.

Kisahnya...

Seorang x-DAP yang juga Pengerusi Penduduk Taman Putra mendakwa Jenice Lee sudah menyelewengkan duit yang dikutip ketika kempen PRU Ke-12 dulu. Ketika berkempen duit yang dikutip itu akan disalurkan untuk tujuan pembinaan sekolah cina di Pandan Perdana.

Tetapi lepaih Jenice menang dan jadi ADUN tendun Teratai, budak bekas DAP ini persoalkan mana pergi duit yang dikutip dulu.Senang cerita, budak x-DAP ini bengang pasal DAP sudah tipu dan tidak tunai janji spertimana depa berjanji macam nak mengorat anak dara dulu.

Jenice pusing cerita, katanya duit itu akan digunakan untuk jana tabung DAP. Alasannya, ketika itu keuntungan Old Town 'Kor Ming' White Coffee belum boleh disalurkan pada tabung DAP.

Tapi sapa yang boleh lupa jika diberi janji langit dan bulan. Mesti kena ungkit kalu tak jadi. Memang betul pun, Jenice kempen duit itu untuk sekolah bukan untuk tabung DAP.

Macam kes Kg Buah Pala, berjanji bagai lepaih tuh brylcream Guan Eng bengang kantoi tipu rakyat dihantaqnya samseng mau potong kaki India situ.

Bagaimanapun, banyak dana yang diberi individu pada Jenice sudah diseleweng untuk kepentingan peribadi dan membuat perkara yang tidak berfaedah.

Contohnya, buat kempen tangkap tikus. Seekor akan dibayar RM200. Bayangkan kalu dapat tangkap 20 ekor, bukankah mudah nak perabih duit kerajaan negeri. Dah tentu duit tangkap tikus disalur pada kroni.

Apa sudah jadi dengan repot tuh pun belum lagi tau. Itu busher yang sponsor DUN Teratai dan tiap-tiap bulan cash in pakai CIMB CashDeposit masih lagi bebas berjalan.

No comments: