Tuesday, December 21, 2010

Anwar Kini Akan Ditentang Oleh Bekas ABIM?

Prof Emeritus Datuk Dr. Osman Bakar. aktivis ABIM zaman Anwar sekarang Presiden MUAFAKAT

.... Antara yang menerajui MUAFAKAT ialah Prof Emeritus Dato’ Dr Osman Bakar, Dato’ Haji Ahmad Haji Ismail, Dr Mohd Nor Nawawi dan A Karim Omar

Program yang dihadiri seramai hampir 500 orang tersebut dimulai dengan bacaan ayat Al-Quran dan disusuli dengan ucapan awal dari Pengarah Program iaitu Tuan Haji Ustaz Ismail Mina juga merupakan Ahli Jawatan kuasa MUAFAKAT .

Dengan tegas Ustaz Ismail Mina berkata, program tersebut dilaksanakan sebagai jawapan kepada ucapan Anwar di London School of Ekonomic (LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk “Religion and Pluralism in a Divided World” yang jelas berbau dan mempromosi pluralisme agama. Dalam tuturannya Ustaz Ismail Mina secara agresif mengkritik dan menpersenda tindak tanduk retorik Pluralisme Agama Anwar di London itu .

Kehadiran Prof. Osman Bakar selaku Presiden MUAFAKAT yang menyampaikan ucaptama dalam wacana itu dinantikan oleh kebanyakan hadirin yang rata-rata terdiri daripada pelbagai NGO Islam, penuntut universiti, pengkaji Islam Liberal serta beberapa agensi kerajaan.

Sambung kat sini

Susulan daripada kerisauan beberapa figura penegak syiar agama Islam tentang bahaya ideologi plurisme, beberapa kenalan yang pernah rapat dengan Anwar mula bersuara menyuarakan kebimbangan fahaman ortodok acuan barat mengenai Islam.


Bercakap mengenai agama Islam, rakyat kini sudah tidak boleh lagi berharap dengan PAS yang tegar dengan hukum hudud disebabkan PAS sudah membuang perlembagaan depa yang dulu ekstrem mahu menubuhkan negara Islam.


PAS harus faham dan menilai sokongan menggila kepada Anwar.


Fahamkan, kenapa kini sudah banyak ektremis Anwarisme menjauhkan diri dan mengasah hujah mahu memerangi Anwar dan mewujudkan suasana harmoni pertahankan agama dan bangsa.


Fahamkah PAS yang sudah banyak pihak yang membuka mata dan sedar dengan perjuangan songsang Anwar yang tiada lagi intergriti nasionalis.

2 comments:

Unknown said...

anwar pasti akan rebah tak lama lagi. mana mungkin dia berdiri megah utk tongkat kebathilan yg ditajanya selama ini.
Sesungguhnya, Allah sedang 'mendera' mental Anwar secara perlahan utk memberi peluang kepadanya samada utk bertaubat atau rebah dilaknat...Allah Maha Besar!

Unknown said...

Saya nak sentuh isu ADUN Pas :

inilah daulat Islam yg sebenaqnya. kalau x cukup alim jgn berlagak alim serta mengaku diri lebih alim dari org lain.
Ini mmg penyakit Pas...ini baru 2 org,,byk lg yg sebenaqnya...din puduraya dan mcm2 lg.

Munafiq Musuh Islam...balik ambo nok buat Isytiqhoroh...Tuhe Maaf doh ke dio...inilah munafiq.

Na'uzubillah.

untuk video quality HD pengakuan saksi sila ke :

http://kedahsenang.blogspot.com/2010/12/skandal-adun-selinsing-dalam-keretapi.html