Monday, September 20, 2010

Terbukti PKR Mempermainkan Demokrasi Dan Kehendak Ahli.


....Di ambil dari satu blog PKR
Pemilihan PKR Permatang Pauh yang buat julung kalinya diadakan dan telah berjalan serentak dengan Mesyuarat Agong Tahunanan PKR Permatang Pauh buat kali yang ke 7 . Dalam pemilihan yang diadakan bagi jawatan Timbalan Ketua Cabang juga telah menyaksikan Datuk Mansor Othman menang percuma kerana Che Mat atau Pak Tam yang sebelum itu mempertahankan jawatannya telah menarik diri pada saat – saat akhir. Dikatakan penarikan diri oleh Pak Tam itu adalah kerana faktor kesihatan.

Itu adalah tulisan manusia yang hipokrit dan kaverline daripada realiti.
Ayo..yo..yo..Mansor Othman, orang Anwar pun akan bungkuih di Permatang Pauh.
Ini kisahnya..

Apa yang sebenarnya berlaku ialah telah muncul satu tangan ghaib yang telah menalipon Pak Tam pada sekitar jam 3.00 petang hari Sabtu, menasihatkannya agar menarik diri dan memberikan kemenangan percuma kepada Datuk Mansor.

Setelah habis masa untuk memikirkan nasihat itu pada sekitar jam 4.00 petang dengan disaksikan beberapa orang ahli-ahli PKR Permatang Pauh (Sorang tu aku tak tahu samada dia ahli ataupun bukan), Pak Tam menalifon kembali tangan ghaib tersebut menyatakan beliau akur dengan nasihat tersebut.

Dengan segera berita tersebut tersebar ke hamper seluruh Permatang Pauh melalui sms, bukan Permatang Pauh sahaja malah sampai ke Batu Maung yang berada di sebelau Pulau.
Ini Presiden kongkang PKR pun tak boleh buat apa...
Penarikan diri oleh Pak Tam itu telah memaksa 5 orang yang bertanding dalam pemilihan tersebut membuat keputusan untuk menemui DS Wan Azizah bagi membincangkan hal campurtangan oleh tangan ghaib yang telah menasihatkan Pak Tam agar menarik diri.

Bagaimanapun tiada keputusan yang dicapai pada pertemuan jam 11.00 malam tersebut di sebuah rumah. Dalam pertemuan tersebut mereka yang berlima tersebut setelah berbincang panjang telah juga mengingatkan DS Wan Azizah akan implikasi dari penarikan diri oleh Pak Tam secara mengejut itu oleh akar umbi.
Bloger dah kata, PKR itu cuma untuk Anwar, anak beranak dan pencacai saja.
Yang dipertikaikannya ialah mengapa Pusat boleh menerima surat penarikan diri tersebut yang telah ditulis pada malam 18 September tetapi diletakkan tarikh 17 September sedangkan menurut notis yang dikirimkan kepada 6117 ahli PKR Permatang Pauh jelas tercatat jelas Tarikh Akhir Bantahan /penarikan diri calon adalah pada 8 September 2010? KENAPA?

Apa gunanya digubal peraturan jika pimpinan sendiri tidak mahu mematuhi peraturan yang mereka sendiri gubal? Apa bezanya PKR dan UMNO disini?

Beliau juga mempersoalkan adakah benar wujud tangan ghaib yang telah memaksa Pak Tam menarik diri? Kerana beliau telah terdengar akan wujudnya tangan ghaib tersebut, jika benar apa yang didengarinya itu, kenapa perlu ada pemilihan? Kenapa perlu membazirkan duit, membazirkan masa untuk mengadakan pemilihan tersebut? Biarkan saja tangan ghaib tersebut mengatur seluruh anggota PKR Permatang Pauh dengan sesiapa sahaja yang disukainya.
Bab yang ini aku tak berapa paham dengan IQ budak-budak PKR...
Apa yang kita saksikan juga dalam pemilihan ini ialah demi menjaga status seorang TKM ataupun demi menjaga EGO seorang pemimpin Parti.. seorang pejuang yang telah bertungkus lumus berkerja untuk parti telah menjadi korban.. biarpun yang dikorbankan itu adalah orang yang telah menggerakkan seluruh jentera PKR Permatang Pauh untuk memberikan kemenangan kepada pemimpin tersebut..

Demi menjaga Imej dan juga EGO seorang pemimpin parti, peraturan atau etika pemilihan dilanggar lagi…
He..he..he..

Tak kisahla Mansor tuh nak bertanding kat mana-mana walaupun dia adalah Ketua Cabang Balik Pulau. Letak dia dibawah Wan Azizah di Permatang Pauh pun dah sakitkan hati ahli kat situ. Ini semua pasal de facto yang songsang suka hati buat peraturan.
Yang bertambah pelik masih lagi dok sokong peliwat agung tuh padahal dah tau PKR tuh memang parti kencing rakyat.

1 comment:

Anonymous said...

Alhamdulillah sepatutnay Karya rumiperlu diketengahkan terutama kepada Golongan PAS yang dah tak tau hala tuju dan Melayu keseluruhanya...Percaya lah karyr RUMI boleh menjadi penyejuk dan penyelesaian kepada masalah ummat di Malayisoa buat masa ini.....Kepada pencinta karya RUMI karya tidak layak kepada manusia yang sentiasa memfitnah dan adu domba dalam Masyarakat Melayu..percaya lah