Monday, November 22, 2010

Menanti Gandingan Wan Azizah Dan Azmin.


Belum habis sakit pening Anwar memikirkan drama siri bantahan ahli terhadapnya, kegagalan untuk mendapatkan nota klinikal telah menambahkan lagi serabut pak sheikh. Itu belum lagi sumpah seranah Wan Azizah di rumah. Hakim memihak pada MB Perak untuk teruskan saman RM100 juta.

Wan Azizah wajar memaki hamun suaminya. Betul syurga isteri terletak pada suami tapi kalau suami jenis macam pak sheikh belum tentu surga menanti. Tak mahulah berkonspirator surga itu mutlak pada Anwar walaupun Nik Aziz lagaknya mampu memberi surga pada pak sheikh.

Pada malam 20 Nov 2010 ketika rapat umum PKR, dipentas utama sudah mendapat tahu para perusuh membuat onar di luar. Azmin sibuk dengan blackberry, mungkin BBM pada Anwar tentang keadaan diluar. Khalid Ibrahim agak selamba pasal sudah inform pada Polis untuk tenangkan keadaan. Akar umbi juga mula menyampai sok sek Anwar belum sampai ke dewan.

Dataran Shah Alam menjadi saksi ajaran songsang Anwar 12 tahun dulu. Siapa yang membakar perasaan rakyat merusuh dan mengajar rakyat menjadi kurang ajar dan tidak bertamadun jika bukan kerana Anwar untuk selamatkan maruahnya. 12 tahun pelajaran demonstrasi diterjemaah Anwar oleh para pemujanya.

Jika dulu, Anwar membakar perasaan rakyat untuk membenci kerajaan dengan cara merusuh, kali ini paku buah keras dipulangkan semula bila ahli sendiri yang berdemo membantah perilakunya. Bezanya kali ini, tiada tong sampah DBKL dan kereta Polis yang mahu dibakar.

Saat itu, imej kerajaan jatuh dengan teruk. Dituduh zalim dan kejam pada rakyat sendiri. Anwar memaksa orang luar campur tangan. Selepas 12 tahun, apa yang dibuat Anwar sudah diambang musibah pada parti sendiri. Baru Anwar tahu betapa peningnya Tun Dr. Mahathir melayan karenah tidak bertamadun pemuja Anwar.

Dengan pemilihan kali ini akan menyaksikan Wan Azizah bakal menerima gandingan baru yang lebih mantap diharap Anwar mampu menutup mulut mereka yang pernah mencaci akan kredibilitinya sebagai founder PKR.

Ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat bertugas kepada Azmin Ali sebagai Timbalan Presiden PKR yang baru. Tak lupa juga pada Kak Wan diatas kehadiran gandingan baru yang lebih mantap dan segar. Peranan Syed Husin jangan dilupa.

Mampukah Wan Azizah untuk bergandingan dengan Azmin dan berhadapan dengan Shamsidar?

3 comments:

Anonymous said...

Mampukah gandingan baru ini bekerjasama dlm mentadbir parti nanti...????

Nanti sama-sama wanita pertama dan wanita kedua berjalan seiringan ke Putrajaya selepas PRU 13....berjalan berganding tangan dengan madu...

Anonymous said...

Jeng jeng jeng drama 3A baru bermula...akan ada kejutan lagi tungguuuuuuu.....Kpada sesiapa yang nak bagi Tajuk Drama, siapa Pengarah, Hero ,Heroin, Pelakon Tambahan, Plakon Air Mata, Pelakon Watak Jahat dan Batu Api boleh leh dicadangkan sekarang....drama dah nak mula weeiii...siapa kah yang mengondol anugerah drama 3A tersebut....Siapa leh teka...

Anonymous said...

Bukan bergandingan lagi tapi kehadiran Azmin dalam keluarga Anuar akan menambah kusut lagi apa yg selama ini telah kusut bertambah berputal putal tak bolih dibuka lagi Azmin sebagai T/perisden PKR lagi hancur pkr muking akan hilang terlalu banyak ahli yg keluar parti dalam masa terdekat Zaid akan bertindak cepat untuk melemahkan PKR dan menarik ahli yg menyokong nya bersama parti baru dan sekarang Zaid akan melawan sehingga PKR akan dibubarkan percaya perkara ini akan berlaku Zaid tak akan duduk diam.