Friday, November 26, 2010

Kongres Liwat: Retorik Yusmadi Dan Chegubard Nak Juga.

Program Soal Jawab kelmarin tampil Yusmadi Yusof antara panelis bersama-sama Kamalanathan dan Hanafiah Man. Dihoskan oleh Datuk A. Talib dengan diskusi berkaitan carca marba pemilihan PKR.

Yusmadi tampil bergaya dengan retorik pengalamannya sebagai fellowship disebuah universiti di US. Bukan calang-calang orang Yusmadi Yusof, Ketua AMK Penang yang direject ahli seluruh Penang. Ini adalah cara PKR dan roh PKR bukan semua orang boleh terima. Bercakap berdegar-degar macam semua perkara depa saja yang betoi.

Undemocratic incidences, democratic situational itu antara terma falsafah hujah-hujah Yusmadi. Dia bermain dengan teori falsafah demokratik konon hebat dan tak boleh orang sanggah. Hakikatnya, post baru Azmin Ali cuma disokong tak sampai 15 ribu ahli daripada 450 ribu ahli sepertimana yang didakwa oleh Saifuddin Jerawat Batu.

Demokratik kah begitu?

Kongres Liwat bermula hari ini. Pesta demokrasi bakal disajikan dengan risalah, banner dan macam-macam cara lagi. Dengaq Chegubard pun nak join sekaki dengan kumpulan pakai baju hitam sebagai tanda simbolik 'demokrasi telah mati'.

Dari sayap kaum India, ada juga yang akan berpesta demokrasi. Benar kata Tun M, bubar saja PKR itu.!

Hehehe...

Ditanya masa depan PKR, Hanafiah Man jawab steady. Anwar Ibrahim macam Pak Man Telo dan Ayah Pin yang kuat menipu untuk kepentingan diri sendiri. Satu sen pun tak guna.

No comments: