Monday, November 15, 2010

Mana-Mana Yang Lupa, Agenda DAP Adalah Cinaraya


Maka malam tadi sahlah orang kuat DAP yang juga Timbalan Pengerusi DAP Perak, M. Kulasegaran gagal mempertahankan jawatannya pada pemilihan sempena Konvensyen DAP Perak

Kulasegaran ni kalau di Parlimen, dialah jaguh, dialah juara...malangnya disebabkan faktor bangsa, dia terbujur layu dan dibuang begitu saja oleh partinya sendiri

Hanya seorang penyokongnya iaitu bendahari DAP Perak yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Jalong Leong Mee Meng yang terpilih dalam senarai 15 anggota jawatankuasa negeri.

Sebanyak 41 calon menawarkan diri pada pemilihan berkenaan.

Pun begitu, Kulasegaran yang juga Anggota Parlimen Ipoh Barat dilantik sebagai salah seorang Naib Pengerusi DAP Perak.

Saya difahamkan, Pengerusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham berjaya mempertahankan jawatannya bersama dengan Setiausaha DAP Perak Nga Kor Ming.

Saya sebenarnya tak mahu cakap banyak, saya rasa Kulasegaran yang juga seorang peguam, sedar akan hakikat yang DAP tetap milik orang Cina, untuk Cina.

Walau pimpinan DAP berulang kali menyatakan yang mereka bukan parti perkauman, tetapi bukan sukar untuk mengagak objektif dan hala tuju sebenar parti tersebut

Untuk rekod, Kulasegaran sememangnya sudah 'bermasalah' dengan pimpinan DAP negeri terutama dengan Ngeh dan sepupunya, Nga sejak dulu lagi.

Sambung kat sini.

Baca juga Unspinner pasal kerja-kerja cibai DAP yang lagi syaitan daripada Israel. Nik Aziz tak berapa marah sangat pasal fatwa dia tuhan pun samseng terus terbakar pejabat PAS, Jalan Raja Laut.

No comments: